Hvordan øges værdien af entreprenørskabstræning i Ghana? Leila Kæmsgaard Pagh Schmidt Midtvejskonference 17. aug. 2016 VIA Professionsdidaktik og entreprenørskabsundervisning 17. August 2016 VIA Professionsdidaktik og entreprenørskabsundervisning LESC 15. august 2016
Projekt i Ghana Et samarbejde mellem VIA UC og GHANA VENSKAB Formål: Bidrage til at kvalificere entreprenørskabstræning i YEfL Lære af at tage én måde at tænke entreprenørskab på ind i en helt anden kontekst. (YEfL = NGO i det nordlige Ghana) LESC 15. august 2016
Min forskningstilgang bygger på Design Based Research Grundlæggende fordi Konteksten betyder noget for læringen Forståelse og forandring er to sider af samme sag Intervention i praksis kan levere såvel forståelse som forbedring DBR er pragmatisk og anvendelsesorienteret 15. august 2016
Hvor er jeg så nu i processen? EFTERÅR 2015 FORÅR 2016 FORÅR 2017 EFTERÅR 2016
EN NY MODEL 15. august 2016
EN NY MODEL
EN NY MODEL 15. august 2016
PERSPEKTIVER kan der trækkes perspektiver til arbejdet med unge i Danmark? Kan modellen anvendes i andre sammenhænge end lige entreprenørskab, evt. som forløb I forbindelse hjælp til uddannelses- eller job valg? Kan modellen anvendes i andre lande end Ghana? 15. august 2016