Butiksindretning afsætning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sådan holder kroppen balancen
Advertisements

Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
Red Bull kan købes i 164 lande.
Holmegaard en ny begyndelse.
Kaffemaskinen - et eksempel på beregning af økologisk rygsæk
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Et oplæg til diskussion i plenum
Kap 4 Personligt salg og kundebetjening Kapitel 4.
Butiksindretning Kapitel 5.
26.2 Kapacitetsomkostninger
Page 1 / Michelin / designline / Michelin designline - målsætning 1.Øge Michelins synlighed (Flag brands = vigtigste mærker) på markedet.
Side-egenskaber Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Hvad kendetegner en god kommerciel oplevelse?
6. Virksomhedens indtægter
Orienteringsmøde om Arbejdstilsynets krav til indretning af køkkener
Hotellets koncept.
Fremtidens Bilvask.
Forretningsmodel.
Det Nye Universitetshospital i Århus Arbejdsvision for byggeriet af DNU Det Nye Universitetshospital: sammenhængende, bæredygtigt og effektivt byggeri.
3.Virksomhedens afsætningsforhold
Snak med din sidemand om dette et par min.
SEMINAR I FISKERIETS SERVICEFAG HVAD SKAL DER TIL FOR AT SÆLGE MERE OG DYRERE FISK?
Onsdag d. 21 januar 2009 Arbejdstilsynets krav til indretning af køkkener FØDEVARESTYRELSENS SEMINAR OM MADORDNINGER I DAGINSTITUTIONER.
Red Bull give vinger Red Bull er Energidrik indeholder koffein, sukker og taurin. Sodavandet kæmper mod træthed.
Nyt system for affaldsindsamlingen i Rødovre. Status Ulemper ved den nuværende indsamling Lav genanvendelse Dårlig sortering 260 lastbiler forbi hver.
Kapacitetsstyringens beskrivelsesmetoder
6. Virksomhedens indtægter
- sammen med glade mennesker
Red Bull Jonas Jørgensen.  Red Bull er et kortvarigt produkt  Forbruges samtidig med det anvendes. Klassifikation.
It.civil.aau.dk Kjeld Svidt Slide nr. 1 Hvorfor lave modeller og simuleringer (1) Understøtte beslutningsprocesser sammenligne forskellige designvarianter.
Andengradsfunktioner
Stjerneanalysen Beolaptop Elma, Sol, Joanna, Kristjana.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Fællesskab i byer. Koncerter Vi synes der skal være nogle flere koncerter. Det behøves naturligvis ikke at være en dyr koncert. Vi tænker vær halve år.
Howeni Eurosafe A/S | Howeni Standard | Rødager Allé | DK-2610 Rødovre | Telefon Euro H Plus serien er en af markedet største, hvor.
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
Form, space and order Facaden Arkitektur, 4 semester.
Kemi Oplysningerne i periodesystemet MRH - Tradium Kemi.
It-systemer er med overalt. Før køb – hjemme hos kunden Kunden besøger hjemmesiden Kunden overvejer og tegner selv Sælger og tegneprogram inspirerer Prisen.
Købeloven afsætning.
Samarbejdsudvalg / Institutråd
Koncepter og butikskæder
Arrangementer på færdselslovens område
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
Kapitel 11 Anlægsaktiver.
Kapitel 14 Afskrivninger.
Målgrupper og segmentering
Anders Kibbel | Chokolade Julemand
Parametermix - distribution
Købsadfærd afsætning.
markedsføringsplaner
Markedsføring og reklame
Virksomhedens omverden
Modulerne i økonomistyrings- systemet
Parametermix - produkt
Konkurrenceforhold afsætning.
Prisoptimering Valg mellem afsætningsalternativer (c) Totalmetoden (C)
Pris som handlingsparameter
Købemotiver og gruppepåvirkninger
Idegrundlag og målsætninger
Tab og svind afsætning.
En rejse ind I smagens verden
6. Virksomhedens indtægter
Hvordan bliver en 20’er til en kylling?
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
Montage af murkonsoller
Hvorfor køber man ikke ind i Skovlundecentret
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

butiksindretning afsætning

Elementer i Butiksindretning I den daglige drift skal du iagttage kunderne og salget og tilpasse indretningen i butikken. Store Management: Indretning af salgsarealet, kundernes rute gennem butikken, og varegruppernes placering. Space Management: Varens placering på hylderne. Butiksmiljø: Hvordan bliver kunderne påvirket af omgivelserne? Afsætning, EUD/EUX, F-C

Store management Butiksspejl – Butikkens layout planlægges vha. et butiksspejl, der illustrerer butikken set fra oven. Vareplacering Kravvarer: De varer, kunderne oftest køber, placeres i bunden eller hjørnet af butikken ABC-varer: A-varer står for 80 % af omsætningen, B-varer for 15 % og C-varer for 5% 80/20-reglen: Ca. 20% af varerne står for 80% af omsætningen Øvrige overvejelser – hensyn til varen og tidsforbrug, samlede varegrupper, årstider og traditioner, sociale forhold, rengøring og hygiejne Afsætning, EUD/EUX, F-C

Space management Formålet – udnytte alle hyldecentimeter, sælge varen, analysere indtjeningen, vise de rigtige varer, kunden kan købe varen Øjen- og ta’højde – er de bedste salgspladser Teknologisk hjælp – det er en stor opgave at finde frem til, hvordan hyldelayoutet skal være Hyldernes højde, dybde og bredde Varernes højde, dybde og bredde Varernes bruttoavance og omsætning pr. stk. Farverne Kundestrøm Vægt og varegrupper Afsætning, EUD/EUX, F-C

Butiksmiljø Forhold der påvirker butiksmiljøet: Facade – fx farver, skilte, udstillede varer, butiksvinduer Lyd – fx musik, maskiner, bip fra kasseapparatet, ekko, trin på gulvet Dufte – fx lugten af elektronik, mad, ny bil, tøj, parfume, kaffe Temperatur – fx er det behageligt? Aircondition er godt om sommeren Inventaret – fx er det nyt, slidt, klassisk, eksklusivt, moderne, dystert? Varerne – fx stil, mode, emballage, mærker, udstillinger Personalet – fx stemning, påklædning, formel, uformel, taleform, slang Farver – fx ensartet, afslappet, ungdommeligt, kontrast Materialer – fx beton, træ, plastik, jern, stof Lys – fx belysning, store vinduer Afsætning, EUD/EUX, F-C