Kommunikation/dialog i e-læringsforløb

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Medarbejderudviklingssamtalen
Advertisements

Online kollaborativ undervisning
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Sundhedsaftaler Dialog og input
NUVÆRENDE PRAKSIS PÅ UCV: - Anvendelse af almindelige vejledningsmetoder. - Sporadisk intensiveret vejledning (iværksat på baggrund af akut behov). -
Måling af effekt af undervisningsforløb med ’Hvad er økologi?’
Præsentation af Samfundsfag Næstved Gymnasium og HF
Portfolio -hvordan man arbejder med portfolio i billedkunstundervisningen og til eksamen.
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
Klasseledelse Lene Heckmann.
LUP. Social og sundhedsassistent uddannelsen
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
Inquiry based science education
Afslut Frem >>
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Et projekt på. Baggrund  Misbrugere der har behov for en tættere personlig, følelsesmæssig og social opfølgning for at kunne indgå i relationer på arbejdsmarkedet.
At udforske sin egen praksis
Lærerens didaktiske design Elevernes didaktiske design
Inspiration til reformarbejdet
Ledelse i den digitale skole - selvevaluering af udbyttet af it Uddannelsesforum 4. november 2008 kl. 14: :50 Konsulent Sanya Pedersen, Danmarks.
Blogging i projektarbejde? E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” Blogging inddrager.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Danmarks Læringsfestival 2014 Projektet etableres Interventioner Løbende implementering Interventioner.
Læringspraktik på SSA Skoleperiode 1 Indhold og opgave
Inquiry Based Science Education - IBSE
Problemstilling Hvordan tilrettelægges et læringsforløb der understøtter lærens kompetenceudvikling ved implementering af ipads i undervisningen Lærerne.
Problemorienteret projektarbejde
Skriftlighed i biologi
Obligatorisk selvvalgt opgave
Fra vejledning til biologi c
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
Ny nordisk skole Mandag den 2. februar 2015
Celle.
Sæt jer ikke for godt til rette! I vil blive flyttet rundt på…
Indledende erfaringer fra et undervisningsforløb i matematik
Obligatorisk selvvalgt opgave
Læringsledelse Kliniske vejledere Nyborg Strand d. 29. januar 2015
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
Afsluttende bemærkninger Den videre proces. 1. generationsaftaler Generelle aftalepunkter Fælles udredninger/ udspil + + Specifikke aftalepunkter = Sundhedsaftale.
Innovation Fredericia Gymnasium. De to spor:  Innovation i AT frem mod årsprøve i maj  Muligheder for innovation i studieretninger og afdækning.
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Indledning Resultater fra spørgeskema undersøgelsen 374 har svaret på spørgsmålene Svaret på spørgsmålet: Hvem vil til den tid være i gang med at bruge:
HD Regnskab og økonomistyring Lektor Claus Holm, Ph.D. og Docent Tage Rasmussen Institut for Regnskab Handelshøjskolen.
Alt er på hjemmesiden nyfolkeskole.wordpress.com.
Dorthe Carlsen UC Syddanmark og Læremiddel.dk Esbjerg, 22.oktober 2014
Temaopgaver Undervisningsministeriet Opgaver til SIP2.
”Supervision og feedback” Skoletjenesten Den 10. september 2015.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Uddannelsesplaner Praktiklærerforeningens forårskursus 2016.
IT-Kravspecifikation Datatekniker H5 Introduktion.
Væksthus for netbaserede undervisning v. Robin Leutert og Camilla Nørgaard.
Afsluttende opgave ”Digitalisering”
John Hattie.
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
TPACK-modellen Teknologisk viden Pædagogisk viden Fagfaglig viden
04. JANUAR 2017 Trafik- og Byplan for Algade og Stationsområdet i Vordingborg Den videre proces Plan og By / Peter Haugan Vergo.
Virksomhedssamarbejde
Kommunikation/dialog i e-læringsforløb
Peerfeedback og noget om mål.
Livsførelse – handleplan - pædagogik
Workshop 3: Omlagt elevtid: Læringsmål, progression og feedback.
Fremtidens uddannelsesdesign – teknologier på spil
LEAPS Projektplanlægning 21. marts 2017
Viden om fastholdelse og virkningsfulde indsatser
Tids- og procesplan 8.okt 15: Drøftelse på Lederforum i forhold til modeller og proces Nedsættelse af arbejdsgruppe, der skal udfolde modeller 29.okt.
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
TEMA 1 Kompetence afklaring ca. 2 uger
Præsentationens transcript:

Kommunikation/dialog i e-læringsforløb Visiteringstest asynkron Feedback og feed forward i dialog med lærer synkron Løbende online feedback og feedforward på elevens selvstændige læreproces og kollaborativ proces Feedback i forhold til afsluttet forløb: tilegnelse af viden på konkrete mål, herunder formidling af viden. Kommunikation/dialog i e-læringsforløb Eleven igangsættes med det pågældende forløb af lærer. Her forklares rammerne for- og formålet med forløbet, opgaveniveau og procesniveau. Der udarbejdes et mindmap der har til formål at belyse elevens videns- og kompetenceniveau ved opstart. Eleven møder lærer, som giver feedback i forhold til det af eleven udarbejde mindmap. Læren, tydeliggør mål og giver feedforward i forhold til forløbet. Opgave- og procesniveau. Feedback og feedforward mellem lærer og elev – delvist online og delvist i vejledningsforløb face-to-face. Opgave-, proces- og selvreguleringsniveau. Lærer og andre elever giver feedback på mål for forløbet. Eleven selvevaluerer på baggrund af egne oplevelser, refleksioner i forløbet samt ud fra given spørgeramme. Opgave-, proces- og selvreguleringsniveau – og personligt niveau.