Koncepter og butikskæder

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Logistik Mål og strategier
Advertisements

Hvad er lean Konstant fokus på spild i alle processer. Nedbringe lagre, gennemløbstider og mindske omkostninger. Sikre en høj kvalitet af produkter og.
Produktion og Logistik
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Bliv klogere på salg til kommuner Dialog-workshop –
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
Størrelsesøkonomi i et nyt lys
1.1 Virksomhedstyper Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
Ill. 16.1: Distributionskanalernes værdiskabelse
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Salg og service Dag 1.
6. Virksomhedens indtægter
Hotellets koncept.
Forretningsmodel.
Teknologi og samfund Den teknologiske udvikling 1 Samfundsudviklingen
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Udviklingen i salgs- og servicesektoren
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Samfundsøkonomi Indhold Hvad er økonomi?
Udfordringer.
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
Business to Business På den JYSKe måde…...
Ledelse af forandringer i praksis Peter Engberg Jensen.
Af: Jonatan W & Line Stryander
6. Virksomhedens indtægter
SALG I CENTRUM - Et pilotprojekt i samarbejde mellem Silkeborg Iværksættercenter og Væksthus Midtjylland Målgruppe: IV / SMV 0-5 år, max.10 medarbejdere.
Introduktion til afsætning
3. Virksomheden i en markedsøkonomi
3. Virksomheden i en markedsøkonomi
Globalisering, side
Salg til det offentlige - Næsten det hele er sandt!
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
Energikrisen
GENERATION WHY Flere søger virksomheder med andre formål end ren profit. Give noget igen til samfundet. Vi vil i stigende grad søge at gøre en positiv.
Dansk Supermarked i korthed
Skal vi tvangsnationalisere energi? Andes Stouge 9. juni 2016.
ATV temamøde Den Danske Fødevaresektor – globale og fremtidige muligheder 10. december 2012 Flemming Nør-Pedersen Direktør, Landbrug & Fødevarer.
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
Salg til det offentlige - Aarhus Kommune. Public Intelligence: Vi har lavet de fleste fejl selv. Peter Julius Public Intelligence rådgiver virksomheder,
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse. 1. Virksomheden Virksomhedstyper - Produktionsvirksomheder - Handelsvirksomheder - Servicevirksomheder.
3. Virksomheden i en markedsøkonomi
Anden lovgivning afsætning.
Målgrupper og segmentering
Parametermix - distribution
markedsføringsplaner
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
E-handel og online service
Virksomhedens omverden
Parametermix - produkt
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
Supply Chain management SCM
Pris som handlingsparameter
Idegrundlag og målsætninger
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Resultatbudget i produktions- virksomhed
Præsentation af forretningsplan
Et digitalt løft af dansk erhvervslivs produktivitet
Politikernes og borgernes forventninger
SUCCES MED SALG 1.
6. Virksomhedens indtægter
Virksomhedstyper og ejerforhold
Præsentation af forretningsplan
Firmanavn Forretningsplan.
Præsentation af forretningsplan
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

Koncepter og butikskæder afsætning

Virksomhedstyper Afsætning, EUD/EUX, F-C Produktionsvirksomheder: Udvikler interessante produkterne til slutbrugerne Fremstiller til den lavest mulige pris i forhold til kundernes ønsker og behov Leverer varerne i rette mængde, rette kvalitet, rette pris og rette tid Grossisthandelsvirksomheder: Forhandler priser og leveringskontrakter med mange leverandører Sammensætter et godt sortiment, og servicerer detailledet Køber stort ind hos leverandører, og sælger det videre til kunder i mindre mængder Har hurtige og præcise leveringer Detailhandelsvirksomheder: Kender kundernes ønsker og behov, og køber ind derefter Leverer en god kundeservice Har en god beliggenhed, så kunden let kan finde butikken Skabe oplevelser for kunden gennem butiksindretning og personligt salg Servicevirksomheder: Har forskellige serviceydelser enten målrettet andre virksomheder eller forbrugere Afsætning, EUD/EUX, F-C

forretningskoncepter Produktionskonceptet: Primær fokus på effektiv produktion. Konceptet tager udgangspunkt i forestillingen om, at kunderne ønsker produkter, der kan købes mange steder til lave priser. Salgskonceptet: Primær fokus på allerede producerede varer. Konceptet tager udgangspunkt i at skabe overskud ved at sælge et stort antal ved hjælp af aggressive reklamekampagner og en intens salgsindsats. Markedsføringskonceptet: Primær fokus på kunderne. Konceptet tager udgangspunkt i at udvikle produkter, der opfylder kundernes og ønsker. Det samfundsmæssige koncept: Primær fokus på langsigtede interesser. Konceptet tager udgangspunkt i at tage hensyn til både kundernes og samfundets interesser på langt sigt.  En-til-en koncept: Primær fokus på den enkelte kunde. Konceptet tager udgangspunkt i at samarbejde med den enkelte kunde og skabe individuelt tilpassede løsninger Afsætning, EUD/EUX, F-C

Kædetyper Afsætning, EUD/EUX, F-C

Den historiske udvikling "I gamle dage” For mere end 150 år siden levede en stor andel af befolkningen på landet, og man var i høj grad selvforsynende. Industrialisering Fra midten af 1800 tallet til 1920 blev der i byerne etableret fabrikker, der medførte masseproduktion, og hvor mange flyttede fra land til by. Rationering Under og efter 2. Verdenskrig blev der indført rationering af en rækkeprodukter, så der var nok til alle. De blev udfaset igen i 1952. Servicesamfundet I 1960'erne oplevede Danmark en økonomisk vækst, hvilket betød, at mange fik råd til at købe flere serviceydelser. Digitalisering I 1970'erne blev digitalteknologi hurtigere og billigere og medførte et skifte fra manuelt administration til digital administration inden for alle brancher. Afsætning, EUD/EUX, F-C

Udvikling i dag og i fremtiden Detailhandel Køb-og-smid-ud kultur, brancheglidning, fokus på oplevelser, flere koncepter og kædedannelser, globalisering og onlinehandel, pres på priser. Engroshandel Større virksomheder, mere synlighed, opererer i flere lande, nichedannelse. Produktionsvirksomheder Mere direkte salg til kunder og synlighed via nethandel, globalisering, øget konkurrence mellem lande, outsourcing. Offentlige virksomheder Centralisering, sammenlægning af kommuner i kommunereform, mere detailstyring fra folketing, digitalisering, online borgerservice, selvbetjening, automatisering. Afsætning, EUD/EUX, F-C