Introkursus for frivillige Hjerteforeningens kommunikationsafdeling 2015.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
IT - Sikkerhedstjek  Særligt tilbud til BOLIGadvokater – netop udsendt  Kr for et sikkerhedstjek.
Advertisements

Caseoplæg om Facebook.
Projektleder: Klavs Serup Rasmussen Oplæg ved Kirsten Elise Hove
Regionskursus Region Syddanmark Udviklingsfysioterapeut, Martin Walsøe
Presse- og kommunikationskursus
Præsentation af Patientens bog
› Synlighed skal altid baseres på Sct. Georgs Gildernes vedtagne mål: › At arbejde med personlig udvikling, støtte spejderarbejdet og medvirke til løsning.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Hvem er LandboUngdom? … med frivillig mener vi, at vi brænder for vores forening og skaber den med vores engagement … med samler mener vi, at vi gør det.
Plan 2015 Vision: Y`s Men International Region Danmark er i 2015 en bevægelse, som lokalt, nationalt, internationalt og organisatorisk er klar til at engagere.
Coop Bank.
Introkursus for frivillige
Introduktionskursus for frivillige
9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?
Få hjælp & informationer Modul 2 Nyhedsbrev DSI-Nyhedsbrev - Udgives 4 gange om året. Læs om DSI's arbejde lokalt og centralt, om ny lovgivning og om.
Presse- og kommunikationskursus Herning, den 25. oktober 2013.
Marketing & Fundraising
Kommunikation Intern kommunikation
Highlights fra Københavns Bibliotekers digitale strategi Den 4
Hvad er Projekt X:IT? Projekt Børn, Unge & Rygning Kræftens Bekæmpelse.
Tørring Gymnasium Mission, vision, værdier, fokusområder.
Hjerteforeningen ♥ Hjerteforeningen er en af Danmarks største private sygdomsbekæmpende organisationer med  medlemmer. Vi arbejder med forskning.
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Styrket international presseindsats i forhold til dansk kunst og kultur.
Sundhed & Patientstøtte Introduktionskursus Charlotte Kira Kimby, Sundhedschef.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
FTF FTF er danskere − FTF er hovedorganisation for offentligt og privat ansatte. − FTF har 81 medlemsorganisationer. − FTF er.
Hjertemotion Hjertemotion og patientstøtte. Hjertemotion Hjerteforeningens bidrag til den vedligeholdende rehabilitering – at fastholde de livsstilsændringer.
Regionsmøder marts 2015 v/adm. direktør Kim Høgh.
Workshop 4 Hjerteforeningens politiske arbejde
OPRETTELSE AF FACEBOOK-SIDE REGION SYDDANMARKS LOKALKOMITEER Helle Andersen PR & kommunikation hos Colliers International Cand.merc(stud), Copenhagen Business.
Biblioteksstrategi Den 8. maj 2015
Formandsmøde i Middelfart 5. september Først skal vi tale om vores ”ståsted”, -dernæst strategi Mange ord, derfor lægger vi en pause ind midtvejs.
Kommunikation Budget 4,5 mill. kr. årligt anvendes til:
Forebyggelsesafdelingen v/Morten Ørsted Rasmussen, Forebyggelseschef
Spørgeskemaundersøgelse – dfif.dk. Baggrund  Undersøgelsen er gennemført i perioden –  Undersøgelsen er gennemført som pop up på hjemmesiden.
Måløv Idræts Forening 2014 KOMMUNIKATIONSSTRATEGI.
Dansk Rugby Unions Udviklingsplan Kerneværdier Passion Rugbyfolk har en enorm begejstring for sporten. Rugby genererer spænding, engagement,
Evaluering i Rådgivningen resultater samt tiltag.
1940 ”Landsforeningen for Sukkersyge” stiftes i Danmark Der oprettes samme år afdelinger rundt om i landet I 1980 nyt logo (Motion, Medicin og Mad) I 1984.
Introduktionskursus tirsdag den 20. oktober 2015.
Hvad synes du er godt medborgerskab? Nævn et konkret eksempel, hvor nogen har taget ansvar for fællesskabet i dit lokalområde. Hvordan kan man praktisere.
NLS-møde i Grundskolesektoren september 2013 Hotel Storebælt.
Hjerteforeningens frivilligindsats v/afdelingschef Betina Egede Jensen.
Hjerteforeningens interessevaretagelse Politisk konsulent Signe Elkrog Friis Den 20. oktober 2015.
30. marts 2016 Kort om Hjerteforeningen Patientforening, stiftet i medlemmer og Danmarks næststørste patientorganisation 3 faste rådgivninger.
Udviklingsarbejdsgruppens anbefalinger De fremhævede anbefalinger er høj prioritet. Numrene referer til bilaget.
Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinancierende Lokalkomiteer.
Hjerterehabilitering i Danmark lige nu! v/Lene Joensen Akademisk medarbejder Sundhed og Forebyggelse.
Introduktionsdag for frivillige Den 20. oktober 2015.
Årskursus i Hjertemotion
DN Sorø Baggrund – DN Sorø 778 medlemmer 40 aktive 10 arbejdsgrupper
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Dialogmøder d1-d10 – September 2017
Påklædning kommende bestyrelsesmedlemmer Generel del
Hjertecafèer - tilbageblik
Tårnby kommunebibliotekers kommunikationsstrategi
Pressekursus Silkeborg den 11. oktober 2017.
Velkommen til Hjerteforeningens frivillig område
FØRSTEHJÆLP OG FOREBYGGELSE
Præsentations portfolio
Dialogmøde med Rådet for Socialt Udsatte
Sundhedsaftale
Hvem er jeg 1980 Flyttede til Vordingborg
Om vores bibliotek Lokalt oplæg
Fundraising i Propa Inspiration til en fremtid med flere indtægter til projekter og aktiviteter I udgaven af Propa Nyt vil.
Hvad er Gør det lettere? Nationalt udviklingsprojekt mellem Gladsaxe og Vejle Bibliotekerne og 8 deltagerbiblioteker + en række samarbejdspartnere, herunder.
Udrulningsperioden er slut Kommunikation om Aula begynder
Inspirationsmodellen
Præsentationens transcript:

Introkursus for frivillige Hjerteforeningens kommunikationsafdeling 2015

Hvorfor skal vi være kendte……….

Fokusområder Lige, rettidig og ordentlig behandling for alle Efterbehandling til hjertekarpatienter Hjertestop – livreddende førstehjælp Konkret og patientrettet forskning

Slogan: Hjerteforeningen på rette sted Vi er dér, hvor hjertepatienter og pårørende har brug for os Vi tager over, når sundhedsvæsenet giver slip Vi tilbyder støtte og fællesskab i en svær situation via lokalkomiteerne og rådgivningscentrene samt inspiration til en sund dagligdag gennem, medlemsblade, nyhedsbreve, opskrifter, bøger, foldere

Pressen er vores hjælper Hjerteforeningens presseindsats: et positivt samarbejde med pressen en aktiv og udfarende pressekontakt strategiske mediesamarbejder med udvalgte medier Hjerteforeningen har oplevet støt stigende medieopmærksomhed – ikke mindst lokalt

Hvorfor synlighed i pressen Opbakning til arrangementer Nemmere at samle ind og få nye medlemmer Større politisk gennemslagskraft

Lokal pressekontakt Start i god tid dvs. kontakt medier og evt. os min. 14 dage før Få hjælp til at skrive pressemeddelelse og kontaktdata på medier fra Lotte Bucka fra Kommunikation i stabsfunktionen Følg op en uge før Deltag på regionskursernes – her en en workshop om presse

- et tilbud til i gennemsnit mere end hver måned Nyheder Opskrifter Brevkasse Indsamling og medlemshvervning Butik Viden om hjertekarsygdomme Aktivitetskalender

Nyhedsbrevet Hjerteliv Hjerteliv – ca abonnenter nyhedsbrev til patienter og pårørende hver 14. dag Topnyhed udsendes som pressemeddelelse eller tilbydes et medie

Facebook

Hjertenyt godt ex. Herudover udsendes Hjertenyt elektronisk til er foreningens ansigt udadtil bringer oplysning, råd og inspirationsstof og debatstof for medlemmer i risikogruppen og hjerte- og kredsløbspatienter og deres pårørende skal kunne læses af alle

Fora for frivillige Impuls, Frivillignet, Frivillignyt ensrette kommunikationen videncenter forstærke rekrutteringen af frivillige styrke erfaringsudveksling styrke engagement blandt foreningens aktive styrke frivillig-netværkets handlekraft

Informationsmaterialer Bøger Foldere Minibøger Film Årsberetning Patientinformation NB alle materialer findes på

Hjerteforeningens kommunikationsafdeling HVAD? pressekontakt og medieovervågning, udgivelser - fx Impuls og Hjertenyt, Frivillignyt og Hjerteliv, tekster til hjemmesider, film, booklets, informationsmaterialer, støtte til kampagner HVEM? 1 pressechef 1 journalist 1 kommunikationsrådgiver 1 administrativ medarbejder 1 kommunikationsmedarbejder