Virksomhedssamarbejde

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Portfolioeksamen Studieområde 2
Advertisements

Kandidatuddannelsen i Sygepleje
Økonomiske fag på handelsgymnasiet
Kvalitet i Skriftlighed  Oversigt over workshop  Erfaringer med netværkssamarbejde  Materialeindsamling  5 forslag til forbedring  Arbejdsgrupper.
Undervisningsplanlægning
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Opgave 1: Navision - lagerstyring
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
BUDSKABER TIL FORÆLDRE:
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Kommunikation i projekter
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:
Kommunikation / it.
Hvad er et produkt i faget teknologi - og hvorfor?
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
At udforske sin egen praksis
IT i undervisningen.
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Formidlingsdelen Formidling og metode.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
Generel introduktion til EC
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.) Præsentation.
Informationsformidling Brian Kjær Andreasen Hovedaktivitet 4. [ Viborg]
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET Institut for Folkesundhedcand.cur. Afdeling for Sygeplejevidenskab MASTERUDDANNELSEN I KLINISK I SYGEPLEJE VELKOMST TIL.
Digital skriftlig- og mundtlighed
Tydeliggørelse af anvendelsesdim ension i undervisningen Kvalitativ undersøgelse Vi afventer resultatet af vores undersøgelser ??? Kvantitativ undersøgelse.
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
SMED Formål: Minimering af omstillingstiden 1 Hvad er SMED 2 Gevinster
M EDIEPÆDAGOGISK OG ORGANISATORISK VEJLEDNING Intro Rikke Schultz
Green Network BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR SEMINAR 1 Seminar 2Tirsdag 8. marts Seminar 3Onsdag 6. april.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
September 20031KUP - Projektstyring Formålet med projektstyring Formålet med projektstyring er at planlægge og styre et udviklingsprojekt, således at projektet.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Usability – øvelse: Brugertest Arbejdet frem mod den endelige usability-rapport Forberedelser til brugertest Dagens øvelse.
DIEB12.1 Kursusgang 12 Feedback fra en usability-evaluering Oversigt: Sidste kursusgang Opgaver Feedback Are Usability Reports Any Good? Alternativer til.
Datalogi - 1. modul - systemudvikling - LCK 1 Håndtering af systemudvikling! Efterår 2000 Datalogi LCK.
Workshop om evaluering 19. januar FORMÅL OG PROGRAM Blive klædt lidt bedre på til at planlægge og gennemføre evalueringer Udgangspunkt i akkrediteringskravene,
Studie Område 2 Eksamen Fra gymnasieelev til studerende
1 Målgruppeanalyse ITU forår 2011 Paul R. Metelmann.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
AFSÆTNING C - Markedsføringsplanen - Praktisk segmentering.
Intern audit af psykisk arbejdsmiljø i certificerede arbejdsmiljøledelsessystemer CAVI-referencegruppemøde 9. marts 2016 Anne Helbo Jespersen.
Muligheder og perspektiver1 Indledning. Muligheder og perspektiver2 Processen – formål # 1 Den forestående 2-årige proces har som mål: 1. At brancheskolerne.
Markedsføring via sociale medier FORUNDERSØGELSE.
VI VIL GENBRUGEVI VIL DELEVÆRKTØJER Undersøg, hvad der skal testes Planlæg og udfør testen Del indsigter fra den nye test Find ud af, om noget skal tilpasses.
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
TEMA 4 Inspiration & Feedback: Idéen ud i virkeligheden
Karakteristika i et projekt Kompleks, ny, unik konceptformulering
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
SUF - gevinstrealisering
PULS badevand Møde for leverandører af fagapplikationer
TPACK-modellen Teknologisk viden Pædagogisk viden Fagfaglig viden
Målgrupper, genrer & medier
Overvejelser om kilder og ord
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Målgrupper, genrer & medier
Evaluering af jobfirst
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Informationsmøde om erhvervsområde og erhvervsområdeprojekt i tekniske eux-forløb Bjørn René Hansen, Erik Engel og Rasmus Schou Christensen Styrelsen.
Overordnet fokus forløbet
Præsentationens transcript:

Virksomhedssamarbejde Afsluttende kom/it-projekt i HTXb14

Projektets rammer I skal finde en virksomhed at samarbejde med I får 25 undervisningstimer og 20 elevtidstimer til projektet I får medialabs udstyr til rådighed I skal præsentere jeres resultater for samarbejdsvirksomheden I skal teste jeres resultater på målgruppen I skal arbejde i google-drev og invitere mig med i jeres gruppe

Projektet I skal i dette projekt finde en virksomhed i Nordjylland, som I kan hjælpe med deres eksterne kommunikation. I skal identificere, hvad virksomheden har af udfordringer ift. deres eksterne kommunikation og derefter undersøge og analysere, hvordan I kan lave to forskellige bud på kampagneprodukter, der kan være behjælpelige til at løse udfordringerne. I skal desuden teste jeres produkt på målgruppen med metoden ”Quick and dirty”, og så skal I som det sidste præsentere resultaterne af jeres undersøgelser, jeres produkt og resultatet af jeres test til virksomheden. Det er vigtigt, at I får en dyb forståelse for jeres samarbejdsvirksomheds behov og derefter løbende holder kontakt til dem, så de ved, hvor I er og I ved hvor de er.

Forløbet Opstart og gruppedannelse + find en virksomhed (9. feb.) Identificer problemet + lær kunden at kende Teoretisk gennemgang af Sepstrups model til kampagneplanlægning (1. Marts) Teoretisk gennemgang af scrumm (1. marts) Undersøg målgruppen og planlæg jeres arbejde Udform en informationsstrategi, budskab og medievalg Teoretisk gennemgang af B/R-matrix (15. marts) Produktion Evaluering af effekten (test) (29. marts) Teoretisk gennemgang af ”quick and dirty” Præsentation af produkter, test og økonomiske aspekter for kunden + feedback fra kunden Præsentation på klassen (28. april)

Faglige mål Forundersøgelse anvende forskellige metoder og modeller til analyse og vurdering af behov og budskab i en kommunikationsopgave analysere markedsforhold og den politiske, kulturelle og samfundsmæssige kontekst, kommunikationsproduktet indgår i anvende systematiske søgestrategier ved informationssøgninger og vurdere informationer kritisk i forhold til anvendelsen gennemføre forundersøgelser, herunder målgruppeanalyse og afsenders forhold, og derfra udarbejde en plan for kommunikationens gennemførelse.

Faglige mål Produktion planlægge og styre den praktiske udførelse af kommunikationen på baggrund af forundersøgelsen, herunder forvaltning af ressourcer og styring af kvalitet udvikle kommunikationsstrategier med vægt på budskab, udtryksmidler og medier vælge medie til formidling af kommunikation og gennemføre den praktiske tilrettelæggelse i forhold til det valgte medie gennemføre produktion af kommunikationsprodukter, herunder anvende relevante it-værktøjer.

Faglige mål Evaluering anvende udvalgte metoder til vurdering af egne kommunikationsprodukter og give forslag til optimering af produkt og proces kunne generalisere erfaring med henblik på at forbedre egen praksis formidle og dokumentere såvel produktionen som de tekniske og kommunikationsmæssige overvejelser i arbejdsprocessen.

Teori og metode fra tidligere, I kan anvende i projektet Filmiske virkemidler Segmenteringsværktøjer Persona Afsenderanalyse Konkurrentanalyse Kvantitative og kvalitative metoder Layoutteori (1.g) – F.x. BOV kap 6.6 Journalistik (1.g) – kapitel 7 Kommunikationsmodellen Kvalitative og kvantitative metoder Andet?

Gruppedannelse

Find samarbejdsvirksomhed inden næste gang.