SUCCES MED SALG 1.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Prissætning - hvordan gør man ?.
Brødrene Dahl samarbejdspartner med Jysk Klima Center
Nordisk Statistikermøde – København 2010 Fredag den 13. august 2010 Tema 4: Formidling Geomatic: Martin K. Glarvig & Danmarks Statistik: Erik Sommer.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Hvorfor ØKO? • ØKO og Astma & Allergi (A&A) er ved at blive en kategori der er stor efterspørgsel på inden for indendørs maling (top 3). Vores målgruppe.
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Blue Way Selling Salg er vejen frem Karsten Bach.
Det rådgivende salg Tanke-eksperiment del 1 De tre sælger arketyper
Synlig ledelse i krisetid
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Helt ren, på en helt ny måde !
Nyt ansvar.
ART GALLERIES Gruppe 4.
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Roskilde Bibliotekerne Grundlæggende introduktion til projektarbejde
Det du kommer til at se og opleve i dag er en helt ny teknologi indenfor ernæring. Med denne teknologi er det muligt at opleve fordele allerede indenfor.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Innovation Hvordan kan vi skabe et klima og struktur, inden for hvilken innovation bliver opmuntret og belønnet. Ide generering Muligheder Udvikling Markedsføring.
Mindre grimt, tak.
Kommunikationsplatform for SAS Danmark
Salg og service Dag 1.
6. Virksomhedens indtægter
Hotellets koncept.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
NETVÆRK mere målrettet Hvilke netværk bruger du? Hvad bruger du dem til? Hvilke af dine netværk giver kontakt til topledere? Hvilke rummer nogen, der er.
Reklamer Reklametyper.
Forskellig forståelse af opgaven Michael Hald Konsulent KL
PRAKTIKFASTHOLDELSE I FRISØR – OG KOSMETIKERUDDANNELSERNE Hold Fast.
Forstå referencetillidskurven
SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.
Kvalitet - et spørgsmål om synsvinkel og prioritering Sandbjerg Konferencen 2008 Morten Fogh Bibliotekschef.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Ret & Regnskab Velkommen til Ø90 kursus Faktureringsmodulet i Ø90.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Hvordan spørger man anerkendende?
SÆLG DIG SELV! Du kan støde ind i en kommende arbejdsgiver, når du mindst venter det. Derfor er det en god idé at være forberedt på at sælge dig selv.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
6. Virksomhedens indtægter
Briding the Gaps Between Developers and Users v. Grudin Indledning Faktorer som kan påvirke bruger involvering Kontrakt udvikling Produkt udvikling Intern.
Ronni K.G. Christiansen Historien bag redSHOP? VISIONEN.
Med LADEGAARD Nordic A/S
Få det bedste ud af pressen - op til og under de Paralympiske Lege - Lær at lokke medierne - Lær at give det lækre budskab.
1 Social kapital – én mulighed… Det handler om de skjulte velfærdsreserver.
20. FEBRUAR Mødet: Fremtidens krav til eliten Ved Henrik Vincentz Direktør, Userneeds.
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
Produktudvikling og innovation i samarbejde med andre virksomheder – Thomas Bøtker Mortensen – s. 1 Produktudvikling og innovation i samarbejde med andre.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Koncepter og butikskæder
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
markedsføringsplaner
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Sælg mere, og finansier din virksomhed. Med statsgaranti.
SUF - gevinstrealisering
Lederens vandring 1.
Ansvarlig.
6. Virksomhedens indtægter
SUCCES MED SALG 1.
Slagterbutikken - teori
Præsentation af forretningsplan
DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST!
Firmanavn Forretningsplan.
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Præsentation af forretningsplan
Fra anledning til udvikling
Overlæge Poul Lundgaard Bak Komiteen for Sundhedsoplysning
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

SUCCES MED SALG 1

6 nøgle spørgsmål Hvad er det du sælger? Hvilke fordele har vores produkt for kunden? Hvordan får du adgang til din kundekreds? Når du er inde – hvordan ungår du så at ryge ud igen? Hvorfor køber dine kunder? Hvilke krav stilles der til dig?

1. HVAD ER DET DU SÆLGER? 3

OPGAVE Hvad er det unikke ved vores produkt? 4

MAKING THE DIFFERENS! DER ER 466.000 HITS PÅ GOOGLE PÅ HOMEPARTY DE ER MERE END 30.000 DER DYRKER HOMEPARTY I DK ALENE HVORFOR SKAL DE HANDLE MED OS?

VI HAR LØSNINGEN!

Hvad sælges?

Integration af emotionelle stimuli, især billeder til at skabe en positiv atmosfære

2. HVILKE FORDELE SKABER VORES PRODUKTER FOR KUNDEN? 9

Rigeligt produktfokuseret Din opgave som sælger, er at sætte emotioner og billeder på produkternes fordele Hver sælger – sine billede. HUSK at dele erfaringerne!

UNIKKE SELLINGS POINTS

Signal på invitationen? HVORFOR SKULLE JEG DELTAGE I DET – HVAD ER MINE FORDELE OG HVILKE PROBLEMER OG BØVL FOR JEG LØST MED PRODUKTET?

3. HVORDAN FÅR DU ADGANG TIL DIN KUNDE? 15

4. NÅR DU ER INDE – HVORDAN UNGÅR DU SÅ AT RYGE UD IGEN? 16

SLATTENHED ØDELÆGGER ALT!

Kundens forventninger 4755a At du er professionel i alt, hvad du gør At du er velforberedt At du lytter mere, end du taler At du kender til og forstår kundens ”verden” At du kan tale om andet end dit produkt og din løsning At du er problemløser

Kundens forventninger 4755c At du er eksperten At du er effektiv og målrettet At du er på forkant med udviklingen At du tager ansvar At du udviser fleksibilitet At du følger op

Hvad skaber succesrigt salg/service ? Energi X Evner = Resultater

MÅL SÆTTER RETNNING! Hvis du ikke kan måle det – hvordan ved du som om du har opnået det? Skab små målbare milepæle for udviklingen for dit salg ET MÅL ER KONKRET OG FORPLIGTENDE - EN HENSIGT ER LUFTIG OG IKKE MÅLBAR

5. HVORFOR KØBER DINE KUNDER? 22

Lidt psykologi…. Kunder har behov for at blive værdsat, passet og plejet af en virksomhed. Ingen er fuldstændig uemotionelle i deres forbrug. Derfor er management af kunders emotioner under levering af en serviceydelse det ultimative ansvar for en virksomhed

DISNEY WORLD FLORIDA 50 millioner besøgende 90 % repeat customers HVORFOR MON DET? 10/28/02

Hvorfor skifter kunderne leverandør? 3% flytter 5% får nye vaner 9% på grund af prisen 14% på grund af kvaliteten 68% på grund af dårlig og ligegyldig betjening.

KUNDERNE ER AMBASSADØRER KUNDERCERVICE Kunden skal kunne fortælle en fantastisk historie til andre Kunden er vores bedste reklame søjle – og vores værste kritikker Vi gør noget ekstra for alle kunder - før de efterspørger det Alle kunder er vigtige Vi er glade og hjælpsomme overfor alle Alle optræder med interesse og lyst til at vise hvad vi kan

DEN GODE SÆLGER 27

OPGAVE HVAD ER DE 4 VIGTIGSTE FORUDSÆTNINGER FOR AT KUNNE SÆLGE? 28

VIDEN OM PRODUKTET VIDEN OM PRODUKTETS FORDELE FOR KUNDEN ENERGI & PASSION SUPPLERENDE PRODUKTER

Dig som sælger

BALA - metoden Behov; Hvad var kundens behov/ønske Accept; Accept på, at det var det kunden efterspurgte Løsning; Præsenter løsningen Accept; Accept på, at det er den rigtige løsning

Service – en forudsætning Kerne- ydelsen Formelle produktegenskaber Supplerende produktegenskaber Kerneydelsen beskriver det egentlige udbytte, der ligger i at anskaffe sig et produkt eller tjeneste- ydelse. De formelle produktegenskaber omfatter selve produktet: mærke, kvalitet, pris, konstruktion, form.. De supplerende produktegenskaber er alt det, der ikke direkte har noget med varen at gøre: service, betjening, beliggenhed etc.

4 spørgetyper SITUATIONSSPØRGSMÅL PROBLEMSPØRGSMÅL Afdækker kundens nuværende situation PROBLEMSPØRGSMÅL Afdækker kundens problem, vanskeligheder og utilfredshed INDVIRKENDE SPØRGSMÅL Afdækker konsekvensen af kundens problem NYTTEVÆRDI SPØRGSMÅL Afdækker gevinsten for kunden ved at bruge din løsning

6. HVILKE KRAV STILLER DET TIL DIG? 34

Som sælger af WAXILIGHT Brandet skal jeg altid være……:

DET UNIKKE…. 37

OPSØG DET UNIKKE!

DU BEHØVER IKKE VÆRE STOR– BARE DU ER BEDST… HEDGEHOG KONCEPT DU BEHØVER IKKE VÆRE STOR– BARE DU ER BEDST…

DET FANTASTISKE…. …er defineret som, helt almindelige mennesker, der gør helt almindelige ting fuldstændigt sublimt, hver gang!