Hvordan øges værdien af entreprenørskabstræning i Ghana?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Finsenscentret den 25. marts 2014
Advertisements

SPONSORSHIP S SPONSORSHIPS SPONSOR SPONSORPARTNERSKAB SPONSORER.
Kvalitetskodeks for Realkompetence i Danmark DFS Forum for kompetencer den 7. september 2010 Nationalt Videncenter for Realkompetencevurderinger.
IKV i den politiske kontekst
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Fra integration til inklusion
Målet med projekt Entreprenørskab på kryds & tværs er:
Interkulturel kompetence
1 “The Advocacy Triangle” – an approach to empowerment and social change Morten Bisgaard IBIS.
Statens Museum for Kunst Præsentation på AUTO seminar d Helene Brøndholt Nielsen, SMK digital Louise Bugge Jacobsen, u.l.k.
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Patientforløbet blødende ulcus Implementering set i et fagligt, organisatorisk og patientoplevet perspektiv Dorthe Oxholm Klinisk sygeplejespecialist.
Bedste praksis i vandplanarbejdet Irene Wiborg Projektchef Det siger EU – Guideline nr. 8 om involvering.
Læringsrum for implementering af akkrediteringsstandarder
’Afklaring om valg af erhvervsuddannelse via frivillig brobygning’
Innovation i med og modvind – historien om at ville og være på vej
Ekspansiv læring – Hvad betyder det?
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Hensigtsmæssigt (e)læringsdesign
Følgende temaer går som en rød tråd gennem målene og de strategier, der knyttes til dem: det multisektorielle ansvar for sundhed sundhed gennem hele livet.
Læsegruppel ederen. Kursets ethos  Den ethos som kendetegner Læseforeningens aktiviteter er, at litteraturen kan blive genstand for menneskelig erkendelse,
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Tematisk NGO evaluering -folkelig deltagelse og demokratisk udvikling Dansk støtte til civilsamfundet i udviklingslande kanaliseret gennem danske NGOer.
Hvad vej skal vi?. Unge Med Anden Etnisk Baggrund End Dansk UMAEBED.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Fra forskning til forandring Lektor og udviklingsleder Camilla Hutters Center for Ungdomsforskning, DPU, Aarhus universitet
”Før gjaldt det om at bygge den bedste borg. Nu gælder det om at skabe den bedste bevægelse” – Hein-Sørensen Tendenser indenfor organisationer.
IMODUS Faser og nøglebegreber Karsten Gynther Leder af Educationlab Forskningsprogram for TEKNOLOGI, UDDANNELSE og VELFÆRD Forskning og Innovation University.
GNU - projektet projektmetode og design
Medborger- skab og uformel læring Overgang og samarbejde mellem skole og klub Inklusion og rummelighed i klubberne Opsøgende og forebyggende arbejde Samarbejde.
Virkeligheden er ikke en case Mangfoldighed er ikke til stede som viden – skal udforskes Mange historier – perspektiver og interesser Et barn – tilfældigheder.
Mange bække små…. Hvad gjorde vi i med. afd.? Inventering Foråret 2013: Fokus på kontrolbesøg Foråret 2014: Fokus på forhindringer, som sætter begrænsninger.
Transfer Mellem efter/videreuddannelse og praksis.
It i den innovative skole – nye kompetencer, nye organiseringsformer i det 21. århundrede Formål: Bidrage til udvikling af en skoles kultur gennem inddragelse.
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Læring og digitalt billedarbejde
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
IKT omstilling af undervisningsinstitutioner Forskning og udvikling på AAU V. Tom Nyvang
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Dorthe Carlsen UC Syddanmark og Læremiddel.dk Esbjerg, 22.oktober 2014
Hvad er forløbsanalyse?
Projekt ”Unge med psykiske vanskeligheder – overgang fra barn til voksen” Vingsted den 18.marts 2015.
Digital Didaktisk Design
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
HR & LEDELSESDAGEN Sådan skaber du værdi til din forretning gennem HR 24. Maj 2016 kl Henrik B. Sørensen Mail:
Gap! Forskelligt syn på sagsbehandlingen Andreas Jull Sørensen, sekretariatschef Det Centrale Handicapråd.
HR Partner erfaringer – HR Partner modellen på DTU Præsentation i Personalestyrelsen den 12. april 2011 v/ HR Partner Marianne Krabbe.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
HVORDAN ER DET AT BLIVE BEVIDST KOMPETENT
Den inkluderende efterskole Takster Indsatser Inklusion – ca Flygtninge – og indvandrere – Tosprogede/Dansk som andetsprog – Specialundervisning.
Entreprenørskab og Performance Design Seminar om entreprenørskabsundervisning RUC Seminaret afvikles med støtte fra Karlbak og projektet EntreNord.
Bente Jensen, LANDSKONFERENCE 2006 Udsatte børn i dagtilbud Hvad ved vi, hvad gør vi - og hvordan kan kvalitet fremmes? Oplæg på FOA Landskonference,
Kort om de gymanisale ungdomsuddannelser Ligheder og særlige karakteristika Mette Brinch Thomsen Oplæg på mentorkurset for SubUniversity 16. august 2016.
En tidlig og intensiv indsats Syddanmark, Fredericia, juni 2008
Uddannelse i sygefraværshåndtering
Velkommen til Round Table
UNIVERSITY OF COPENHAGEN
LEGO – BuildToExpress 1. Hvem er du? Byg
Hvad er det, og hvorfor er det vigtigt?
Landemærket 11, - den 25. januar 2017
Perspektiver i ungepakken Per Bredholt Frederiksen
Talentudvikling SOSU elever.
Valideringsarbejdet i Norden og Europa Erfaringer og udfordringer
Ændring i praktikmål 6 for SSH
Observations-informeret lærersamarbejde og undervisningskvalitet
RRR Modellen.
Præsentationens transcript:

Hvordan øges værdien af entreprenørskabstræning i Ghana? Leila Kæmsgaard Pagh Schmidt Midtvejskonference 17. aug. 2016 VIA Professionsdidaktik og entreprenørskabsundervisning 17. August 2016 VIA Professionsdidaktik og entreprenørskabsundervisning LESC 15. august 2016

Projekt i Ghana Et samarbejde mellem VIA UC og GHANA VENSKAB Formål: Bidrage til at kvalificere entreprenørskabstræning i YEfL Lære af at tage én måde at tænke entreprenørskab på ind i en helt anden kontekst. (YEfL = NGO i det nordlige Ghana) LESC 15. august 2016

Min forskningstilgang bygger på Design Based Research Grundlæggende fordi Konteksten betyder noget for læringen Forståelse og forandring er to sider af samme sag Intervention i praksis kan levere såvel forståelse som forbedring DBR er pragmatisk og anvendelsesorienteret 15. august 2016

Hvor er jeg så nu i processen? EFTERÅR 2015 FORÅR 2016 FORÅR 2017 EFTERÅR 2016

EN NY MODEL 15. august 2016

EN NY MODEL

EN NY MODEL 15. august 2016

PERSPEKTIVER kan der trækkes perspektiver til arbejdet med unge i Danmark? Kan modellen anvendes i andre sammenhænge end lige entreprenørskab, evt. som forløb I forbindelse hjælp til uddannelses- eller job valg? Kan modellen anvendes i andre lande end Ghana? 15. august 2016