Reorganisering af procesarbejde Torsdag Krav til løsning Reorganisering af procesarbejde Procesarbejde Respons, Bøf-model
Dagens læringsmål Hvad er en løsning, som er værdifuld for andre? Hvad er en bæredygtig løsning? Hvad er en god præsentation af gruppens udfordring og løsning?
Spilleregler
Brain breaks Find sammen med en med samme farve jakke Alle strækker arme over hovedet, mens I siger: ”Yes, vi har lavet en fejl” Dette gentager I flere gange. Hver gang siger I det højere råbe det.
Brain break Med samme makker som før På 1- stamp med højre fod På 2- stamp med venstre fod På 3- stamp med begge fødder (Hop) Læreren siger nu vilkårligt tallene fra 1-3, og I stamper Hvis I laver en fejl, sig ”Yes, vi har lavet en fejl”
Øvelse - 3D case: Restaurant- koncept Find en makker som spillede Ipad lige så længe som dig i går I skal lave en restaurant sammen I skal finde 3 væsentlige forudsætninger for at skabe en succesfuld restaurant Prioriter de 3 forudsætninger Jeres 2. forudsætning fjernes. Hvorfor er det netop grunden til at jeres restaurant bliver en succes?
Krav til løsning Beskriv hvordan jeres løsning skaber værdi for andre? Beskriv hvordan jeres løsning er bæredygtig? Beskriv hvordan I formilder jeres løsning visuelt og ”mundtligt” på maks. 5 minutter.
Procesarbejde Lav ”krav til jeres løsning” i elevhæftet (side 28-29) Gruppen arbejder Forberedelse til respons i elevhæftet (side 30)
Procesarbejde at lytte opmærksomt at forholde sig til fakta og opgaven Læreren sætter grupper sammen til respons . Grupperne præsenterer deres arbejde for den anden gruppe, og giver hinanden konstruktiv kritik. Konstruktiv kritik er: at lytte opmærksomt at forholde sig til fakta og opgaven at nævne det vigtigste Brug Bøf-modellen til at holde fokus på respons Elevhæftet benyttes (side 30-31)
Bøf-modellen
Procesarbejde Gruppen arbejder Afrund gruppens arbejde i elevhæftet (side 32)
Afrunding af dagen Logbog i elevhæftet (side 33) Fælles afslutning