Læring gennem registrering og indberetning

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilbudsportalen Introduktion for de 5 socialtilsyn Januar 2014
Advertisements

Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
Den pædagogiske assistentuddannelse En uddannelse til fremtiden Oplæg v. Vibeke Nielsen Den 23. juni 2009.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
Del 2:Rammer for en professionel samtale med en patient ETABLERE EN RELATION, ANERKEND E OG SKABE TRYGHED 2 LEDE OG SKABE STRUKTUR 1 Indlede samtalen,
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Profil-værktøj til unge på uddannelseshjælp Kursus April 2014.
Skriv tekster, der fænger – 7 tips der toptuner din rapport Rikke Dinnetz
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Doku:SENtorium Torsdag d. 29. oktober Velkommen Programmet for dagen  Refleksionsøvelse  Fortællerrum  Narrativ evaluering Frokost  Sparringsrum.
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Temamøde om underretninger.
Inddragelse af børn og unge med særlig fokus på det udviklingsstøttende perspektiv Work shop 2 Socialrådgiver, lektor Birthe Elholm, Institut for Socialt.
Fremtidig organisering og opgaveløsning i Socialtilsyn Nord 6. marts 2013 v. Myndighedschef Tina Mørk.
Handleplansarbejde Opstart af udarbejdelse af handleplan 2 2 Borger 1 1 henvender sig til kommunen Deltagelse i handleplansmøde
Udarbejdelse af spilleregler for god omgangstone og håndtering af konflikter 1. møde Anbefalet varighed: 2 – 2½ timer.
Børn og Unge Århus Kommune 1 Børn /unge med særlige behov Oplæg d til Projekt KRUT Alice Klinge,psykolog.
Målgrupper: Private opholdssteder Alle døgninstitutioner
At føre logbog Ida Marie Rasmussen 2016.
Voksenansvar for anbragte børn og unge Rusmiddeltest
Voksenansvar for anbragte børn og unge Konflikthåndtering og forebyggelse på institutioner - håndtering Målgrupper: Alle anbringelsessteder Private opholdssteder.
Voksenansvar for anbragte børn og unge Opfølgning på konflikter - samtale med barnet eller den unge Målgruppe: Alle plejefamilier.
Voksenansvar overfor anbragte børn og unge Fysisk guidning
Modul 2.
Målgrupper: Private opholdssteder Alle døgninstitutioner
Alle anbringelsessteder Plejefamilier Private opholdssteder
Et fælles grundlag for forældresamarbejde Et godt samspil mellem forældrene og de ansatte i dagtilbud og på skolerne er en styrke i den lokale indsats.
De seks tænkehatte (Edward de Bono)
Læring gennem registrering og indberetning
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Voksenansvar overfor anbragte børn og unge Afværgehjælp
Voksenansvar for anbragte børn og unge Registrering og indberetning
- for samarbejdspartnere
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Voksenansvar for anbragte børn og unge Fysisk magtanvendelse
Alle typer døgninstitutioner Private opholdssteder
Private opholdssteder Alle typer døgninstitutioner
Voksenansvar for anbragte børn og unge Registrering og indberetning
Målgrupper: Private opholdssteder Alle døgninstitutioner
Voksenansvar for anbragte børn og unge
Voksenansvar for anbragte børn og unge Alarm- og pejlesystemer
Velkommen Robusthed basiskursus
Brugen af bygge dialog i Domea.dk
Notatteknik.
Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen
Indhentning af CPR-nummer og samtykke
Skriv ansøgning 10 gode råd.
ÅRHUS AFDELING.
Stinne Aaløkke Ballegaard Seniorprojektleder, antropolog
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
EASY-A og Elevplan – undgå dobbeltarbejde
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Temadag 2018.
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Netværksmøder - Drejebog
Personlighed og Kompetencer
WORKSHOP 5A – KURSER FOR FAGLÆRERE I LÆSEVEJLEDNING
At tænke uddannelse som en del af et læringsforløb
Sådan bruger du præsentationen
Velkommen.
MUNDTLIG FREMSTILLING
Klinisk Biokemisk Afdeling Juni 2016
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Illeris trekant og andre referencer
Mental sundhed Beskrivelse: Da Socialtilsynet var på tilsyn i august. 2017, blev begrebet ‘mental sundhed’ drøftet. Vi blev optaget af at identificere.
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Socialtilsyn Nord - Årsrapport 2018.
for sociale tilbud på psykiatri- og misbrugsområdet 13. maj 2019
Grundkursus i at være plejefamilie
Hvordan anvendes data på skoleniveau?
Værktøj 4: Aktiverende APV
Præsentationens transcript:

Læring gennem registrering og indberetning Voksenansvar for anbragte børn og unge Læring gennem registrering og indberetning Målgruppe Private opholdssteder Alle døgninstitutioner Læring gennem registrering og indberetning – opholdssteder og døgninstitutioner

Formål At deltagerne får mulighed for at drøfte, hvordan en god indberetning ser ud. At deltagerne får mulighed for at drøfte, hvordan en indberetning kan bidrage til det pædagogiske arbejde gennem refleksion og læring i personalegruppen. Læring gennem registrering og indberetning – opholdssteder og døgninstitutioner

Indhold Dette moduls indhold: Hvad er en god indberetning? Opfølgning med barnet eller den unge Strukturelle rammer Hvordan sikrer vi læring fremadrettet? Læring gennem registrering og indberetning – opholdssteder og døgninstitutioner

Øvelse: Oplysninger der skal indberettes Hvorfor er de enkelte oplysninger vigtige? Hvordan skal de bruges af de forskellige parter, der skal modtage indberetningen? Myndighedssagsbehandler Socialtilsyn Evt. kommunal eller regional driftsherre, Evt. beliggenhedskommunen( hvis hændelsen er sket på en intern skole) Er der nogle af de oplysninger, der skal skrives i skemaet, som I undrer jer over? Hvilke overvejelser gør I jer i forhold til, hvis nogle oplysninger er svære at udfylde? Læring gennem registrering og indberetning – opholdssteder og døgninstitutioner

Øvelse: Hvad er en god indberetning? Nedskriv de 3 vigtigste pointer om hver af indberetningerne. Læs de 3 indberetninger Notér hvad der er godt i den enkelte indberetning, og hvad der med fordel kunne uddybes eller tilføjes. Skriv de 3 vigtigste pointer ned om hver indberetning. Læring gennem registrering og indberetning – opholdssteder og døgninstitutioner

Drøftelse: Hvad er en god indberetning? Hvilke kvaliteter synes I, at en god indberetning bør have? Hvad tænker I, er det sværeste i forhold til at skrive en god indberetning? Læring gennem registrering og indberetning – opholdssteder og døgninstitutioner

Opfølgning med barnet eller den unge Barnets ret til inddragelse er juridisk forankret. Inddragelsen og kommunikationen med barnet eller den unge skal ske på de præmisser og forudsætninger, som barnet eller den unge har. Husk at det er barnets eller den unges egen oplevelse, der skal beskrives i indberetningen, under punkt 7. Inddragelse af barnet eller den unge. Barnet eller den unge bør få tilbud om og mulighed for at få talt med de involverede parter om konfliktens forløb og dermed få bearbejdet sin egen oplevelse af konflikten. Brug barnets eller den unges egne ord i samtalen. Når man opfanger, synliggør og senere bruger barnets eller den unges egne ord, vil barnet eller den unge få en oplevelse af at blive bekræftet og forstået og dermed have relativt let ved associere til egne ord og beskrivelser. For yderligere viden om emnet om at tale med børn og unge, se modulet: ‘Opfølgning på magtanvendelser - samtale med barnet eller den unge på institution’. Læring gennem registrering og indberetning – opholdssteder og døgninstitutioner

Øvelse: Strukturelle rammer Find et eksempel på en indberetning, hvor det var svært: Der var ikke god tid til at få den skrevet. Når du læste den igennem efterfølgende gav den ikke mening. Barnet eller den unge ønskede ikke at beskrive hans eller hendes egen oplevelse osv. Find et eksempel på en indberetning, hvor processen gik præcist som den skulle: Der var tid til at få den skrevet. Når du læste den igennem efterfølgende gav den god mening. Barnets eller den unges egen oplevelse blev beskrevet osv. Læring gennem registrering og indberetning – opholdssteder og døgninstitutioner

Opsamling: Hvordan sikrer vi læring fremadrettet? Hvilke tanker har oplægget skabt hos jer? Bør der ændres noget i vores eksisterende praksis? Hvordan arbejder vi videre med dette område? Læring gennem registrering og indberetning – opholdssteder og døgninstitutioner