Reorganisering af procesarbejde

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Åbent bord Den Kreative Platform
Advertisements

Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
1. Hvad er udviklingssamtaler 2. Hvorfor udviklingssamtaler
Den Kreative Platform og Idefasen Træning af ideudvikling.
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
Her var et billede fra bogen. Fjernet grundet ophavsret Samtale om bogens titel.
Ræsonnement og tankegang DLF-Kursus Ringsted Eva Rønn UCC.
Gode råd om indkøb for institutioner uden egen indkøbsorganisation Oplæg ved Henrik Dyrehave Rasmussen, Økonomi- og ressourcedirektør ved CELF (Center.
Sammen bliver vi bedre. Ikast-Brande Kommune har Ca indbyggere Ansat: ca. 200 dagplejere 1 leder 1 souschef.
Evaluering i dansk - begreber og eksempler
Udarbejdelse af spilleregler for god omgangstone og håndtering af konflikter 1. møde Anbefalet varighed: 2 – 2½ timer.
Skriftlighed Det fælles gods - præsentation af progressionsplan.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Krop og bevægelse for de 3-6 årige
Begrebsafklaring – fattigdom og ulighed
Modul 2.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Lektion 1A Formålet med denne lektion er at give eleverne et billede af Netwerk for at forberede dem på forløbet og på, hvor lang tid det varer, samt at.
Beskyttelse af børn og unge i det offentlige rum?
og jeg fik lige lyst til , at sende dig
Modul 1 Rød løber (C).
Organisering af procesarbejde
CO-CREATION I DANSK POLITI
Shampoo design Frugten signalere frugtduft
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Klargøring af præsentation og formidling Formidling/ messe Evaluering
Velkommen Robusthed basiskursus
Velkommen Robusthed basiskursus
Lektion 5 Afslutningsmødet
Portfolioprojekt i 1b, NAG
Organisering af procesarbejde
Læringsforløb om de 17 verdensmål til udskolingen - 7. – 9
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Øvelser til fremme af kreativ tænkning
1.06 Udvikling.
Brain breaks.
Opsætning af Ipad Underviser: Finn I. Thomsen.
Træning for nye distributører
Dagens program Time: Arbejde med ide og pitch Time: Pitche for 2. K.
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Fælles ledelsesgrundlag
En forhandling – to vindere
Kommunikation - trykstil
Det Perfekte Pitch Sådan præsenterer I jeres idé for en investor.
Ia Brix Ohmann Facilitator & Social entreprenør
For eller imod tobak? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
SUCCES MED SALG 1.
Introduktion til ENHEDS-UDDANNELSE I BEVOGTNING, 6003 (Fredstid)
Reklamer Definition af begrebet 'reklame'
Fællesevaluering for erhvervspraktikanter
Innovation i humanistiske fag
Region Midtjyllands opgave
Om denne præsentation Vurderingsworkshop – skabelon og vejledning
Future Vejle inspiration
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
professionsideal for lærere
Future Vejle inspiration
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
B-BOX ELEVHÆFTE til udvikling af nye aktivitetskort til B-boxen
Reaktionen ved små snitsår
Effektmåling - kvalitative målepunkter
Undervisningsplanlægning
KURSUS FOR MAKKERLÆSERE
Værktøj 6: Omgangstone og kollegialitet
Værktøj 8: Supervision og sparring
Værktøj 4: Aktiverende APV
Værktøj 7: Det gode personalemøde og arbejdspladskulturen
Præsentationens transcript:

Reorganisering af procesarbejde Torsdag Krav til løsning Reorganisering af procesarbejde Procesarbejde Respons, Bøf-model

Dagens læringsmål Hvad er en løsning, som er værdifuld for andre? Hvad er en bæredygtig løsning? Hvad er en god præsentation af gruppens udfordring og løsning?

Spilleregler

Brain breaks Find sammen med en med samme farve jakke Alle strækker arme over hovedet, mens I siger: ”Yes, vi har lavet en fejl” Dette gentager I flere gange. Hver gang siger I det højere råbe det.

Brain break Med samme makker som før På 1- stamp med højre fod På 2- stamp med venstre fod På 3- stamp med begge fødder (Hop) Læreren siger nu vilkårligt tallene fra 1-3, og I stamper Hvis I laver en fejl, sig ”Yes, vi har lavet en fejl”

Øvelse - 3D case: Restaurant- koncept Find en makker som spillede Ipad lige så længe som dig i går I skal lave en restaurant sammen I skal finde 3 væsentlige forudsætninger for at skabe en succesfuld restaurant Prioriter de 3 forudsætninger Jeres 2. forudsætning fjernes. Hvorfor er det netop grunden til at jeres restaurant bliver en succes?

Krav til løsning Beskriv hvordan jeres løsning skaber værdi for andre? Beskriv hvordan jeres løsning er bæredygtig? Beskriv hvordan I formilder jeres løsning visuelt og ”mundtligt” på maks. 5 minutter.

Procesarbejde Lav ”krav til jeres løsning” i elevhæftet (side 28-29) Gruppen arbejder Forberedelse til respons i elevhæftet (side 30)

Procesarbejde at lytte opmærksomt at forholde sig til fakta og opgaven Læreren sætter grupper sammen til respons . Grupperne præsenterer deres arbejde for den anden gruppe, og giver hinanden konstruktiv kritik. Konstruktiv kritik er: at lytte opmærksomt at forholde sig til fakta og opgaven at nævne det vigtigste Brug Bøf-modellen til at holde fokus på respons Elevhæftet benyttes (side 30-31)

Bøf-modellen

Procesarbejde Gruppen arbejder Afrund gruppens arbejde i elevhæftet (side 32)

Afrunding af dagen Logbog i elevhæftet (side 33) Fælles afslutning