Hvad er gadeplan sat i verden for.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Workshop til 4H’s landsmøde d. 12. maj 2007 – Moar, må jeg lege med…? Moar, må vi gerne lege med…? - om samarbejde med andre!
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Set i forældreperspektiv
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Inddrag nu Kick-off møde
Værdigrundlaget i Greve
Hvordan kan resultaterne fra Sundhedsprofil 2010 bruges i den regionale folkesundhedsstrategi? Bente Lauridsen Regionsrådets 1. næstformand og medlem af.
Professionsuddannelserne - De studerendes vurdering af studiemiljø, studieformer og motivation for at gennemføre oplæg med fokus på bioanalytikeruddannelsen.
Intro til kommende praktikanter og praktikvejledere
SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
der var engang behandlingspsykiatri Idræt og motion – en ny vej
Ungdomsskole – mellem reform af folkeskolen, erhvervsuddannelserne og vejledningsindsatsen Storbynetværk den 12. september 2013 Direktør Per B. Christensen,
Inklusion af personer med psykosocialt handicap - Det er logik Stig Langvad, Formand for DH 2. oktober 2010.
Inddrag nu kredsformandsmøde den 8 marts 2011
Tværgående indsats for unge årige
Trivsels- og SSP-indsatsen Aalborg Kommune
- Hvad kan I forvente som forældre?
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Alle elever skal udfordres på deres uddannelsesvalg og vælge den uddannelse, som de er bedst egnet til!
Medborger- skab og uformel læring Overgang og samarbejde mellem skole og klub Inklusion og rummelighed i klubberne Opsøgende og forebyggende arbejde Samarbejde.
Indsigt og udvælgelse – forstå hvad det betyder for jer
Unge-støttecenter Lemvig ungdomsgård.
Unge, fester og rusmidler i praksis Erfaringer fra Norddjurs kommune.
Ungeindsatsen Konference den 4. juni Baggrund UTA-projektet Politisk ønske Byrådsbeslutning april 2009 Etablering oktober 2009.
Et fagligt løft af folkeskolen.
Indsatser med relation til rusmiddelområdet
Bo Ravn Kommunernes indsats En samlet, strategisk indsats i kommunen En tidlig og differentieret indsats i grundskolen (overgang til ungdomsuddannelse)
Ungdommens Uddannelsesvejledning Odder & Skanderborg
Workshop: Brobygning og integration på praksis og metodeniveau Marianne Melau, tidligere leder af OPUS; ph.d.stud., Psykiatrisk Center København.
LOF Ikast/Brande Samskabelsesprojekt vedr. sundhed og frivillighed.
Den nye sundhedsaftale 2015 – 2018
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Unges holdninger til kriminalitet, staf og behandling
Sociale netværk og ledelsesmæssig opbakning Dialogdag d. 23. maj 2011.
Pulje: udbredelse af erfaringer fra forsøg med fritidspas
Hvem skal kommunerne samarbejde med i fremtiden på idrætsområdet? Oplæg til Breddeidrætsudvalgets møde tirsdag d. 6. november v/ Børne- og Fritidsdirektør.
Er foreningerne for alle – eller bare for de fleste?
ORGANISERING OG LEDELSE AF MISBRUGSBEHANDLING TIL UNGE UNDER 18 ÅR Socialstyrelsens Konference om Unge og Rusmidler 27. april 2015 Oplæg v. Åse Kjøller,
Erhvervspsykiatrisk Center1 Konference: Psykisk sårbare og arbejdsmarkedet ”Projekt fra Behandling til Beskæftigelse” -En parallel indsats for psykisk.
SATSPULJEPROJEKT FOR SÅRBARE GRAVIDE Side 1. UDMØNTNING AF MIDLER FRA SUNDHEDSPOLITISK UDSPIL TIL SÅRBARE GRAVIDE 2 Regeringens Sundhedspolitiske udspil.
Evaluering og dokumentation af efterskolens vejledning Af Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen Forskningsenheden i Vejledning, Erhvervs- og Professionsuddannelse.
Borgerinddragelse Projekt Vejen til Uddannelse og Beskæftigelse Torsdag den 10.april 2014.
S AMARBEJDE MELLEM DEN BOLIGSOCIALE INDSATS I F REDERICIA OG UU L ILLEBÆLT Af: Anni Lindum og Ruth Axø.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
UU Aarhus og Samsø – læs mere på UU som indgangen til det kommunale system - bekymringsmærker og kontaktvejlederfunktion.
Jobcenter Halsnæs Oplæg på workshop på Vejledningstemadag den 29. november 2013.
Intro til samarbejdet med socialfaglig rådgiver Organisation – Tværfagligt Center For Børn og Unge Formål og målsætning Målgruppen Kendetegn ved socialfaglig.
Organisering af gadearbejdet Tanker fra SSP Køge Grenå nov
Samarbejde mellem UU Aarhus og helhedsplanen i Vandtårnsområdet Samarbejde mellem UU Aarhus og helhedsplanen i Vandtårnsområdet - Når UU er en integreret.
Kontanthjælpsreformens betydning -i forhold til arbejdet med de unge Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland Jørgen Dan Pedersen centerleder.
Drives af LOKK (landsorganisationen af kvindekrisecentre) Rådgivning for unge, fagfolk og forældre – alle kan være anonyme Oplæg og undervisning Hotline.
Værdibaseret ledelse. Udgangspunktet Fokus på procesværdi som et middel til at opnå målet (højere produktværdi) Alle byggeriets parter er på banen, og.
Plan for sammenhængende indsats overfor ungdomskriminalitet
SAMARBEJDE giver FÆLLESSKAB og UDVIKLING

Fælles viden – Bedre integration Et tilbud om efteruddannelse
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
Hvem er fremtidens bibliotek til ?
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Kerneydelsen som grundlag for dialog
Tag snakken – bryd vanerne
LO’s udspil ”Bedre overgange fra grundskole til ungdomsuddannelse”
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
Inspirationsworkshop med fokus på
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Forandringer – Arbejdspladsernes udfordring og mulighed
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Hvad er gadeplan sat i verden for. Struktur Kerneopgaven Metoden Praksisnært (minde os om hverdagen) I skal blive forstyrret (sådan ku jeg måske også gøre) Networking (lære nye at kende som kunne blive en hjælper) Vores mål med denne workshop

Hvad er gadeplan sat i verden for. Karina Blom, uddannet socialrådgiver i 1998. Myndighedsrådgiver, Kontanthjælp, beskæftigelse, integration, Børn og familie. Kort afstikker som vejleder på en produktionsskole. Siden november 2012, streetworker i Aabenraa kommune, ansat i ungdomsskolen. Fuldtidsbeskæftigelse. Lotte Houlind,

Hvad er gadeplan sat i verden for. Hvordan definerer I at arbejde på ”gadeplan”? Hvad er det vi kan som noget helt særligt.

Hvad er gadeplan sat i verden for. Struktur KARINA Ansat i ungdomsskolen, under Børn og Skole. Ingen myndighed, refererer til daglig leder i ungdomsskolen Tæt formaliseret samarbejde med SSP 3 ansatte sw´er, skoledistriktsopdelt, fælles om ungdomsuddannelserne LOTTE

Hvad er gadeplan sat i verden for. Hvilken betydning har strukturen/organisering for gadeplans arbejdet? ansat i klub ansat i en myndighedsforvaltningen deltids ansat Hvordan bringes den viden vi har i spil i resten af vores organisation?

Hvad er gadeplan sat i verden for. Kerneopgaver Konkret forebyggende arbejde og dialogskabende aktiviteter for marginaliseringstruede børn og unge i kommunen i alderen mellem 13-18 år, dog kan målgruppen udvides til også at omhandle børn og unge i alderen mellem 10-25 år, hvis unge i denne aldersgruppe falder ind under risikogruppen. Den opsøgende medarbejder skal være synlig, og være et kendt tilbud i hele kommunen, således at de unge ved, hvor de kan søge kontakt. De unge kan henvende sig til streetworkeren og få fuld diskretion. Den unge kan også ønske at være anonym.

Hvad er gadeplan sat i verden for. Kerneopgaver: Arbejdstiden tilrettelægges af den enkelte streetworker ud fra de arbejdsopgaver den enkelte måtte være involveret i, og ellers i samarbejde med ungdomsskolelederen for området ud fra følgende prioritering: Opfølgende arbejde omkring konkrete problematikker blandt de unge Synlighed i det opsøgende arbejde i klubber, idrætsfaciliteter, fester, halballer, særlige arrangementer (byfester, ringridning, mv.), hvor de unge opholder sig i fritiden. Erfaringsudveksling blandt samarbejdspartnere. Efteruddannelse og foredragsvirksomhed.

Hvad er gadeplan sat i verden for. Hvad er jeres kerneopgaver? Hvordan prioriterer i opgaverne? Er der ”kontrol” omkring jeres arbejde Virker indsatsen? Måles det? Og ift hvad? Hvordan har kerneopgaverne forandret sig om 5 år?

Hvad er gadeplan sat i verden for. Metoder: Mange (mulige) metoder… udfra nogle teorier Min erfaring er, et godt ”benarbejde” er vigtigt. Kendskab til området (hotspot steder), skolerne, klubberne, butikkerne, specielle forhold omkring befolknings sammensætningen m.m. Er vi en metode?? Kolleger siger, ”at være opsøgende”, ”at have de unges tillid”, ”åbenhed og ærlighed”, positiv og anerkendende tilgang.” Metoder eller egenskaber?

Hvad er gadeplan sat i verden for. Hvad er forskellen på at være ”kendt og anerkendt”? At være respekteret eller accepteret. Hvilke metoder arbejder i med? hvad tænker du om udsagnet ” at arbejde på gadeplan er ikke noget man kan læse sig til, det er bare noget man kan”

Hvad er gadeplan sat i verden for. Hvad har inspireret dig i dag?