- Kom tættere på dit barns skolegang

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
ForældreIntra Østerhøjskolen Formålet er
Et væksthus for børn og voksne
Dialogmøde 16. maj 2013 Skolebestyrelser og Familie- og Kulturudvalget.
Folkeskole-reformen August 2014.
Workshop 1 Styrket forældresamarbejde og elevinddragelse.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Forældremøde X årgang.
Reformmesse på Sofiendalskolen
BUDSKABER TIL FORÆLDRE:
De nationale test Dette oplæg er målrettet mod forældre og har fokus på tre områder: Formålet med de nationale test Testenes funktion og indhold Brug af.
Informationsmøde ny skolestartere 20. november 2013
Skolereform august 2014………………
Folkeskolereform på Mølleskolen 2014
Velkommen til valgmøde
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Vestre Skole og Åløkkeskolen 2014
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Folkeskolereform Version 1.0
Inspiration til reformarbejdet
- Hvad kan I forvente som forældre?
Alle børn er alles ansvar
Folkeskolereform 2014.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Folkeskolereform Camilla: Velkomst.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. kl. Type Navn
Velkommen til forældremøde
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Målstyret læringsreform
Informationsaften på den nye distriktsskole i Skovlunde.
Det politiske arbejde med udvikling af folkeskolen i Esbjerg kommune
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
læse- skrivevanskeligheder
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
T INDERHØJ SKOLE SKOLEBESTYRELSENS ÅRSBERETNING 2014/
Indkøb af digitale læremidler - hvor skulle det ellers ske, hvis ikke på PLC? KARIN DYRENDOM.
1 Hvem deltager i Program for læringsledelse ?. 2 Deltagende kommuner med dagtilbud Billund Fredericia Hedensted Kolding Nordfyn Svendborg.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Velkommen til orientering om folkeskolereformen 10.juni 2014 på Arden Skole Program: 1. Information om den nye folkeskolereform 2. Hvordan gennemfører.
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Brandbjerg Højskole, den 25. november 2015.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV Type Navn
Denne PowerPoint er til inspiration i forbindelse med at I skal planlægge og afvikle et møde, hvor I ønsker at drøfte HMUs forslag til ny strategi. I er.
- Kom tættere på dit barns skolegang
Organisering & Opgaver v/Kirsten Kåg Mortensen, projektleder
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
UNI-Login til forældre UNI-Login til ForældreIntra og MinUddannelse
Information om Aula til forældre
INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE
Præsentationens transcript:

- Kom tættere på dit barns skolegang MINUDDANNELSE - Kom tættere på dit barns skolegang

Minuddannelse har mulig For at understøtte: Planlægning, overblik, samarbejde Eleven som aktiv medspiller i egen læring Forældre tættere på deres barns læring Læringsplatformen MinUddannelse kan understøtte: De pædagogiske medarbejderes arbejde med planlægning, gennemførelse og evaluering af undervisningen samarbejde, overblik og videndeling feedback og løbende evalueringer Eleven som aktiv medspiller i egen læring Alle digitale materialer ét sted Mulighed for at følge og blive involveret i egen læring Forældre tættere på deres barns læring – så I bedre kan støtte op om jeres barns skolegang Elevplanen samler al digital læring ét sted Ugeplan og Årsplan viser lektier, opgaver og aktiviteter

Minuddannelse har mulighed For at understøtte: Synlig læring Synlig læring Synlig læring handler i bund og grund om at gøre læringen synlig for eleven. Det øger motivationen og læringen, når eleven kan mærke, at der rent faktisk sker læring hele tiden. HVOR skal jeg hen? Synlig handler om, at eleven kan se, hvor han eller hun i store træk ”skal hen” altså hvad er det der skal læres? HVORDAN går det? Det motiverer eleven til at lære, når han eller hun får feedback undervejs – for så ved eleven, om han/hun er på rette vej. HVAD er næste skridt? En væsentlig del af feedback er, at eleven finder ud af, hvad det næste skridt er i forhold til, hvor han/hun er på vej hen. MinUddannelse understøtter dette arbejde ved at: give mulighed for at arbejde med læringsmål give mulighed for at give feedback og kommentarer give mulighed for flere måder at evaluere på, både løbende og ved afslutningen af et læringsforløb

Kom tættere på dit barns skolegang [1.22 min.] Se Rådmand Bünyamin Simsek fortælle om, hvorfor det giver mening at følge dit barns læring i MinUddannelse. https://www.youtube.com/watch?v=fmCTDd0hslA&t=10s

Planen for minuddannelse Fra forvaltningens side er der lavet en overordnet plan for den nye læringsplatform. Planen skal sikre et fælles fodslaw i Aarhus Kommune, samtidig med, at der er god plads til forskellighed på skolerne. Den største milepæl er, at MinUddannelse er en naturlig del af planlægning, gennemførsel og evaluering af elevernes læring i august 2018. AUGUST 2017: Forældre i MinUddannelse: I august 2017 får forældrene adgang til MinUddannelse. Forventningsafstemning Det tager tid at tage den nye læringsplatform i brug og gøre den til en naturlig del af det pædagogiske arbejde. Så der vil være stor forskel på, hvor meget og hvordan skolerne og medarbejderne bruger MinUddannelse. Det betyder, at du ikke kan forvente at finde et komplet overblik over dit barns læring her, og du vil opleve forskel fra skole til skole, fra klasse til klasse og fra fag til fag. August 2017: Forældre i MinUddannelse

Det kan du som forælder se i MinUddannelse [2.46 min.] Se lærer Mads Remvig fra Beder skole fortælle om Ugeplanen, Elevplanen, Årsplanen og nogle af de andre funktioner i MinUddannelse. https://www.youtube.com/watch?v=DHmw7rYRMpQ

Log ind på minuddannelse.dk med NemID Sådan logger du på Log ind på minuddannelse.dk med NemID Du skal logge ind på minuddannelse.dk med NemID Herefter vælger du dit barns skole og kan se forsiden, hvor du for det enkelte barn kan vælge ml. ugeplan og elevplan. Der er desværre ikke udviklet en app til MinUddannelse

aarhus.dk/digitalebørnogunge Læs mere på aarhus.dk/digitalebørnogunge Læs mere om MinUddannelse på www.aarhus.dk/digitalebørnogunge

Digitale Børn og unge er programmet, som skal realisere BRUGERPORTALSINITIATIVET Læringsplatformen har fokus på elevens læringsproces i folkeskolen Samarbejdsplatformen har fokus på kommunikation og videndeling på 0-18 års området - en landsdækkende løsning, som erstatter BørneIntra og SkoleIntra Alle kommuner skal i gang med at bruge en digital læringsplatform i folkeskolen inden udgangen af 2017 for at understøtte folkeskolereformen digitalt som en del af det nationale brugerportalsinitiativ., der består af en læringsplatform og en samarbejdsplatform (Aula), som erstatter BørneIntra, SkoleIntra og FU-Net fra 2019 – så vi får en landsdækkende intra-løsning, som dækker 0-18 års området) Brugerportalsinitiativet tager sit afsæt i folkeskolereformen og skal digitalt understøtte det faglige løft af folkeskolen. Initiativet så dagens lys i juni 2013 med folkeskolereformen og ønsket om at en fælles brugerportal som skal understøtte forældresamarbejde, styrke elevinddragelsen og elevernes aktiviteter og det pædagogiske arbejde med læring og udvikling. Når vi får Aula, så får vi én digital indgang til det, som vi kender i dag som ForældreIntra samt til læringsplatformen og andre informationer. Vi kender endnu ikke den nye Aula-løsning. I Aarhus Kommune har vi organiseret arbejdet med brugerportalsinitiativet i et program, som vi kalder Digitale Børn og Unge. Én samlet digital indgang til løsninger, som understøtter kommunikation, læring, udvikling og trivsel på 0-18 års området