Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

SUCCES PÅ GOOGLE FEB 2017 – SØGEMEDIER A/S, TOBIAS THAASTRUP-LETH.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "SUCCES PÅ GOOGLE FEB 2017 – SØGEMEDIER A/S, TOBIAS THAASTRUP-LETH."— Præsentationens transcript:

1 SUCCES PÅ GOOGLE FEB 2017 – SØGEMEDIER A/S, TOBIAS THAASTRUP-LETH

2 Program Præsentation af Søgemedier Mediebilledet før og nu
Googles søgeresultater SEO processen – De 6 trin Tak for i dag – Samtaler

3 SØGEMEDIER A/S Danmarks ældste og største rådgivningsfirma inden for markedsføring. Kontor i Århus og København. Konsulenter med stort lokalt kendskab i hele Danmark. 100% uvildig rådgivning - Vi modtager ingen provision fra udbydere. Over 100 medarbejdere, heraf et mediehus med over 40 eksperter. Håndterer markedsføringen for over virksomheder. Samarbejder med nogle af de største brancheforeninger i Danmark. Administrerer alt indenfor online markedsføring, herunder Google AdWords, Facebook Ads, søgemaskineoptimering (SEO), Facebook firmasider, webshops og websites.

4 Omtale af Søgemedier A/S
EKSPONERING PÅ DR1 I TV AVISEN Vinklen var virksomheders manglende overblik i forhold til markedsføring, samt spildte annoncekroner. DR1 – TV Avisen EKSPONERING I BØRSEN FLERE GANGE Artiklerne har omhandlet alt fra det at være iværksætter til hvordan virksomhederne bruger Søgemediers koncept og hjælp. Gazelle prisen modtaget gentagne gange. Børsen EKSPONERING I TV2 NORD Søgemedier vandt en sag for 51 af vores kunder omhandlende manglende distribution af telefonbøger. Søgemedier forfulgte sagen og udtalte sig bl.a. til TV2 Nord. TV2 Nord

5 Udvikling i mediebilledet i kr. og over tid
Kilde: Dansk Oplagskontrol, Reklameforbrugsundersøgelsen i Danmark, Danmarks Statistik, Kulturstyrelsen

6 Tidsforbrug vs annonceforbrug i % i USA
PC og mobil splittet ud Kilde: eMarketers og Mary Meeker, Kleiner Perkins Caufield & Byers Forbruget inkluderer tidsforbrug på arbejde og privat, samt multitasking. Aldersgruppe 18+. USA 2014.

7 Annonceforbrug i Danmark
SØGEMEDIER KUNDERS GENNEMSNITLIGE ÅRLIGE FORBRUG PÅ MARKEDSFØRING: 1-3 ansatte bruger typisk mellem kr kr. 4-6 ansatte bruger typisk mellem kr kr. 7-10 ansatte bruger typisk mellem kr kr. 11-15 ansatte bruger typisk mellem kr. – kr. 16-20 ansatte bruger typisk mellem kr. – kr. over 21 ansatte bruger typisk fra kr. og op

8 Fordeling af klik på Google
KLIKRATER Ved søgning efter en lokal ukendt leverandør til serviceydelser: 40% klikker på AdWords 10% klikker på Google My Business 50% klikker i de organiske søgeresultater

9 Fordeling af klik på Google - Organisk
KLIKRATER ORGANISK Top 3 placeringerne får knap 2 af 3 klik: Nr 1 – 30% Nr 2 – 20% Nr 3 – 15% Nr 4 til 10 – 35%

10 Sådan kommer du til tops på Google!
Lav et responsive website Skriv nogle gode tekster Skaf en masse gode links Tak for i dag - held og lykke!

11 Køreplanen for optimering til Google
Over 300 parametre spiller ind, når vi arbejder med søgemaskineoptimering (SEO)! Hos Søgemedier benytter vi de metoder, der vægter højest i Googles ranking algoritme, som opdateres dagligt.

12 De rigtige søgeord – Skyder du i blinde?
HVEM ER DINE KUNDER? Er dine eksisterende og potentielle kunder fagfolk, eller Hr og Fru Jensen? TÆNK I SØGEORD Sørg for at bruge synonymer og relaterede variationer af dine produkter / ydelser, så både kunden og Google tilfredsstiles MEN OVERDRIV ALDRIG! Husk dog at du aldrig må skrive skjulte tekster udelukkende for Googles skyld 1 Værktøjer: kwfinder.com – keywordtool.io – AdWords Keyword Planner

13 Søgeordsanalyse - Longtail søgeord
KØBSPROCESSEN ER KØBSMODNEDINE KUNDER? SØGEVOLUMEN > SATS IKKE KUN PÅ ”OSERNE” Løbesko – En forbruger der researcher Nike Free sort str 43 – En købsmoden forbruger SÅDAN FINDER DU LONGTAIL ORD: 1

14 Find dit udgangspunkt MÅL DIN RANKING PERIODISK MÅLING 2
Hvor højt er dit website placeret i søgeresultaterne (serp), når du søger på dine søgeord? PERIODISK MÅLING Se på historikken, og hav is i maven. Husk Google Analytics og Search Console 2 Værktøjer:

15 2 Værktøjer:

16 Sådan tjekker du din hjemmesides teknik
80% af forbrugerne besøger din hjemmeside inden de kontakter dig Du har max 3 sek til at fange din kundes interesse! 67% finder en anden leverandør, hvis hjemmesiden har mange stavefejl m.m. Ca 50% af de besøgende på hjemmesider er fra mobile enheder 3 Værktøjer:

17 Responsive webdesign FUNGERER PÅ ALLE ENHEDER TILPASSER SIG AUTOMATISK
3

18 Google Analytics STATISTIKSYSTEM ANALYSÉR DINE DATA ET PERFEKT VÆRKTØJ
TIL OPTIMERING Hvilke platforme benytter dine kunder primært? Er der nogle enheder, hvorpå besøgstiden er for kort? Er der enheder med høj afvisning? 3

19 Vigtigheden af responsive
STATISTIKSYSTEM ANALYSÉR DINE DATA Eksempel på en IKKE mobiltilpasset hjemmeside Disse parametre viser vigtigheden af en mobiltilpasset løsning: Afvisningsprocent 95% Sider pr besøg 1,06 Besøgstid på 4 sek 3

20 Teknik - Duplicate content
PDF’er og printsider Fejlindekseres af Google – Dårlig oplevelse for Google og kunden Samme tekster Leverandørs tekster benyttes eller konkurrenter kopierer tekster Brug Copyscape 301 redirect Teknisk opsætning med og uden www Sløseri hos webbureau - Webbureaus udviklingssite bliver indekseret - No-index glemmes 3

21 Landingpages – Forkert struktur
HOTEL OG WELLNESS HUSET Vores ydelser Overnatning Luksus suiter Konferencecenter Selskabsmenuer Vinsmagning Bar og café Spa og sauna Weekendophold Fitnesscenter LANDINGPAGE UNDERSIDE = 4

22 Landingpages – Korrekt struktur
HOTEL OG WELLNESS HUSET Hotel Overnatning Luksus suiter Konferencecenter Restaurant Selskabsmenuer Vinsmagning Bar og café Wellness Spa og sauna Weekendophold Fitnesscenter LANDINGPAGE UNDERSIDE = 4

23 Landingpages – Struktur på dit website
Hotel og Wellness Huset Overnatning Billigt hotel Luksus suiter Restaurant A la carte Selskabsmenuer 4

24 Landingpages – Struktur på dit website
Hotel og Wellness Huset Overnatning Billigt hotel Annonce Luksus suiter Restaurant A la carte Selskabsmenuer ANNONCEGRUPPER Søgeord Klikpriser KAMPAGNE Dagsbudget Geografi ANNONCER A/B test 4 I Googles søgefelt skriver du: site:dinwebadresse.dk

25 AdWords - Hvem ranker hvor, og hvorfor?
4

26 Landingpages – Google AdRank & QS
Firma Max klikpris (CPC) Quality Score (QS) Ad Rank Placering Firma 1 40 kr 1 40 4 Firma 2 30 kr 3 90 2 Firma 3 20 kr 6 120 Firma 4 10 kr 8 80 Det er altså IKKE din max klikpris alene der er afgørende! 4

27 Landingpages – QS bestemmer din CPC
Firma Max klikpris (CPC) Quality Score (QS) Ad Rank Faktisk klikpris Firma 1 10 kr 7 70 (40/7) = 5,71 kr Firma 2 4 40 (21/4) = 5,25 kr Firma 3 7 kr 3 21 - Formlen for faktisk klikpris: Ad Rank for nr 2 / QS for nr 1 Firma Max klikpris (CPC) Quality Score (QS) Ad Rank Faktisk klikpris Firma 1 10 kr 9 90 (40/9) = 4,44 kr Firma 2 4 40 (21/4) = 5,25 kr Firma 3 7 kr 3 21 - Firma 1 har herover hævet sin QS fra 7 til 9 = lavere faktisk CPC 4

28 Tjek din linkprofil - Gennemgang af links
HER TJEKKER DU DIT WEBSITES LINKPROFIL: opensiteexplorer.org - ahrefs.com - majesticseo.com Er skaden sket: Google Disavow Tool 5-6

29 Tjek din linkprofil 5-6 Værktøjer:
-

30 Tjek din linkprofil 5-6 Værktøjer:
-

31 Linkbuilding – De 3 typer værdi
POPULARITET PageRank* TRUST Troværdighed og autoritet RELEVANS Et populært website med høj PageRank* vil give stærk linkværdi Formel for linkjuice værdi: URL’s PR X 0,85 / antal links *PageRank opdateres ikke længere, men princippet er stadig gældende Hvem linker til domænet du får et link fra (.gov .edu .org) – og hvad med dem selv? Hvor længe har websitet du får et link fra eksisteret? Arbejder dem du får links fra inden for samme felt som dig? ”Mentions” tæller også! 6

32 Content Marketing – Push er død!
FACTS TELL – STORIES SELL Beskriv problemstillinger, fortæl en kundecase, tilbyd løsningen! DU ER EKSPERTEN Det er din faglige viden, der viser, at du er den rigtige leverandør at vælge! LAV EN FAQ Hvilke spørgsmål bliver du tit stillet? Del din viden, og få gratis linkbuilding! 6

33 Linkbait – Få gratis ”linkjuice”
SÅDAN FÅR DU GRATIS LINKJUICE VIS AT DU ER EKSPERTEN Hvis du deler din ekspertviden vil du blive anerkendt som ekspert – også af Google! LINKBAIT METODER Eksempler på god linkbait marketing: 10 gode råd om X Blog om relevante nyheder fra branchen Lav en ordbog med dine fagudtryk FAQ – Ofte stillede spørgsmål 6

34 Linkbuilding - Konkurrentanalyse
INDGÅENDE LINKS Hvor mange ”ref domains” har konkurrenterne, og hvilken kvalitet er de? AFLUR DINE KONKURRENTER Har konkurrenterne nogle gode linkkilder, hvorfra du måske også kan få links? Værktøj: ahrefs.com 6

35 SEO for webshop – År til dato sammenligning

36 Hvordan kommer jeg videre med SEO?
SØGEORDS-ANALYSE & OPTIMERING AF WEBSITE LINKBUILDING STRATEGI PRIORITÉR DIN TID! Få lavet en liste over dine vigtigste søgeord, og sørg for at søgeordene har hver sin underside Overvej en blog til longtail søgeord! Tag temperaturen på websitet med Google Search Console Anmod oplagte websites om link til din hjemmeside Vær aktiv på de sociale medier: Link til dine longtail blogindlæg, og håb på linkbait Mål din succes med synlighedsrapporter Linkbuilding kræver knowhow og adgang til de rette værktøjer Du kan gøre mere skade end gavn, hvis ikke du ved hvad du laver Vælg dit SEO bureau med omhu!

37 TAK FOR NU! SØGEMEDIER A/S –


Download ppt "SUCCES PÅ GOOGLE FEB 2017 – SØGEMEDIER A/S, TOBIAS THAASTRUP-LETH."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google