Fremtidig organisering og opgaveløsning i Socialtilsyn Nord 6. marts 2013 v. Myndighedschef Tina Mørk.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilbudsportalen Introduktion for de 5 socialtilsyn Januar 2014
Advertisements

direktør for Ældre- og Handicapforvaltningen, Aalborg kommune
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Det nye Socialtilsyn.
Projekt: Fælles indsats på psykiatriområdet i Haderslev Kommune og Region Syddanmark.
Helhedsorienteret indsats Møde i økonomiudvalget 8. februar 2016.
SOCIALTILSYN NORD OPGAVER Oplæg ved Peter Harritsø (leder af GOT)
Henvendelse om bekymring -evt. som underretning Iværksættelse Afslutning Afklaring Undersøgelse § 50 el. psykologfaglig Handleplan udarbejdes Afgørelse.
Informationsmøde om Sundhedscenter Haderslev, den 27. maj 2013 Velkommen.
”Dansk Skoleidræt har en særlig rolle i forhold til implementering af folkeskolereformen, idet det er den eneste organisation, som både har kontakt til.
Socialpsykiatri og Udsatte Voksne Sociale Forhold og Beskæftigelse Når de unge er psykisk syge Det regionale beskæftigelsesråd 4. april 2011 v/ Niels Schwartz,
2 JUNE 2014 COWI POWERPOINT PRESENTATION 1 Evaluering af etableringen af Familieambulatorierne.
GRØNNE INDKØB kk SAMARBEJDE OG VIDENDELING. SEKRETARIAT FOR GRØNNE INDKØB Finansieret af Varetages af.
Socialtilsyn Socialtilsyn Nord 6. marts 2013 Else Frydensberg, Socialstyrelsen.
Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Temamøde om underretninger.
Måske for bredt? UURS konference 2016 EGU vejleder Søren Krabbe UU Roskilde/Lejre.
Arbejdet med fordelingsregnskaber i Region Sjælland Maria Prindal Thygesen Koncern Økonomi Region Sjælland.
Projekt : ”Styrket samarbejde mellem borgeren, myndighed og udførende virksomheder ” Deltagere er Ledere og medarbejdere indenfor Handicap og Socialpsykiatriområdet.
Forretningsmodellering 2. Modul Foråret 2008 Nord LBP.
Det regionale projekt ”Bristede Drømme-Nyt håb” - Status november 2013.
De nationale retningslinjer for den sociale stofmisbrugsbehandling Årsmøde om stofmisbrugsdatabasen Scandic Hotel Odense, 4.december 2015 Socialstyrelsen,
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats Indsatsen består af Ekspertrådgivning og inspiration Forskningsprojekt på de regionale arbejdspladser.
SATSPULJEPROJEKTET Baggrund og bevillingsmæssigt grundlag for de regionale familieambulatorier.
Hvad er det nye Socialtilsyn? Oplæg ved Socialtilsyn Hovedstaden den 24. april 2014.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Kvalitetsnøgleperson på afdelingsniveau Knærke Søgaard Fælles Akutmodtagelse, FAM.
Undervisningsdag om borgere med svære spiseforstyrrelser Formål Baggrund Program.
Ny Årsberetning Hvorfor en ny årsberetning? Beboerdemokrati og bestyrelsesarbejde i fokus Udvalgte redskaber (værktøjer) - Indhold Strategier og målsætninger.
Status på arbejdet i Socialtilsyn Hovedstaden, juni 2014 _______________________ Fælles møde med kommuner m.fl. Den 12. juni 2014.
Politikker temamøde - Region Sjælland April 2016.
Brug for alle - Økonomi, ansøgning og evaluering.
Voksenansvar for anbragte børn og unge Rusmiddeltest
Mål- og resultatstyring i Rigsrevisionen
Dias om psykisk arbejdsmiljø
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Voksenansvar overfor anbragte børn og unge Afværgehjælp
Voksenansvar for anbragte børn og unge Registrering og indberetning
Frivilligheden i Vordingborg
Alle typer døgninstitutioner Private opholdssteder
Læring gennem registrering og indberetning
Rapportskrivning og fund
BØRNE- og UNGEKULTURKONSULENTER MED FAGLIGHED OG SAGLIGHED
Tværfagligt samarbejde om udsatte unge
Uddannelsesudvalgenes arbejde
Præsentation af Socialtilsyn Øst -orientering om årsrapport 2015 og evalueringen af lov om socialtilsyn Baggrund Socialtilsynets årsrapport skal fungere.
Rammer for bedre hverdagsrehabilitering
Hovedlinjer i indstilling vedr
Samarbejdet mellem UU, Studievalg og eVejledning
Socialtilsyn Hovedstaden Oplæg for medlemmer i SL den
Rum for uformel læring, 28. april 2011
Anne-Rose Wang Centerchef
Skolebestyrelsens årsberetning
Børne- og undervisningsudvalget den
Ledelsesevaluering.
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Regionsrådets redegørelse til Det Regionale Udviklingsråd
Håndtering af rapporter: Besvarelsen er ikke anonym
Interne survey som ledelsesværktøj
Room for people.
Lov og praktiske løsninger Adfærd og ”plejer”… Samarbejde
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Danmarks Vejlederforening
Nøgletal på vejområdet
Hjerneskaderådgivningen CFK
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
DDKM – Den Danske Kvalitetsmodel
Socialtilsyn Nord - Årsrapport 2018.
Værktøj: Projektets organisation
Velkommen til halvårsmøder i MED maj 2019
Patient- og Pårørenderådet 4. juni 2019
Præsentationens transcript:

Fremtidig organisering og opgaveløsning i Socialtilsyn Nord 6. marts 2013 v. Myndighedschef Tina Mørk

Følgende overvejelser er gjort: Faglig høj kvalitet i tilsyn og godkendelse Drifts-sikkerhed fra dag 1 Specialisering på opgaven Lille sårbarhed Udvikling er højt prioriteret Brug af forskellige arbejdsformer/rotation, for at give organisation og medarbejdere nye input Second opinion, internt kontrol af tilsyn

Fremtidig model for organisering: : Ledelse af Socialtilsyn Nord Voksenafdeling Børn- og ungeafdeling Familiepleje- afdeling Sekretariat- og godkendelses- funktion

Beskrivelse af organisation og arbejdsfunktioner Ledelse af Socialtilsyn Nord: Leder/chef Sekretariatsleder, som også er stedfortrædende, med ansvar for stabsfunktion og godkendelsesafdeling Afdelingsleder Voksen Afdelingsleder Børn- og unge Afdelingsleder Familiepleje

Beskrivelse af organisation og arbejdsfunktioner Sekretariat- og godkendelsesfunktion: Økonomifunktion Juridisk funktion Sekretær/sekretariatsbetjening med planlægger og HK Godkendelses- og frakendelsesfunktion. -Arbejder projekt-orienteret i task force -Forestår alle godkendelser over 2 år, samt nygodkendelser -Forestår frakendelser/trække godkendelse tilbage -Udover økonomi og jura, x antal socialfaglige, som derved giver ”second opinion”

Beskrivelse af organisation og arbejdsfunktioner Voksenafdeling, Børn- og ungeafdeling og Plejefamilieafdeling: Tilsyn og skærpet tilsyn fra dag 1 Faglige udviklingstiltag i samarbejde med tilbuddene Udarbejdelse af rapporter og bidrag til årsrapport Udpegning af årlige fokuspunkter eller temaer Opfølgning på kvalitetsmål og udvikling af disse Tilbagemelding til driftsherrer og tilbud Årlige møder med kommuner, region og private tilbud Implementering af ny lovgivning, viden mv. Opdatering mht. ny organisering/ledelse i kommunale, regionale og private tilbud Opdatering med politikker, kvalitetsstandarder mv. fra de enkelte kommuner og region

Beskrivelse af organisation og arbejdsfunktioner Driftsafdelingerne: Består af x antal socialfaglige konsulenter Trækker på økonomi og jura fra sekretariatet En sekretær til hver afdeling Mulighed for ekstern konsulent/supervision Evt. særlige løsninger omkring plejefamilie-opgaven samt whistleblowerfunktionen. Ligeledes ansvar for kompetenceudvikling

Beskrivelse af organisation og arbejdsfunktioner Hvorfor denne adskillelse mellem godkendelse og tilsyn: Driftsmæssigt aspekt: godkendelser og frakendelser trækker mange ressourcer ud af tilsyns-opgaven, og kan derved svække kvaliteten af denne En kontrol i kontrollen – eller second opinion – når et tilbud går over i skærpet kontrol med fare for at miste godkendelse, kommer der andre øjne ind over tilsynsarbejdet Når man er i fare for at miste godkendelsen, skal det almindelige driftsorienterede tilsyn fortsat køre – vigtigt der ikke er person-sammenfald Ligeledes bagefter, hvis man kom igennem og redede sin godkendelse, så er der ikke personsammenfald Mulighed for rotation med faste intervaller, for at sikre at den samme konsulent ikke fører tilsyn samme sted i årevis