Etablering af virksomhed

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kap. 14 – Samlet vurdering af en virksomhed
Advertisements

Idé, mål og politikker Kapitel 9
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Etablering af virksomhed
Kapitel 1 Virksomheder og ejerformer.
2.2 Virksomhedens mål Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Danmarks økonomi.
Uddelegering af opgaver til personalet. Hvem tænker hvad om uddelegering? LÆGEN: Aflastning Mere tid Mere kvalitet Jeg slipper for opgaver Mindre stress.
Målgruppeanalyse og valg Hvad skal jeres virksomheder bruge en målgruppe til? Hvilke kriterier er vigtige for valg af målgrupper? Hvorfor kan vi ikke bare.
Udarbejdet af Frede, Per, May, Majbrit og Lone 1 Dataindsamling Kvantitativ og kvalitativ metoder.
KNÆK KODEN Opgave 4 Det erhvervsøkonomiske område.
19.4 Grønne regnskaber 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo.
De seks guldkorn i jobbet Indflydelse p å eget arbejde og arbejdssituation Mening i jobbet Forudsigelighed og relevante informationer Social st ø tte fra.
Læring og it Spørgeteknik Pædagogisk IT-kørekort - Mentorforløb 1.
HANDLING OG PLAN1 Repetition af modellen. HANDLING OG PLAN2 Repetition af modellen FORMÅL  Sikre at vi fortsat har samme forståelse af udgangspunktet.
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
Virksomhedens udvikling
Det gode liv og den etiske fordring
FORRETNINGSPLAN.
Studieretningsprojektet
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
THY Business Breakfast.
Studieretningsprojektet
Erfaring fra fire statslige arbejdspladser
Idegrundlag og målsætninger
KAPITEL 1 Introduktion til Finansiel Risikostyring
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Konceptmodel – køreplan for hvordan vi vil drive vor virksomhed
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Portfolio IT B.
Uddannelsesvalg i 8. klasse
BygSoL Søren Beikes ´13.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Skriv ansøgning 10 gode råd.
Åndens Frugter – Åndens Gerninger Gal.5v22
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
(Firmanavn) SWOT-analyse
Mål med mening – mening med mål
Social – og Beskæftigelsesudvalget
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Det Perfekte Pitch Sådan præsenterer I jeres idé for en investor.
Personlighed og Kompetencer
Karl Henrik Flyums model
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
Verden 2030 Danmarks udviklingspolitiske og humanitære strategi
International økonomi for matematikere
Sådan bruger du præsentationen
Ledelsesevaluering.
Øvrige økonomistyrings-aktiviteter- og roller
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Ansøgningsskema CØ SMV Virksomhedens navn:
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Dialogen med klubben SPØRGEGUIDE UNDERVISNINGSMETODER
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Velkommen Dette ansøgningsskema er første skridt mod en deltagelse i projektet “Øget Vækst gennem cirkulære forretningsmodeller I SMV’er”, eller “CØ SMV”.
Sammenhængende digital brugerrejse - med anvendelse af borgerens data
Strategi Til markedsføring
Værktøj 10: Forandringer og stress - Individet
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Manual til indsendelse af BUDGET
Værktøj 4: Aktiverende APV
Præsentationens transcript:

Etablering af virksomhed Kapitel 2 Etablering af virksomhed vljfiwejfwPOI

Kap. 2: Etablering af virksomhed Indhold: Idé SWOT-analyse (idégrundlag) Idéformulering Mål Økonomi Kontrol af mål

Kap. 2: Etablering af virksomhed Idé: Eksempler: jeg vil gerne have min egen virksomhed og tjene mange penge jeg vil have noget med mennesker at gøre jeg kunne tænke mig at åbne en restaurant jeg vil arbejde med biler jeg vil sælge tøj og makeup

Kap. 2: Etablering af virksomhed SWOT-analyse – er der grundlag for idéen? ”De interne forhold har virksomheden selv indflydelse på og kan påvirke”. ”De eksterne forhold må virksomheden indrette sig efter. Dem kan der ikke laves om på”.

Kap. 2: Etablering af virksomhed Eksempel på SWOT-analyse

Kap. 2: Etablering af virksomhed Idéformulering Efter SWOT-analysen kan idéen formuleres. Skal indeholde svar på spørgsmålene: hvad vil vi sælge? hvem vil vi sælge til? hvordan vil vi gøre?

Kap. 2: Etablering af virksomhed Mål = en ønskværdig fremtidig tilstand Mål skal være operationelle, dvs. de skal være Konkrete (målbare) Realistiske (skal være muligt at nå målene) Forenelige med hinanden (skal passe sammen) Tidsbestemte (skal nås indenfor en bestemt tidsperiode)

Kap. 2: Etablering af virksomhed Økonomi Økonomiske mål fremgår af budgettet Økonomiske mål kontrolleres ved hjælp af regnskabet

Kap. 2: Etablering af virksomhed Fra idé til kontrol af mål

Kap. 2: Etablering af virksomhed Ved etablering af en virksomhed følger som regel et behov for penge (kapital)