Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAndrea Danielsen Redigeret for ca. et år siden
1
Online og viral markedsføring Virksomhedens net-tjek Dag 1 Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
2
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Allan Bojsen? •IT underviser i KursusCentret •Har arbejdet med internettet før dot.com •Er fascineret af søgerobotter… •Blogger på Nettips.dk •Lever med de sociale medier •Gift, har 1½ drenge, kat og hund •Spiller golf, men kører Skoda
3
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Jeg har en plan! Dag 1 •SEO •Søgeord •Metaprofilen •Gratis redskaber Dag 2 •Statistik •Sociale medier –Facebook –LinkedIn –YouTube –Blogs –Etc. Løbende hands on
4
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Først lidt søgeord Regnskabskurser Lean kurser Kursus C5 Svendborg Kurser på Fyn Hygiejnekurser HR kurser IT kursus Powerpointkurser Kurser i Word Ledelseskurser Lederkurser IT-kurser
5
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Dagens første øvelse •Skriv en kort beskrivelse af din virksomhed –Hvilke varer/tjenester sælger du? •Nedfæld 3-10 søgeord/-sætninger
6
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder •Find nu sammen med 2 andre •Fortæl om din virksomhed •Bed de 2 andre om relevante søgeord •Skriv dem op!
7
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Blev du overrasket? Var der søgeord imellem, som du ikke havde set komme? Nå, vi skal i gang med SEO
8
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder SEOSEO •Search Engine Optimization
9
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder GoogleGoogle er kongen
10
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Next step! • Domænet • Indhold • TITLE • H1 • Fed skrift • URL • Alt tags • Filnavne • Tekstlinks
11
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Domænet •Har muligvis ikke den helt store effekt, men… • BådserviceBådservice • CyklerCykler Hvis du alligevel skal købe nyt eller andet domæne
12
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder TITLE • Meget – M E G E T – vigtig! • WebdesignWebdesign • CampingvogneCampingvogne
13
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Indhold • Lad os booke et sommerhus på Ærøsommerhus på Ærø • Lyst til at købe skoletaskerskoletasker • Brug for høretelefonerhøretelefoner
14
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder H1 overskrifter og fed • iPhone coveriPhone cover • Bedste vejr appBedste vejr app
15
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder URL •HovedpineHovedpine • Rejser til EgyptenRejser til Egypten • Optimer dine URLsOptimer dine URLs
16
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Alt tags •KuglepenneKuglepenne • KøkkenvaskKøkkenvask • StikkontaktStikkontakt • Hmmm… TangoundervisningTangoundervisning
17
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Filnavne • TerrassevarmerTerrassevarmer
18
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Tekstlinks • Fornuftige anchor tekster • Golf GPS urGolf GPS ur • HmmmHmmm
19
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Nogle spørgsmål?
20
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder •Kast et kritisk blik på dit website •Undersøg om dit site er optimeret •Start med at tjekke dine vigtige søgeord –Indgår de i TITLE –Indgår de i overskrifter –Indgår de jævnligt i teksten –Indgår de i ”billedtekster” (alt tags) –Etc. Hands on!
21
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Vi skal videre
22
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Metaprofil •Virksomhedens online profil –Titel –Beskrivelse –Nøgleord Metaprofilen er den profil, som søgerobotterne ser, når de læser dine siders metatags
23
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Robotsynet! RUM as - Arkitekt tegnestue i Horsens og Vejle - RUMarkitekter Googles søgeresultat
24
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Hands on •Udarbejd metaprofiler for dine sider
25
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Hands on
26
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Link popularity •Skaf links fra relevante sites • Skaf links fra sites med høj pagerankingpageranking • Skaf gode anchor tekster
27
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Faldgruber •Overdrevet brug af søgeord på en side!Overdrevet brug af søgeord • Usynlig og mikroskopisk tekst • Sammenhæng mellem TITLE og tekst • Slip din faglige stolthed: A eller BAB
28
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Nyttige værktøjer •Google Webmaster ToolsGoogle Webmaster Tools – Søgeforespørgsler – Indgående links – Indekseringsstatus – Googlebot-simulator – Pagespeed Insights • Google AdWords søgeordsværktøjsøgeordsværktøj
29
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Nyttige URLs •Pageranking: www.pageranking.orgwww.pageranking.org Søgeords tæthed (density) www.webconfs.com/keyword-density-checker.php www.webconfs.com/keyword-density-checker.php •www.bing.com/toolbox/webmasterwww.bing.com/toolbox/webmaster •www.google.dk/analyticswww.google.dk/analytics •www.seorch.euwww.seorch.eu •www.seoquake.comwww.seoquake.com Hårdt men godt betalt arbejde venter!
30
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder En slags opsummering •Det er vigtigt, at du –tænker søgeord, når du lægger indhold på sitet –lurer på sitets tekniske muligheder –opdaterer dit indhold så ofte som muligt –går ud og finder de gode links-venner • Skriv til mennesket – men tænk på robotten!
31
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Husk TITLE •Anbring de vigtige søgeord, gerne forrest •Skriv en ”æggende” tekst •Maks 66 karakterer •Kobling til teksten •Varieret TITLE på alle sider
32
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Husk Description •Maks 160 tegn •Skriv en god tekst, som frister… •Bør beskrive indholdet på siden •Inkludér det gode søgeord
33
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Husk Indhold •Skriv gode tekster hvor søgeordet indgår med jævne mellemrum •Google kan godt lide længere tekster •Kopier ikke fra andre sites •Brug H1, fed, billeder mv. •Link gerne til undersider/andre sider
34
Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Spørgsmål?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.