Aftale format – Use cases

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Urtekram’sk VMI 13. April 2011 M3UG årsmøde 2011.
Advertisements

Journalaudit - en metode til kvalitetsudvikling i almen praksis
Hvad har DAK-E gang i?. Til verdens bedste håndværkere Vi er tildelt den opgave, det er at udvikle et værktøj til nogle af verdens bedste håndværkere.
Dialysebehandling er, uanset dialysemetode, en belastning og betyder store ændringer i det daglige liv for den hvis liv afhænger af dialyse og for de nære.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Ebbe Henningsen Landsformand At være pårørende – håb og muligheder.
Modul 3 Kommunikation Referencer til de enkelte redskaber findes i bilag 1 i ’Sikker Mundtlig Kommunikation. Baggrund, begreber og litteratur’. Dette.
Fra inkontinensproblem til bevilling
Ret til hurtig udredning og differentieret ret til behandling
Introduktion til CMS. Indhold ● Forberedelse af indhold til hjemmeside ● Opsætning af hjemmeside (CMS)
Indikatorer for depression
Introduktion ved Anne Reuss
Standardrum: CT/MR-rum/interventionsrum: 90 m2
Udvikling og implementering af en kommunal model for
Modul C Kommunikation Referencer til de enkelte redskaber findes i bilag 1 i ’Sikker Mundtlig Kommunikation. Baggrund, begreber og litteratur’
Temaaftener for patienter med Mb
SAMARBEJDE I PALLIATIV MEDICIN
Afdelingsleder Morten Freil
Kommunikation mellem fysioterapeuten og patienten.
Det uhensigtsmæssige uddannelsesforløb Mellem 3-10 %, ny undersøgelse i Århus 6,8 % Ikke forskel på køn Ikke forskel på alder Ikke forskel på speciale.
Afklaringskatalog på Hjælpemiddelområdet
Uddannelseslæger i front
Jan Nielsen praktiserende læge Århus
Målrettet sygefraværsindsats Sag Målrettet sygefraværsindsats.
Anne-Mette Sørensen, Allerød Kommune
Den nye overenskomst for praktiserende læger. Nye muligheder og udfordringer Regionsældreråd. Hovedstaden.
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Psykiatriens kronikere
SAMARBEJDE I PALLIATIV MEDICIN
Telemedicinsk vurdering af sår Nationale målsætninger og sundhedsfaglige effektmål i Region Midtjylland Center for Telemedicin, Region Midtjylland.
Tyktarms- og endetarmskræft
Patientforløb for onkologiske patienter
Alkemøde Kortlægning af lægemiddelrelaterede problemer hos: +65 årige brugere af antipsykotika på plejehjem og i hjemmeplejen I Allerød, Hillerød.
Hospitalsenheden VEST Medicingennemgang – det skal vi have styr på.
Pakkeforløb for kræftpatienter
1 DET KOMMUNALE SAMARBEJDE Jesper Lundh Almen praktiserende læge 17/09/2016.
Fælles konference om palliation Samarbejde mellem Palliativt Team Vejle og primærsektoren 28.September 2010 Nyborg Strand Sygeplejerske Lene Jørgensen.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Resultat af Tønder rapporten 2009 dagklinik Tilstedeværelse af sygeplejerske til mhp overflytning. undersøgelsesklinik ( elektiv og.
Kontanthjælpsreformen - jobparate kontanthjælpsmodtagere Oplæg den 5. december.
SAM:BO Samarbejde om borgerforløb Den regionale samarbejdsaftale om tværsektorielle borger/patientforløb.
ADHD indsatsen i Region Sjælland Den 18.september 2012.
Forløbsbeskrivelse for helhedsorienteret udredning Kontakt til borger Nej Figur forklaring » Ja Nej Hvem har del i borgerens forløb?
Forløbsbeskrivelse for indkaldelse til og afholdelse af koordinerende møde Kontakt til borger – Kender borger tovholder?
Styrket indsats på virksomheden  Samtale inden 4 ugers fravær og information til kommunen (2010)  Fastholdelsesplan ved fravær over 8 uger, planen indgår.
Rapportering, afslutning og opfølgning Indhold: Evaluering af det objektive bevis Afslutningsmødet Rapportering og opfølgning Lektion 8.
FORMÅL OG PROCES MED KLINISK VALIDERING - SAMARBEJDE MED KLINISKE SELSKABER Katarina Bjerg-Holm Afsnit for DRG og Patientregistrering Statens Serum Institut.
31. januar 2007 Workshop Klinisk kontakt v. Marianne Møller, EPJ-koordinator Vibeke Riis, EPJ-koordinator.
UTH i almen praksis Baggrund: Loven om patientsikkerhed 2010 Formål: Lære af fejl og risikosituationer og mindske risikoen for at de sker igen Rapporteres.
Koordinator på børneområdet Henvendelse til handi- caprådgiver på baggrund af bekymring 2 2 Øvrige afdelinger/ forvaltninger el. eksterne samarbejds- partnere.
Hjerterehabilitering i Danmark lige nu! v/Lene Joensen Akademisk medarbejder Sundhed og Forebyggelse.
Sammenhængende patientforløb Regionsrådets midlertidige udvalg nedsat REGIONSÆLDRERÅD HOVEDSTADEN.
Rationel farmakoterapi Speciallægeuddannelsen i almen medicin
Orienteringsmøde om kronisk sygdom den 5. oktober 2007 i Kolding.
Introduktion til SPV-kursus
Nyt fra neurologisk afdeling
Chefsygeplejerske Judith Mølgaard, Sygehus Fyn
MTV af Demens: Organisation
Aftale format – Use cases
Uddannelsesgivende afdelinger
Er din klinik klar til surveyorbesøg?
Demens set fra Geronto- /Neuropsykiatrisk Ambulatoriums perspektiv
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Introsidernes betydning
Metoden brugerstyret behandling
Bilag 1c: Visitationsproces
Styregruppemøde den 7. marts 2018
Praktikstedets og -vejlederens rolle og ansvar i social- og sundhedsassistentelevers arbejde med farmakologi og medicinhåndtering / Annemette Olesen, Sundhedsfaglig.
Digital aflevering.
Præsentationens transcript:

Aftale format – Use cases Hos MedCom 18. Januar 2017

Sundhedsprofessionel   Som …. (rolle) vil jeg ….. (funktion) fordi (årsag) P1 Patient og/eller pårørende se ét samlet overblik over aftaler hvis der er overlappende aftaler kan jeg ændre en aftale til et tidspunkt hvor jeg ikke er forhindret i at møde (ringe eller kontakte af anden kanal) P2 se mine/min pårørendes enkelte aftaler jeg så kan forberede mig til aftalen i forhold til enten at faste, tage medicin, møde det rette sted, medbringe papirer og/eller fx urinprøver P3 jeg så kan få et overblik over min behandling P4 for hver aftale ønske at se detaljer som tid, sted og afdelingens kontaktoplysninger så jeg har eksakte informationer om hvor aftalen finder sted og hvornår P5 for hver aftale ønsker jeg at se detaljer som tid, sted og afdelingens kontaktoplysninger for at jeg kan kontakte afdelingen hvis jeg skulle være tvivl om aftalen og ønsker kontakt med afdelingen S1 Sundhedsprofessionel oprette aftaler for at fasthold tid, sted, patient og ressourcer S2 ændre aftaler for at sikre at aftaler indeholder de rette og nyeste informationer S3 se ét samlet overblik over patientens aftaler for at få et overblik over hvilke behandlingsforløb/udredninger patienten er i og at jeg kan sættes patientens symptomer ind i en kontekst S4 for at sikre at patienten ikke henvises til samme type speciallæge igen S5 for at jeg ikke booker patienten hvor denne allerede er booket til anden side H1 Hjemmeplejen for at undgå at kontakte patientens læge med problemstillinger for hvilke der allerede ligger et behandlingsforløb H2 for at sikre at der er transport til og fra evt. behandlinger eller konsultationer H3 for at sikre at der ikke arrangeres hjemmebesøg når patienten evt. har en planlagt indlæggelse eller hospitalsbesøg mm.

Vurdering af use cases i forhold til aftalestandarden. Forudsætningen for vurdering af om aftalestandarden er opfyldt for de givne use cases er: At der er etableret en løsning, der præsenterer alle patientens aftaler i et samlet overblik. At alle patientens aftaler er overført fra filler-applikation til auxliary- applikationen (dvs. løsningen, der viser alle aftaler)

Sundhedsprofessionel   Som …. (rolle) vil jeg ….. (funktion) fordi (årsag) Kan gennemføres ved brug af aftalestandarden P1 Patient og/eller pårørende se ét samlet overblik over aftaler hvis der er overlappende aftaler kan jeg ændre en aftale til et tidspunkt hvor jeg ikke er forhindret i at møde (ringe eller kontakte af anden kanal) Ja Aftale overblikket vil vise alle aftaler og dermed også evt. overlappende aftaler. Patienten kan ikke direkte ændre i nogen af aftalerne, dette kræver kontakt at Patienten tager kontakt til den pågældende afdeling. P2 se mine/min pårørendes enkelte aftaler jeg så kan forberede mig til aftalen i forhold til enten at faste, tage medicin, møde det rette sted, medbringe papirer og/eller fx urinprøver Nej Den enkelte aftale indeholder ikke supplerende information (vejledninger mv.) om hvordan Patienten skal forberede sig til aftalen, og heller ikke links til disse? Så denne information må Patienten søge i indkaldelsen eller andet steds. P3 jeg så kan få et overblik over min behandling Delvis Aftaleoverblikket vil vise alle aftaler og dermed til en vis grad også et overblik over behandlingen. Der er imidlertid ingen kobling mellem aftaler eller identifikation af behandlingsforløb, så er man i flere samtidige forløb, vil der ikke være en entydig adskillelse af disse. P4 for hver aftale ønske at se detaljer som tid, sted og afdelingens kontaktoplysninger så jeg har eksakte informationer om hvor aftalen finder sted og hvornår Hver aftale i overblikket indeholder præcise informationer om hvor og hvornår aftalen findes sted. P5 for hver aftale ønsker jeg at se detaljer som tid, sted og afdelingens kontaktoplysninger for at jeg kan kontakte afdelingen hvis jeg skulle være tvivl om aftalen og ønsker kontakt med afdelingen Patienten vil kunne identificere den afdeling, der skal kontaktes vedr. aftalen, og afdelingens kontaktinformationer er tilgængelig i aftalestandarden. S1 Sundhedsprofessionel oprette aftaler for at fasthold tid, sted, patient og ressourcer Oprettelse af aftaler skal rekvireres i Placer-application og oprettes i Filler-application. Aftalen skal (som minimum) indeholde informationerne i aftalestandarden. S2 ændre aftaler for at sikre at aftaler indeholder de rette og nyeste informationer Ændring af aftaler skal rekvireres i Placer-application og oprettes i Filler-application. Aftalen skal (som minimum) indeholde informationerne i aftalestandarden. S3 se ét samlet overblik over patientens aftaler for at få et overblik over hvilke behandlingsforløb/udredninger patienten er i og at jeg kan sættes patientens symptomer ind i en kontekst Aftaleoverblikket vil vise alle aftaler og dermed til en vis grad også et behandlingsforløb. Der er imidlertid ingen kobling mellem aftaler eller identifikation af behandlingsforløb, og kliniske detaljer omkring udredning må findes i journalen. S4 for at sikre at patienten ikke henvises til samme type speciallæge igen Den Sundhedsprofessionelle vil ud fra overblikket over aftaler kunne undgå at lave en henvisning til en undersøgelse/behandling, som allerede er booket til Patienten. S5 for at jeg ikke booker patienten hvor denne allerede er booket til anden side Den Sundhedsprofessionelle vil ud fra overblikket over aftaler kunne undgå at booke Patienten på et tidspunkt hvor Patienten i forvejen er booket til en aftale. H1 Hjemmeplejen for at undgå at kontakte patientens læge med problemstillinger for hvilke der allerede ligger et behandlingsforløb Aftaleoverblikket vil vise alle aftaler og dermed til en vis grad også et behandlingsforløb. Der er imidlertid ingen kliniske detaljer omkring behandlingen, så der vil sikkert være mange tvivlstilfælde, hvor kontakt til Lægen vil være nødvendigt. H2 for at sikre at der er transport til og fra evt. behandlinger eller konsultationer Hver aftale i overblikket indeholder præcise informationer om hvor og hvornår aftalen findes sted, og vil således kunne bruges til at planlægge transport til og fra behandlingsstedet. for at sikre at der ikke arrangeres hjemmebesøg når patienten evt. har en planlagt indlæggelse eller hospitalsbesøg mm. Hjemmeplejen vil ud fra overblikket over aftaler kunne undgå at booke hjemmebesøg hos Patienten på et tidspunkt hvor Patienten i forvejen er booket til en aftale. H3