Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017 Mundtlig eksamen 3.A Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017
Dagens fremlæggelse: Hjemmeside - tid afsat 5 min Kommunikative produkt nr. 1 – SEO opgave Wood Wood – tid afsat 5 min Kommunikative produkt nr. 2 – Kommunikationsplan Ragnarock – tid afsat 5 min
Hjemmeside www.kevinevensen.dk Formål med hjemmesiden Tilmeldningsknap til nyhedsmail. Valg af billeder
SEO – Wood Wood Formål med SEO? Search Engine Optimization (Søgemaskineoptimering) Øge virksomhedens synlighed på søgemaskiner Skabe trafik, så hjemmesiden kan rangeres så højt som muligt fx på Google.
SEO – Wood Wood Målgruppe og konkurrenter for Wood Wood? Unge som går op stilet tøj med et strejf af high fashion, streetwear & sportswear. Wood Woods’ konkurrenter er følgende: Zalando, Boozt og andre tøjbutikker der sælger lign.
SEO – Wood Wood Hvordan er brugervenligheden (UX) på Wood Woods hjemmeside? God manøvrering & let læselig tekst på hjemmesiden. Bekvemt at betjene. Reagere & fungerer som brugeren forventer. Nemt at gå til betaling service og andre call to action knapper.
SEO – Wood Wood Hjemmesidens hastighed? Der er blevet benyttet følgende sider, for at få et overblik over hastigheden på hjemmesiden. https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/, https://tools.pingdom.com/, https://www.woorank.com/.
SEO – Wood Wood Når man søger i inkognito vindue (privat vindue)? Søgningen af relevante ord i inkognito vinduet gav ikke resultat og dermed befinder Wood Wood sig ikke på side 1 i Google. Unikt tekstindhold & ingen duplikatet indhold.
SEO – Wood Wood Søgeordsanalyse Udsnit af søgeord – Shoes/sko, jakker, frakker Copenhagen clothes, Nørrebro streetwear, Urban style, T- Shirt, Hoodie, Long Sleeve, Footwear (De burde skrive sneakers, eftersom ingen søger på footwear) Man mister brugeren!!!
SEO – Wood Wood Der er blevet anvendt følgende værktøjer: Google suggest Google relaterede søgninger Keywordtool.io Answerthepublic.com
SEO – Wood Wood URL (Uniform Ressource Locator -Enhedsressourcefinder) Opbygningen af URL er god, og det skyldes at virksomhedens navn er en del URL. Det er et pænt link som det kan ses her : http://www.woodwood.com. Trykker man på et produkt, vises det også i URL som det kan ses nedenfor.
SEO – Wood Wood On-site optimering kunne være at lave en dansk version af deres hjemmeside Off-site optimering kunne være bloggere der henviser til Wood Wood hjemmeside eller produkter.
Kommunikationsplan Ragnarock Formål med kommunikationsplanen for Ragnarock
Kommunikationsplan Ragnarock Målgruppe : Overordnet målgruppe er 13-25 år. Men der er opstillet, yderligt 3 undergruppe som går fra 13-15 år 15-20 år 20-25 år.
Kommunikationsplan Ragnarock De forskellige medier & platforme man skal agere i henhold til de forskellige målgrupper. 13-15 år primært snapchat 15-20 år primært Instagram 20-25 år primært Facebook
Kommunikationsplan Ragnarock Mål med kommunikationsplanen Målene som er blevet fremlagt er opstillet ud fra SMART- modellen.