Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Marketing & Fundraising

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Marketing & Fundraising"— Præsentationens transcript:

1 Marketing & Fundraising
V. Lars Hübertz

2 Marketing & Fundraisings formål
Samle penge ind til forskning, forebyggelse og patientstøtte Hverve medlemmer til Hjerteforeningen Markedsføre Hjerteforeningen som en troværdig patientforening

3 Marketing & fundraisings fokusområder
Medlemshvervning Indsamling Telemarketing Direct mails Lotteri Face2face Varesalg Kampagner Samarbejde med erhvervslivet Fonde Arv 15 ansatte & 25 telemarketingmedarbejdere

4 Medlemshvervning 138.106 medlemmer 25% stigning på 5 år
Face2Face, telemarketing, gratis medlemskab Jo flere medlemmer Hjerteforeningen har, desto større vægt er der bag ordene, når vi skaber opmærksomhed om hjertesagen i medier eller over for politiske beslutningstagere.

5 Indsamling Indsamling Direct mails Lotteri F2F Telemarketing Varesalg

6 Lotteri & Direct mails Lotterier: 7 lotterier årligt
Ca udsendelser om året I 2013 ca. 12,4 mio. kr. Direct mails: 6 udsendelser om året Ca udsendelser om året. I 2013 over 8 mio. kr.

7 Face2Face & Telemarketing
10-12 personer Primært ved butikker fx føtex, Spar, Kop & kande I hele landet personer har i perioden sagt ja til at støtte Hjerteforeningen Telemarketing: I dialog med danskere p.a. 2013: 76 klager Hvervning, merbidrag, fastholdelse og velkomst

8 Varesalg Salg via webshop på hjerteforeningen.dk & rådgivningscentrene
‘Hjertens god mad’ har siden lancering i 2005 solgt stk. Omsætning på 2.3. mio.  I 2013 blev der solgt i alt 519 blodtryksapparater. Omsætning på Siden vi begyndte at sælge rygsække i 2010 – solgt 1600 stk. Omsætning på

9 Kampagner Gør noget for hjertet Hel hjertet Elsk hjertet
Charlies hjertegalla Kampagner Tv-spot, sociale medier, egne medier og PR Kurser i livreddende førstehjælp Salg af støtteprodukt Foredrag og hjertecafeer Registrering af hjertestartere Årets hjerteredder Tv-spot, sociale medier, egne medier og PR Fotokonkurrence med Politiken Informationsmateriale til patienter App til hjertesvigtspatienter Hjertecafeer og foredrag Tv-spot, sociale medier, egne medier og PR Salg af støtteprodukt IFORM løb og Ladywalk Tv show på TV2 Charlie med gns. på ca seere pr. år TV-spot, sociale medier, egne medier og PR

10 Aktuel kampagne Hjertesvigtkampagnen blev lanceret den 9. maj 2014 Kampagnen er en 5 årig kampagne Formålet med kampagnen er …redde flere hjertesvigtpatienters liv og give dem bedre livskvalitet

11 Samarbejde med erhvervslivet
Min. donation er ved samarbejde med erhvervslivet Også events med samarbejdspartnere fx LadyWalk

12 Fonde Vi søger de fonde, der primært støtter sygdomsbekæmpende formål og forskning. Vi fik 7,4 mio. i 2013 Østifterne: kr. App – lær at redde liv Undervisningsfilm Tv-spot Red liv spillet TrygFonden: Kr. Parat til hjertestart - red liv i Nordjylland Fondation Juchum: Hjertemotion Hvis I skal søge fonde, må I gerne kontakte: Camilla Eklund eller Anja Klett for at aftale og krydstjekke ansøgning i vores database

13 Arv & testamente I 2013: 38,7 mio. kr. 82 arvesager
Arrangementer om arv: ‘Livet, hjertet og pengene’

14 Samarbejde ml. frivillige & marketing og fundraising
Salg af armbånd eller nøgleringe Ved blodtryksmålinger i Matas Ved øvrige arrangementer (foredrag, aktiviteter på hjertestier mm.) Salg af øvrige varer Ved foredrag eller lignende Opfordring til donation Ved arrangementer (foredrag, aktiviteter på hjertestier) Online egenindsamlinger dedikeret til lokalområdet (betternow.dk) Egne ideer fra lokalkomiteen

15 Medlemshvervning Ved alle typer af arrangementer Motionsarrangementer
Blodtryksmålinger i Matas Hjertesunde middage Arrangementer på hjertestier Foredrag Jeres egne ideer…..

16 Spørgsmål?


Download ppt "Marketing & Fundraising"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google