Ansvarlig.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Skabelse af dialogiske rum ”
Danehofskolens værdigrundlag
Svend Gønge-skolens værdier...
Den Danske KvalitetsModel i institutionskøkkener
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
Anerkendende refleksion
Ildsjælekonferencen 2009 v. Gitte Olin Larsen, Landliv a/s.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
God trivsel = God læring
Kommunikation og relationer 9. januar v. Gitte Schrøder
for de hårde resultater.
Forældremøde X årgang.
Nyt ansvar.
Jeg støtter barnet ved:
Hvilke faglige basiskompetencer bør den ideelle talentudvikler besidde? Hvilke personlige egenskaber er vigtige for en talentudvikler at besidde? Hvordan.
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Hvad gør livet så værdifuldt?
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
Relationen i institutionen – MI på MultifunC V/ Sine Møller Psykolog og faglig leder af Kvalitetssikringsteam MultifunC.
Orienteringsmøde 11. november Trørødskolen - en attraktiv skole! rummelighed og anerkendelse faglighed og arbejdsglæde klare regler og godt humør.
Hvad virker motiverende på dig når du arbejder med projektet ?
Den nødvendige opdragelse i en børnefamilie
Irene Oestrich, psykolog, ph.d., adj. Professor
Etisk dilemma – to definitioner
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Omgangstone og kollegialitet
Værdigrundlag AEU Chefkursus 2007 Hold 6.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Fremtidssikring af beboerdemokratiet – hvor er de unge henne?
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret.
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Tema 4: Værkstøjskasse med supplerende slides Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Center for selvejende dagtilbud : værdigrundlag TRO Er det vi ved, vi er og vil!
Den Personalepolitiske Messe Tirsdag den 12. januar 2010 …… Charlotte Koch Hess, chefrådgiver, Danske Regioner Stine Hinge, souschef, KL Opskriften på.
De seks bedste billeder fra gruppen
Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback.
Hvad vil Gud med mig – og hvad vil jeg? Hvordan leder Gud mig?
1 Social kapital – én mulighed… Det handler om de skjulte velfærdsreserver.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Program for eftermiddagen 29/ Mindfulness (psykolog) og intro til Sokratisk Dialog (Vibeke) Kort Sokratisk Dialog i grupper.
Ka´du klare det? Dialogredskab - Krav i arbejdet HR Arbejdsmiljø, O&P 2015.
Isbjergmodellen. Isbjergmodellen Sociale og følelsesmæssige kompetencer: at anerkende sig selv og andre at kende følelser og forstå egne reaktioner at.
PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI 0-3 ÅR.
Den svære samtale At tage udgangspunkt i livshistorien – en vej til åndelig omsorg.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
At tænke i spørgsmål At tænke i spørgsmål er et system af værktøjer til at transformere tænkning, handling og resultater gennem en dygtig anvendelse af.
Randers Kommune Jalousi Temadag om menneskets følelser v. Cand. Scient og Sundhedskoordinator Mie Reihs.
Målrettet kommunikation
Voksenansvar for anbragte børn og unge Børn og unges rettigheder
Herren har udsøgt sig en mand efter sit hjerte. 1. Sam. 13:14 Herren har udsøgt sig en mand efter sit hjerte.
Indre By / Østerbro LokalMED
At motivere til forandring
UDVIKLINGSKATALOG - A Lavt “D” kan udvikle sig ved at:
Voksenansvar for anbragte børn og unge Fysisk magtanvendelse
Klassesamtale om resiliens
Hvad gør livet så værdifuldt
Trivsel og mental sundhed
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
Det konstruktive og resultatgivende samarbejde ved tredjepartskontrol
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Nærværende ledelse, personligt og ledelsesmæssigt.
Opsamling og evaluering
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
torsdag den 11. april 2019 Basen
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Ansvarlig

At være ansvarlig overfor mig selv og andre

Accepterende / tolerant

Accepterende / tolerant At være åben og accepterende overfor mig selv og andre

Beslutsom

At være effektiv og/eller hurtig i tanke og handling. Beslutsom At være effektiv og/eller hurtig i tanke og handling. At være handlekraftig

Bidrage

Bidrage At spørge mig selv hvordan jeg kan bidrage til fællesskabet, og udføre det i handling.

Engageret

At engagere mig fuldt ud i det, jeg gør Engageret At engagere mig fuldt ud i det, jeg gør

Eventyrlysten

At opsøge nye eller stimulerende oplevelser Eventyrlysten At opsøge nye eller stimulerende oplevelser

Fair

At være fair overfor mig selv og andre, behandle andre med respekt.

Fleksibel

At være villig og god til at tilpasse mig skiftende krav Fleksibel At være villig og god til at tilpasse mig skiftende krav

Fordomsfri

Fordomsfri At tøjle mine egne holdninger og vurdere de input, jeg får, før jeg beslutter mig

Fri(hed)

At være fri og selv vælge, hvordan jeg gør tingene Fri(hed) At være fri og selv vælge, hvordan jeg gør tingene

Fællesskab / sammenhold

Fællesskab / sammenhold At vægte og orientere sig mod fællesskabet og at være sammen om noget

Generøs

At dele ud af min viden, erfaring eller tid uden at være nøjeregnende Generøs At dele ud af min viden, erfaring eller tid uden at være nøjeregnende

Hensynsfuld

At være respektfuld, høflig og hensynsfuld

Hjælpsom

At hjælpe andre omkring mig Hjælpsom At hjælpe andre omkring mig

Hårdtarbejdende

At være flittig, hårdtarbejdende og engageret

Indlevelse

Indlevelse At leve sig ind i den situation, man er i. At leve sig ind i andres situation

Integritet

Integritet At have vilje og evne til at handle selvstændigt, ærligt og redeligt uden uvedkommende eller upassende hensyntagen

Humoristisk

At søge, skabe og engagere mig i sjove aktiviteter Humoristisk At søge, skabe og engagere mig i sjove aktiviteter

Humørfyldt

At være åben, positiv og konstruktiv i mødet med andre. Humørfyldt At være åben, positiv og konstruktiv i mødet med andre.

Konkurrere

At konkurrere og måle mig med andre

Kontrolleret

At handle på baggrund af mine værdier og ikke mine følelser Kontrolleret At handle på baggrund af mine værdier og ikke mine følelser

Kreativ

At være kreativ og innovativ i tankegang og handlinger og turde fejle

Kvalitet

At gøre tingene med grundighed og kvalitet

Ledelse

At lede andre for at bringe det bedste frem i dem Ledelse At lede andre for at bringe det bedste frem i dem

Lyttende

Lyttende At lytte til det de omkring mig siger – at tøjle min egen forforståelse

Medfølende

At være medfølende og empatisk overfor andre, der har det svært

Modig

At handle modigt, at holde ved på trods af frygt eller vanskeligheder

Myndig

At holde respektfuldt på min ret og turde stå fast Myndig At holde respektfuldt på min ret og turde stå fast

Målrettet / ærgerrig

At gå efter at blive den bedste, jeg kan blive Målrettet / ærgerrig At gå efter at blive den bedste, jeg kan blive At være stræbsom

Nysgerrig

At være fordomsfri, interesseret og udforskende Nysgerrig At være fordomsfri, interesseret og udforskende

Nærværende

At være fuldt og helt til stede i det, jeg er i Nærværende At være fuldt og helt til stede i det, jeg er i

Omsorgsfuld

At være omsorgsfuld overfor andre

Omstillingsparat

Omstillingsparat At være fleksibel og villig til at omstille sig til nye krav, behov eller fremgangsmåder

Opmuntrende

At opmuntre til adfærd jeg sætter pris på hos mig selv og andre Opmuntrende At opmuntre til adfærd jeg sætter pris på hos mig selv og andre

Optimistisk

At afsøge de muligheder der er i situationen Optimistisk At afsøge de muligheder der er i situationen

Refleksiv

Refleksiv At stille spørgsmål til hvordan og hvorfor jeg eller andre gør tingene på en bestemt måde

Respektfuld

At være respektfuld og lydig overfor regler og forpligtelser

Samarbejde

At opsøge samarbejde med andre, bidrage og tage imod

Selvbevidst

At være afklaret med mine holdninger, tanker og følelser Selvbevidst At være afklaret med mine holdninger, tanker og følelser

Selvomsorgsfuld

At tage vare på mig selv, min sundhed og mit velbefindende Selvomsorgsfuld At tage vare på mig selv, min sundhed og mit velbefindende

Selvstændig

At klare mig selv og vælge min egen måde at gøre tingene på Selvstændig At klare mig selv og vælge min egen måde at gøre tingene på

Seriøs / professionel

Seriøs / professionel At gøre det der skal til, prioritere opgaven højt, tage ansvar, have høje standarder

Spændingssøgende

Spændingssøgende At søge og engagere sig i udfordringer der er spændende og stimulerende

Taknemmelighed

At værdsætte og sætte pris på nogen eller noget. Taknemmelighed At værdsætte og sætte pris på nogen eller noget.

Tilgivelse

Tilgivelse At give forladelse i forhold til en ugerning fra sig selv eller andre Og at give slip på den vrede eller sorg ugerningen medførte

Tillid

At tro og stole på nogen eller noget. Tillid At tro og stole på nogen eller noget. Sammensat af til og lid (tro).

Udviklings- orienteret

Udviklings- orienteret At søge og engagere sig i at lære nyt og afprøve nye måde at gøre eller tænke om tingene

Vedholdende

Vedholdende At blive ved, selv når det er hårdt eller svært – og gøre det over lang tid.

Venlighed

at vise imødekommenhed og hjælpsomhed over for andre Venlighed at vise imødekommenhed og hjælpsomhed over for andre

Ydmyghed

Ydmyghed At udvise ærbødighed, respekt eller beskedenhed i forhold til et bestemt område eller i forhold til andre

Ærlig

At sige sin ægte og oprigtige mening. At sige sandheden. Ærlig At sige sin ægte og oprigtige mening. At sige sandheden.