VI VIL GENBRUGEVI VIL DELEVÆRKTØJER Undersøg, hvad der skal testes Planlæg og udfør testen Del indsigter fra den nye test Find ud af, om noget skal tilpasses.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

At forholde sig professionelt Anne Skov
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Værktøj til CSR-dreven innovation Der skal udvikles et nyt værktøj til CSR-dreven innovation. Vores mål er, at værktøjet skal inspirere og hjælpe danske.
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE KORT TIL HANDLING - PSYKISK ARBEJDSMILJØ I SYGEPLEJEN.
Kostomlægning i Juvelhuset Erfaringer fra praksis.
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Danske fysioterapeuters og ergoterapeutforeningens Lederkonference
MÆRKK - Markedskommunikation & Æstetik: Kultur & Kognition 1 Åbne biblioteker – pilottests G ode forslag og metodeforslag v/ Rasmus Grøn.
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
Most Significant Change I workshopform - erfaringer fra Ibis- Sydamerika København, juni 2005.
Brug af progressionstræ i fagteam og netværk Martin K. Sillasen
At udforske sin egen praksis
Kortsortering. Vælg elementer Udvælg elementer fra navigationen Brug topmenupunkter alt efter metode Max 50 elementer.
Hvad er forandring?.
Humanistisk fagsprog og læringsstile Dagens program
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
Den æstetiske krop Opgave Billedanalyse.
INNOVATIONSFORUM # 3 VIDENSBEARBEJDNING EKSPERIMENTER OG METODER.
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
INNOVATIONSFORUM # 2 VIDENSFORMER OG VIDENSKILDER.
Transfer Mellem efter/videreuddannelse og praksis.
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
Program Erfagruppen d. 2. februar Velkommen og introduktion til ”moodygrafen” Forbrugerstyrelsen tegner deres ”moodygraf” Interview.
Hvordan skabes sammenhæng mellem teori og praksis
Tests Prototype Åbent spørgeskema Test i usability laboratorium
Koncern HR, Organisation og Ledelse Fra ledelsesevaluering til lederudvikling WORKSHOP 5 God ledelse i Region Midtjylland.
Problemløsningsheuristik I.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Problemløsningsheuristik A.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Organisationsudvikling Odense Zoologiske Have 1.Analyse af den eksisterende organisations-struktur 2.Oplæg til eventuelle ændringer i strukturen 3.Udarbejdelse.
Agenda Inspiration Problemformulering Målgruppe Ideén Design Vores endelige Website Procesreflektion Konklusion.
TIBRGA Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum” er pensum.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Doku:SENtorium Onsdag d. 27. maj Velkommen Program Siden sidst Tendenser i indsatsteorierne Succeskriterier og indsamlingsmetoder Frokost Sparring.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Fælles Mål Landsforeningen af 10. Klasseskoler. Læringsmål.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Center for Offentlig Innovation har udviklet denne spredningsguide for at hjælpe offentlige arbejdspladser med at dele egne innovationer og genbruge andres.
Indsæt billede: Højreklik billedet og vælg ”skift billede”, eller slet billedet og klik på ikonet for at indsætte billede. Når du har indsat billede, højreklik.
Sæt medarbejdere, fag og opfindsomhed fri – innovation? LO’s arbejdsmarkeds-, uddannelses- og erhvervspolitiske konference 25. november 2014 Pia Gjellerup.
Introduktion til første lektionsstudie. Uddannelsesplan.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
VI VIL GENBRUGEVI VIL DELEVÆRKTØJER Fortæl, hvordan I har brugt den oprindelig innovation Fejr gevinsterne med jeres egen organisation Spred den nye innovation.
Center for Offentlig Innovation har udviklet denne spredningsguide for at hjælpe offentlige arbejdspladser med at dele egne innovationer og genbruge andres.
TEMA 4 Inspiration & Feedback: Idéen ud i virkeligheden
Måleredskaber i dagtilbud En guide til at vurdere og vælge redskaber til måling af læringsmiljøkvalitet i dagtilbud Juni 2017 Måleredskaber i dagtilbud.
Når A + B giver et langt større C
Viden kan være erfaringsbaseret eller forskningsbaseret
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
SUF - gevinstrealisering
Kompetenceudvikling – fokus på forberedelse og effekt
Kodeks for godt arbejdsmiljø
Gruppearbejde 1 Formål:
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Virksomhedssamarbejde
Sundhedspraksis - At blive bevidst om transfer
Talentudvikling SOSU elever.
Om vores bibliotek Lokalt oplæg
Fagligt udviklingsforløb om e-ressourcer – pust nyt liv i formidlingsarbejdet 11. september 2018.
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
Gevinstforløb SBSYS – Forandringsteam BKF
Grundlæggende Algoritmer og Datastrukturer
Hvorfor lave en kommunikationsplan?
Præsentationens transcript:

VI VIL GENBRUGEVI VIL DELEVÆRKTØJER Undersøg, hvad der skal testes Planlæg og udfør testen Del indsigter fra den nye test Find ud af, om noget skal tilpasses eller udvikles Del testresultater og viden om målgruppen Observér den nye test Få ny inspiration til at forbedre jeres innovation DEL VIDEN OM MÅLGRUPPEN LÆR AF TEST KOPIÉR ELLER TILPAS? Her finder I ud af, om det giver mening at sprede innovationen fra ét sted til et andet Test 2

2 HVAD SIGER MÅLGRUPPEN? ER JERES MÅLGRUPPE DEN SAMME? KAN FLERE MÅLGRUPPER FÅ GAVN AF INNOVATIONEN? VI VIL DELE VI VIL GENBRUGE HVAD HAR OVERRASKET JER MEST VED MÅLGRUPPEN? HVAD GØR MÅLGRUPPEN? HVAD VED I ELLERS OM MÅLGRUPPEN? SKAL I INDHENTE NY VIDEN OM MÅLGRUPPEN? HVILKEN? Fx i interviews og ved personlig kontakt Fx under observationer Løsningens navnKontaktpersonMail/telefonOrganisation Del viden om målgruppen Drøft målgruppen for den oprindelige innovation, og om målgruppen det nye sted er anderledes.

Test 2 VIL I OVERVÆRE EN EVENTUEL NY TEST? HVAD VIL I GERNE HAVE UD AF DET? HVAD VISTE TESTEN? HVAD LÆRTE I? HVAD OVERRASKEDE JER? HVEM VAR TESTPERSONER HOS JER? HVOR, HVORDAN OG OVER HVOR LANG TID TESTEDE I? SKAL DET HELE TESTES, ELLER KAN I NØJES MED AT UDVÆLGE ELEMENTER? HVAD HAR DE ANDRE IKKE TESTET? Lær af testen det nye sted og overvej, om I kan forbedre den oprindelige innovation. VI VIL DELE Stil innovationen til rådighed, så den kan testes i en ny kontekst. Hjælp med at udvælge testpersoner og elementer af innovationen, hvis der er brug for en ny test. Test innovationen, som var det jeres egen. Vurder løbende, om I ser ud til at opnå den ønskede effekt. Del indsigter fra test. VI VIL GENBRUGE Løsningens navnKontaktpersonMail/telefonOrganisation Lær af test Tal om testen det første sted og afklar, om og hvordan der skal testes det nye sted.

Test 2 Stil jer til rådighed for spørgsmål. HVILKE DELE AF LØSNINGEN KAN KOPIERES? HVAD KAN I IKKE BRUGE? HVORFOR? HVAD SKAL TILPASSES ELLER UDVIKLES? HVORFOR? HVORDAN? HVORDAN KAN I ØVE JER PÅ DEN NYE PRAKSIS? Lær af tilpasningen det nye sted og overvej, om I kan forbedre jeres løsning. KAN JERES INNOVATION BRUGES PÅ NYE MÅDER? ER DER NOGET, I KAN FORBEDRE VED JERES INNOVATION? VI VIL GENBRUGE VI VIL DELE Hvad skal I gøre anderledes? Hvem skal øve sig på hvad? Løsningens navnKontaktpersonMail/telefonOrganisation Kopiér eller tilpas? Overvej, om hele løsningen eller elementer af den kan genbruges uændret. Måske er det nødvendigt at tilpasse eller udvikle, så innovationen kan virke i den nye kontekst.