Parametermix - produkt

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Logistik Mål og strategier
Advertisements

QR-koder.
Præferencer på markedet.
Nordvestjysk Lederforum 1. november 2012
Prissætning - hvordan gør man ?.
Red Bull Magnus.
Når to mennesker gør det samme… …og så alligevel ikke.
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
Red Bull kan købes i 164 lande.
Idegrundlag og koncept
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Idegrundlag og koncept
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Afsætning grundforløb
Kommunikationsplatform for SAS Danmark
6. Virksomhedens indtægter
 Af: Sofia Bode og Mette Helmert.  Ikke alle varer egner sig til e-handel  Kunden kan ikke røre fysisk ved produktet  Kunderne forventer en lavere.
Forretningsmodel.
Idéudvikling. Titel: Hvilket problem skal idéen løse?
11. Virksomhedens indtægter
10. Virksomhedens indtægter
3.Virksomhedens afsætningsforhold
Peter Lynggaard Driftsøkonomi Kapitel 9
12 Produkt Oversigt Internationalisering af produktparameteren
Red Bull give vinger Red Bull er Energidrik indeholder koffein, sukker og taurin. Sodavandet kæmper mod træthed.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
 Af: Sofia Bode og Mette Helmert.  Ikke alle varer egner sig til e-handel  Kunden kan ikke røre fysisk ved produktet  Kunderne forventer en lavere.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Af. Skafte.
Red bull Michael Skytte. Klassifikation Red Bull er et kortvarigt produkt.
6. Virksomhedens indtægter
12 Serviceydelser Oversigt
Ill Et produkt med mange dimensioner
Introduktion til afsætning
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
Muharem Gradascevic. Klassifikation Kortvarigt produkt – Drikkes med det samme Dagligvare/udsalgsvare.
Red Bull Sebastian Mikkelsen. Klassifikation  Redbull et er kortvarigt produkt, da man bare drikker den over et par minutter.
Abubakar Cecillie Rikke
AFSÆTNING A – Schønberg
Red Bull Af Mattias Sundroos. Klassifikation af produktet RedBull er et kortvarigt produkt, da det forbruges samtidig med det anvendes. Ofte fødevarer.
Red Bull Jonas Jørgensen.  Red Bull er et kortvarigt produkt  Forbruges samtidig med det anvendes. Klassifikation.
Red Bull Af Frederik Thomsen. Klassifikation af produkt Emballage: Red Bull’s dåse trækker kundernes opmærksomhed, og præsentere deres produkt tiltrækkende.
Red Bull Mette Jarl Helmert 2ØMA.
Red Bull Energy Lavet af Andreas Wöhlk.
Sofia B. Christensen, 2ØMA
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Læremidler til MADKAMP Kirsten Marie Pedersen UC Lillebælt/ Læreruddannelsen på Fyn.
Læremidler til MADKAMP Connie Greffel Frerks UC Syd/ Læreruddannelsen, Esbjerg.
Koncepter og butikskæder
Parametermix - promotion
Målgrupper og segmentering
Parametermix - distribution
markedsføringsplaner
Markedsføring og reklame
Konkurrenceforhold afsætning.
Udarbejdet af Stine H, Simone L, Daniel P og Daniel H
konkurrencesituation
Butiksindretning afsætning.
Købemotiver og gruppepåvirkninger
Idegrundlag og målsætninger
Kapitel 27 Nulpunktsberegninger.
12 Serviceydelser Oversigt
Branding afsætning.
12 Serviceydelser Oversigt
Salgets forudsætninger
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
6. Virksomhedens indtægter
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

Parametermix - produkt afsætning

Produktformer Produktparametre med fysisk produkt: Et fysisk produkt omfatter følgende produktparametre: Kvalitet, emballage, mærke, sortiment, service Kendetegn ved serviceydelser: Kendetegnene for serviceprodukter er, at: de er uhåndgribelige, vi kan opleve kvaliteten forskelligt, de ikke er mulige at lagre, kunden deltager i processen Eksempler på serviceprodukter: At blive klippet hos frisør At hænge ud på diskotek At være på ferie med et rejsebureau Afsætning, EUD/EUX, F-C

Eksempler på produktformer Produkter kan forstås på forskellige måder. Produkt/serviceydelse/idé Eksempel Et fysisk produkt Cykel En serviceydelse Advokatbistand En event Smukfest Et sted København En oplevelse Musicalen Chess En idé Kør med cykelhjelm Afsætning, EUD/EUX, F-C

kvalitet Funktionel kvalitet – De brugsmæssige funktioner ved produktet Kan ofte måles Er for mange kunder det vigtigste Fortæller, hvor godt produktet virker Smagsmæssige egenskaber – Den designmæssige værdi ved produktet Farver, design/skruktur, smag, duft, lyd, følelse Tillægsydelser – De imagemæssige kvaliteter og serviceydelser ved produktet Har alligevel betydning for kunden – fx prestige, mærke, image Er servicerelaterede – fx service, garanti, vejledning, konkurrencer Er andre oplevede værdier – fx miljøvenlighed, produktionsland Afsætning, EUD/EUX, F-C

sortiment Bredde: Bredt eller smalt sortiment afhænger af antallet af varekategorier. Dybde: Dybt eller fladt sortiment afhænger af antallet af varianter inden for hver varetype. Afsætning, EUD/EUX, F-C

Komplementære produkter Produkter som bliver anvendt sammen med andre varer fra sortimentet. Eksempler på komplementære produkter: En skobutik, som sælger både sko og snørebånd En ostegrossist, som også sælger kiks En tøjbutik, der sælger Pilgrim-smykker Afsætning, EUD/EUX, F-C

Substituerende produkter Produkter som kan opfylde det samme behov som andre varer fra sortimentet. Eksempler på substituerende produkter: En bilproducent, der producerer både biler og motorcykler En vinforretning, der også sælger øl Et mejeri, der producerer både mælk og juice Afsætning, EUD/EUX, F-C

service Service er ekstraydelser, som kunden bliver tilbudt før eller efter et køb. De kan enten være gratis eller koste ekstra. Afsætning, EUD/EUX, F-C

serviceleverancesystemet Afsætning, EUD/EUX, F-C