INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Advertisements

Læring i Multikulturelle Kontekster
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Censorformandskabets møde 25. oktober 2012
Grundlæggende IT, niveau G
Caseeksamen – ny grundfagsbekendtgørelse PowerPoint til elever Casevirksomhed HTH
Prøveformer og evaluering af kompetencer i biologi
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
HISTORIE Den mundtlige prøve
Det Internationale Område
Velkommen til Kandidat Åbent hus 2014
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
UNI-spansk - forårssemestret 2011
Bachelor i International virksomhedskommunikation (SIV)
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Baggrunden for at indføre en ny karakterskala
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Tidsplan for eksamen 40s umd
Formalia ved opgaveskrivning
Eksamen.
Kulturstudier S1+LT Introduktion. Præsentation og forventningsafstemning Hvem er vi? Hvad skal vi?
Det Internationale Område
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Politik/ Administation og Samfundsfag
TYSKSTUDIER VED AALBORG UNIVERSITET TYSK TIRSDAG TIRSDAG D. 19. MARTS LASSE BRUNØ.
Velkommen til Kandidat Åbent hus 2015
6. sem. valgkursus Informationsvidenskabens teorier og metoder v./ Martin Thellefsen.
EKSAMEN OG PRØVER.
Jens KirkDept. of Languages and Culture Cool Britannia and After British Literature, Culture, and Society from the 1990s to the Present: Session One.
Medier og kommunikation IX Eksamen :o)=. Eksamensform Intern censur, 13-skala, B4: Mundtlig eksamen med skriftlige arbejder men uden forberedelsestid.
 Karakterfastsættelsen sker på baggrund af en samlet vurdering af, i hvilken grad præstationen eller standpunktet opfylder de mål, som skal.
Orientering om bachelorprojekt 2015
Institut for Socialt Arbejde, onsdag den 6. maj 2015
Bachelorprojekt Forår og efterår2016 International virksomhedskommunikation Professionsbachelor i engelsk og it-baseret markedskommunikation.
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
Præsentation af studieordning /vejledning. Studievejledning 2 Modul Vf8: Mentorskaber og mentorordninger ECTS-point: 5 Læringsmål: Viden Skal have indsigt.
KNÆK KODEN Selvvalgt problemstilling. Tidsplan TidspunktAktivitet 25. maj (5.-8. lektion) Kursus i synopsis, knæk koden, samt vejledning efter træffetider.
Program: Oplæg Censorer på Pædagoguddannelsen 2015 Principperne i karakterbekendtgørelsen Læringsmål som udgangspunkt for bedømmelsen Hvad er kompetencer?
Orientering om bachelorprojekt 2016 International virksomhedskommunikation Professionsbachelor i engelsk og it-baseret markedskommunikation.
Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene/valgfag I alt 20 uger.
SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017
Erfaringer med brug af 7-trins-skalaen, DPU 27. august 2007
Almen sTudieforberedelse 2017
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Skriveperiode (synopsis)
Ny karakterskala – nye mål?
KNÆK KODEN.
Møde om forberedelsesmaterialet i matematik A
Bedømmelse og karakterer
Teoretisk pædagogikum
Naturfag.
AT-eksamen 2018.
Bachelorprojekt Forår 2017
Studieretningsprojektet
Mundtlig prøve og mindstekrav på matematik B
Hvorfor dansk på GF1?.
Infomøde om synteseopgaven
Informationsmøde om erhvervsområde og erhvervsområdeprojekt i tekniske eux-forløb Bjørn René Hansen, Erik Engel og Rasmus Schou Christensen Styrelsen.
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
KNÆK KODEN.
Bachelorprojekt Forår og efterår2016
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
Faggruppemøde EUC-Lillebælt den 2. februar 2017
AT-eksamen 2019.
AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl
Præsentationens transcript:

INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår

2 Studiesekretær Karina Ørskov Kristiansen rum (Kroghstræde 1) tlf mail: Koordinator David Stevens rum tlf mail:

3 2 moduler: - modulet ’Markedsforhold’ (som bl.a. bygger på 2. semester kurset i Erhvervs- og markedsforhold) - modulet ’Tilvalgsintroduktion’ 2 opgaver: - en projektrapport : 15 ECTS - en synteseopgave : 15 ECTS - ingen undervisning eller andre aktiviteter!

§ 22 Modulet: ”Markedsforhold” Modulet består af et problembaseret projektarbejde inden for et selvvalgt område under emnet: Markedsforhold i fremmedsprogsområdet (det centrale fag). Mål: Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere: Viden om og forståelse af et udvalgt problem inden for et af følgende fagområder: økonomiske forhold og disses indflydelse på markedsforholdene forholdet mellem stat og marked blokdannelser inden for international handel arbejdsmarkedsforhold forbrugerkultur marketing markedskommunikation. Færdigheder i at anvende relevante teorier og metoder at indsamle og udvælge relevant information om det udvalgte område samt kritisk at strukturere og analysere de fundne data at formidle sin viden om de faglige problemstillinger mundtligt og skriftligt på det pågældende fremmedsprog i en adækvat form og på et terminologisk og grammatisk korrekt sprog. Kompetencer til at arbejde med problemanalyse, -afgrænsning og -bearbejdning at strukturere egen læring i relation til en given opgave. 4

Projekt i Markedsforhold (engelsk/spansk/tysk) Det er et problembaseret projektarbejde inden for et selvvalgt område under emnet: Markedsforhold i fremmedsprogsområdet (det centrale fag). I kan arbejde i grupper på maks. 5 studerende. Projektet skal omhandle forhold i eget fremmedsprogsområde, dvs. engelsk- tysk- el. spansktalende Antal sider: mindst 10, højst 20 sider pr. studerende, 30 sider ved individuelle projekter. Projektrapporten udarbejdes på fremmedsproget og prøven foregår på fremmedsproget. Gruppeeksamen med ekstern censur. Alle i gruppen har fælles ansvar for det samlede projekt. Mundtlig prøve med udgangspunkt i det skriftlige projekt. Den skriftlige projektrapport og den mundtlige præstation tæller med i bedømmelsen. Prøvetid : 20 min. pr. studerende + 10 min. til votering og karaktergivning. Karakter efter 7-trinsskalaen. 5

Prøve 14 En mundtlig prøve på fremmedsproget i: Markedsforhold (engelsk/spansk/tysk) (International Marketing (English/Spanish/German)). Prøven foregår som en samtale mellem den studerende, eksaminator og censor og tager udgangspunkt i en af den/de studerende udarbejdet projektrapport. Projektrapporten skal være udarbejdet på fremmedsproget og skal mindst være på 10 sider pr. studerende og må højst være på 20 sider pr. studerende, højst 30 sider ved individuelle prøver. I prøven skal den/de studerende demonstrere viden, færdigheder og kompetencer i overensstemmelse med de angivne læringsmål for modulet. Projektrapporten betragtes som gruppens fælles ansvar. Projektrapporten udgør følgelig grundlaget for eksamination og bedømmelse, og der foretages en samlet bedømmelse af projektrapporten og den mundtlige præstation. Ved en mundtlig gruppeprøve skal den enkelte studerende eksamineres på en sådan måde, at det sikres, at der foretages en individuel bedømmelse af den studerendes præstation. Bedømmelsesmåde: Der gives en karakter efter 7-trinsskalaen. Omfang: 15 ECTS-point. Omprøve afholdes efter ovenstående retningslinjer med udgangspunkt i den reviderede projektrapport. 6

§ 21 Modulet: ”Tilvalgsintroduktion” Modulet består af arbejde med en skriftlig opgave (synteseopgave) inden for følgende område(r): Et eller flere centrale områder af det valgte tilvalgsfag med relevans for den samlede uddannelse. Mål: Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere: Viden om og forståelse af et eller flere centrale områder af tilvalgsfaget. Færdigheder i at behandle, diskutere og analysere tekster om det eller de udvalgte område(r) i en adækvat form og i et passende sprog. Kompetencer til faglig kommunikation og formidling at strukturere egen læring i relation til en given opgave at reflektere over og tilrettelægge eget arbejde med den sproglige fremstilling selvstændigt at udvikle kompetencer inden for tilvalgsfaget. 7

8 Synteseopgave i det tilvalgsfag, I har valgt Individuel intern prøve – der er ingen mundtlig eksamen. En bunden skriftlig hjemmeopgave med udgangspunkt i en tekstsamling på max. 100 sider, som sammensættes af eksaminator. Man får stillet et eller flere spørgsmål, som skal besvares ved hjælp af den tekstsamling, som uploades i Moodle. Man må også gerne inddrage yderligere materiale, der er relevant for opgavens besvarelse. Dvs. man skal syntetisere (sammenfatte) indholdet af tekstsamlingen ved behandle, diskutere og analysere indholdet af teksterne med henblik på at besvare spørgsmålene. Opgaven udarbejdes på dansk i tilvalgsfagene it og kommunikation, spansk og tysk. engelsk i tilvalgsfagene engelsk, kinesiske områdestudier samt organisation og ledelse. Besvarelsens omfang skal være på mindst 10 sider og højst 15 sider.

Prøve 15 En intern skriftlig prøve på dansk eller engelsk i: Tilvalgsintroduktion (Introduction to the Elective Subject). Prøven har form af en bunden skriftlig hjemmeopgave med udgangspunkt i en tekstsamling, som sammensættes af eksaminator. Yderligere materiale af relevans for opgavens besvarelse kan også inddrages. Opgaven udarbejdes på dansk i tilvalgsfagene It og kommunikation, Spansk og Tysk og på engelsk i tilvalgsfagene Engelsk, Kinesiske områdestudier og Organisation og ledelse. Besvarelsen skal være på mindst 10 sider og højst 15 sider. Bedømmelsesform: Der gives en karakter efter 7-trinsskalaen. Omfang: 15 ECTS-point. Besvarelsen skal demonstrere de læringsmål, som er angivet i modulbeskrivelsen ovenfor. Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der med henblik på opnåelse af karakteren 12 blive lagt vægt på, at den studerende demonstrerer en udtømmende opfyldelse af fagets mål med ingen eller få uvæsentlige mangler. Omprøve afholdes efter ovenstående retningslinjer med udgangspunkt i den reviderede hjemmeopgave. 9

10 Vigtige datoer Aflevering af projektvejledningsformularen med foreløbig arbejdstitel for projektet og navne på gruppemedlemmer: mandag den 18. januar til Karina Ørskov Kristiansen. Formularen ligger i Moodle i SIV’s Studierum i mappen ”Projekter, cases og større skriftlige opgaver”; den hedder: ”Projektvejledningsformular”. Projekt: Aflevering af arbejdstitel og gruppe: mandag den 18. januar Aflevering af projektet: onsdag den 13. april - kl Mundtlig eksamen: uge 18 og 19 Syntese:Upload af tekstsamlingen (Moodle): mandag den 4. april - kl Aflevering af besvarelsen (i papirform): torsdag den 9. juni - kl (ingen mundtlig eksamen)

Prøver fra 1. og 2. semester og fra 3. semester Husk at man skal have bestået alle prøver på 1. og 2. semester ved udgangen af 4. semester for at fortsætte på studiet! Husk at man skal have bestået Virksomhedskommunikation II og Fagkommunikation (teknisk/juridisk sprog) på 3. semester for at fortsætte på tilvalget!

12 God arbejdslyst!