Evaluering af unge-kampagnen ”Tænk hvis alle arbejdede sort…” mod sort arbejde TNS Gallup februar 2006.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
© 2015– Side 1 Danskernes holdninger og kendskab til udviklingsbistand og forholdene i udviklingslandene Rapport udarbejdet af Wilke for Danida 2015.
Advertisements

Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Målet for virksomhedsindsatsen 2014 v/ Beskæftigelsesregionen Roskilde, 24. september 2013.
Rejsekort Kundeundersøgelser I Pressebriefing 26. februar 2012 Centerchef Anders Due, Trafikselskabet Movia.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
1 Løsningsfokuseret tilgang Fremtidens mål Fortidens successer.
TNS Gallup - Public Tema: Hjemmehjælpere 23. – 25. august 2010 Public
Gallup om Madspild © TNS Dato: Maj 2016 Projekt: Gallup om Madspild.
MARTS 2011 DET FÆLLES ANSVAR II Title slide EVALUERING AF DET FÆLLES ANSVAR II ERFARINGER OG PERSPEKTIVER.
Region Hovedstadens Vækstbarometer Arbejdskraft ”Region Hovedstadens Vækstbarometer” er et repræsentativt panel af mere end 800 direktører.
Somatisk SOF Sydvestjylland den 22. januar 2014 Implementering af strategi for forebyggelse og behandling af livsstilssygdomme for mennesker med en sindslidelse.
Brugertilfredshedsundersøgelse På området for Voksne med Handicap 2015 De små bofællesskaber.
Unge i Grønland Med fokus på seksualitet og seksuelle overgreb.
Center for Kvalitetsudvikling KVIS 22. september 2009 Pilotundersøgelse af Patientoplevet Kvalitet i Speciallægepraksis 2009 Design, resultater og udviklingsmuligheder.
1 Social Pejling Evaluering 2011 Hvilken effekt?.
Hvordan laver jeg en pude efter mit hoved? Følg denne enkle vejledning, så er du godt på vej.
Gallup om Det gode liv © TNS Februar 2014 Projekt: Gallup om Det gode liv som kilde til vækst.
Rejsekort Undersøgelse om rejsekort i den danske befolkningen, der bruger offentlig transport mindst 1 gang i kvartalet 8. dec 2015.
Ræsonnement og tankegang DLF-Kursus Ringsted Eva Rønn UCC.
Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen.
Analyse af ungegruppen i Midtjylland 1 13/ Beskæftigelsesregion Midtjylland Analyse af ungegruppen i Midtjylland Konference 13. marts 2009.
Velkommen…. Grænser Venner Signaladfærd Det er weekend og nat Kim er en fyr mellem år Kim er på vej hjem fra en fest Kim har venner med i bilen.
Midtvejsevaluering af Cykelpuljen Lars Moustgaard og Zofia Anna Jagielska.
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
Forældres opfattelse af Den Danske Folkeskole
Digitaliseringsstyrelsen
Elever løser opgaver i fællesskab og er sammen om en aktivitet
Virksomhedens udvikling
Når hørenedsættelse begrænser menneskers deltagelse i samfundet
Grafikrapport Unges brug af tandpleje
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Landsdækkende virksomhedskampagne
Behov for et servicetjek Fællesmødet 31. oktober 2015
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Om analysen Vil du vide mere? Metode Univers & stikprøve Tidsperiode
Det gode møde i folkeskolen
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Om analysen Vil du vide mere? Metode Univers & stikprøve Tidsperiode
Hvor meget hjælper familier i dag?
Lægge Procent til eller trække procent fra
SFI’s forskning i handicap og beskæftigelse
Vildledningssager - Hjemmelavet
Udviklingen i boligsituationen i København og nybyggeriets virkninger
Udvalgte resultater Januar 2016
Statistik, bøder m.m..
Statistik, bøder m.m..
Walt Disneys kreativitetsmodel
”Motivation er ikke bare noget man har eller ikke har”
Fastholdelse på uddannelserne – Indspark fra elever og bidrag fra LUU
FOREDRAGSKONCEPTET Barselscafé
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Præsentation - ny struktur, nye vedtægter
Demokrati og medborgerskab
Praksisnær praktikpladsformidling
Videnskabeligt projekt
Innovation i humanistiske fag
Program Anette Faye Jacobsen Seniorforsker, ph.d.
Videnskabeligt projekt
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Indhold - Religionssociologisk viden om børnefamilier
Blev udført i perioden fra den september
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Er skånsk så svært endda?
Dynamiske effekter af skatter og offentlige udgifter
Danmarkspanel uge
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Værktøj 7: Det gode personalemøde og arbejdspladskulturen
Præsentationens transcript:

Evaluering af unge-kampagnen ”Tænk hvis alle arbejdede sort…” mod sort arbejde TNS Gallup februar 2006

Evalueringen består af to dele: Kort om evalueringen Evalueringen består af to dele: Dels en spørgeskemaundersøgelse blandt 1.226 repræsentativt udvalgte danskere på 16 år+, som er gennemført via Gallups telefonomnibusser. Dels en spørgeskemaundersøgelse blandt 1.039 repræsentativt udvalgte 16-24 årige, som er gennemført via TNS Gallups internetpanel, GallupForum. Spørgeskemaundersøgelsen blandt befolkningen 16 år+ består af tre spørgsmål om danskernes syn på sort arbejde. Disse blev ligeledes anvendt ved evalueringen i 2005. Spørgeskemaundersøgelsen blandt de 16-24 årige består af spørgsmål om Tænk hvis alle arbejdede sort-kampagnen. Undersøgelsen inkluderede visning af kampagnens film og plakater. Begge undersøgelser er gennemført i januar 2006. Resultaterne er vejet efter køn, alder og amt. 19-09-2018

Hovedresultater af undersøgelse blandt befolkningen Befolkningens holdning til, at private ansætter sort arbejdskraft, er stort set uændret i forhold til 2005. I dag mener 46 %, at det er helt uacceptabelt. Dog er der blandt de 16-24 årige, som er den målgruppe, hvor der er lagt en særlig indsats med ”Tænk hvis alle arbejdede sort-kampagnen”, signifikant færre end i 2005, som mener, at det altid er okay, at private ansætter sort arbejdskraft. Sidste år sagde 11 % således, at det var ok. I 2006 er tallet 3 %. Der ses en vis holdningsændring i befolkningen som helhed, når det gælder køb af varer fx colaer i forretninger, hvor man føler sig overbevist om, at der bliver snydt med skatter og afgifter. I dag svarer 81 %, at de ikke kunne finde på at købe en vare i sådanne forretninger. I 2005 var den tilsvarende andel 75 %. Blandt 16-24 årige siger 55 % i dag nej tak mod 43 % sidste år. Befolkningens holdning til at udføre sort arbejde er stort set uændret. I dag mener 50 %, at det er helt uacceptabelt. 19-09-2018

Hovedresultater af undersøgelse blandt 16-24 årige Uhjulpet og hjulpet kendskab: 79 % af de 16-24 årige kan huske, at der har været større fokus på sort arbejde og socialt bedrageri i løbet af 2005. I alt 87 % kan huske kampagnen efter at have fået præsenteret konceptet. Budskab: 67 % mener, at Tænk hvis alle arbejdede sort-kampagnens budskab er ”Vi har alle et ansvar for at få samfundet til at fungere ved at betale skat”. 19-09-2018

Hovedresultater af undersøgelse blandt 16-24 årige Filmen: 77 % har set filmen før. 61 % synes, at den er god eller rigtig god. 51 % mener, at filmens budskab er ”Vi har alle et ansvar for at få samfundet til at fungere ved at betale skat”. 78 % synes, at filmens budskab i nogen eller høj grad er klart. Plakaterne: 69 % synes, at plakaterne er gode eller rigtig gode. 51 % foretrækker plakaten med skateren, mens 28 % svarer plakaten med svømmehallen. 12 % foretrækker plakaten med biblioteket. 81 % synes, at plakaternes budskab i nogen eller høj grad er klart. 19-09-2018

Befolkningen: Hvilket udsagn beskriver bedst din holdning til, at private ansætter sort arbejdskraft? Fordelt på alder og sammenlignet med 2005 19-09-2018

Befolkningen: Hvilket udsagn beskriver bedst din holdning til at udføre sort arbejde? Fordelt på alder og sammenlignet med 2005 19-09-2018

Befolkningen: Kunne du finde på at købe en vare i en forretning, hvis du følte dig overbevist om, at forretningen snyder med skatter og afgifter? Fordelt på alder og sammenlignet med 2005 19-09-2018

16-24 årige: Andel som kan huske, at der har været større fokus sort arbejde og socialt bedrageri i efteråret 2005 n=1041 (det var muligt at afgive flere svar, hvorfor procenterne ikke summerer til 100) 19-09-2018

16-24 årige: Hvilket af følgende udsagn mener du, passer bedst på kampagnens budskab? n=908 (alle som hjulpet eller uhjulpet kan huske kampagnen) 19-09-2018

16-24 årige: Efter visning af kampagnefilm - Har du set filmen før? 19-09-2018

16-24 årige: Hvad synes du om filmen? 19-09-2018

16-24 årige: I hvilken grad mener du, at filmens budskab er klart? 19-09-2018

16-24 årige: Efter visning af plakater - Hvad synes du om plakaterne? 19-09-2018

16-24 årige: Hvilken af de tre plakater tiltaler dig mest? 19-09-2018

16-24 årige: I hvilken grad mener du, at plakaternes budskab er klart? 19-09-2018