Målgrupper, genrer & medier – målrettet sundhedskommunikation
Formål at finde et vigtigt budskab og undersøge og afgrænse en specifik målgruppe inden for det danske sundhedssystem (f.eks. myndigheder, styrelser, NGO’ere, sundhedsprofessionelle eller patienter/borgere) At udarbejde en kommunikationsstrategi, herunder udvælge en passende genre/et passende medie, samt udarbejde og teste et kommunikationsprodukt.
Kursets forløb Konkret fagligt budskab Afgrænsning af målgruppe Empirisk undersøgelse af målgruppen Kommunikationsstrategi Konkret kommunikationsprodukt Brugertestning Afrapportering
Eksempler På de følgende slides kommer et par eksempler fra tidligere år:
Undervisningform Progression der hele tiden følger projektet, dvs. hver gang en ny fase skal udføres giver vi jer relevant teori og metoder, og når I har udført fasen samler vi op på resultaterne inden I går videre til næste fase. Vi vil benytte os af mange forskellige undervisningsformer som forelæsninger, øvelser, en masse vejledning og en smule fremlæggelse, men der vil også være uger hvor I selv skal ud og lave noget feltarbejde
Eksamen Skriftlig rapport – grupperne sammenskriver semesterets arbejde og resultater Individuel mundtlig eksamen på baggrund af rapporten
The usual suspects Karen Korning Zethsen Morten Pilegaard Matilde Nisbeth Jensen Antoinette Mary Fage-Butler