Klubben Organisation og træningsmiljø xx/xx 2014 kl.xx.xx-xx.xx.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KUP - seminar Oktober 2014 Ullevål. Status på KUP 17 klubber indgår Lia er gået ud og Kjelsås er kommet ind 16 af 18 har gennemført Startmøte med.
Advertisements

U16 landsholdene  Team Danmark godkendelse, hvordan?  Privilegier ved en Team Danmark godkendelse  Sammenhæng i hverdagen. Bliver der behov?
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Dansk Boldspil-UnionEn Del af Noget Større Hvad er projektet - udover at vinde på søndag? En proces med fokus på udviklingen af ’det gode ungdomsmiljø’
Ledelses overvejelser i forbindelse med implementering af forbedringstavler.
Hold gejsten - det motiverende frivilligmiljø. Hvad skaber motivation for en aktivitet/opgave? En oplevet følelse af;  Kontrol og forudsigelighed  Indflydelse.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
”Nye veje til at motivere og aktivere de unge på arbejds- markedet”
Odder Gymnasiums system til kvalitetsudvikling Kvalitetsbekendtgørelse og STX §11skal ”tale sammen”
Ungdomslederseminar Lørdag den 24. november Program for dagen: 12.00: Velkomst, formål og præsentation 12.10: Evaluering af 2012 (breddeudvalget) 14.00:
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats Indsatsen består af Ekspertrådgivning og inspiration Forskningsprojekt på de regionale arbejdspladser.
Tekniske og motoriske færdigheder Færdigheder – Udvikling og Kvalitet!
VSBs Værdier: Kvalitet Vi gør os umage i alt, hvad vi gør. Vi følger VSBs formål og principper. Vi tilsikrer en høj standard i driften af klubben. Udvikling.
Udfold talenterne! - og vind ekstra ressourcer Et dialogværktøj til ledelsesgruppen.
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
Klubbutviklingsseminar NBTF OLT/Ullevål 9-10/
Dialogforum - Engrosmodel
Modul 6: Personlig salgscoaching
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Afsluttende opgave ”Digitalisering”
Video Club – med fokus på kommunikation og samspil
Forældre som en ressource i sprogarbejdet:
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
DUBU Superbrugerrollen
INTENSIV GRUPPEVEJLEDNING - et kursus på 8 dage
Oplæg om metoder Vejle 14. Januar 2010.
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
VELKOMMEN NY KOMMUNIKATIONSPLATFORM WORKSHOP | 30. MAJ 2017
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Et godt samarbejde er en afgørende faktor for at skabe en værdiskabende byggeproces og opnå et vellykket byggeri. Dårligt samarbejde udpeges tit som årsag.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Anerkendende pædagogik
Virksomhedsnavn Virksomhedens navn, adresse, www
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
FÆLLES målstyring i matematik
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
Fælles ledelsesgrundlag
FNs Verdensmål Hvad går de ud på? Hvorfor er de vigtige?
Rammer for bedre hverdagsrehabilitering
BADMINTON.
BADMINTON.
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
UDVIKLINGSPLAN FOR GORM
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Netværksmøder - Drejebog
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
SUMO - analyse.
Præsentation - ny struktur, nye vedtægter
Modenhedsniveauer for en maturity model på ankervirksomheder
STYRK KLUBBENS TRÆNINGSMILJØ
Hvad lærte vi af projektet?
SMTTE modellen Sammenhæng Tiltag Mål Evaluering Tegn
Vi får det vi måler på! Hvad måler vi på? januar 2019.
Børne- og undervisningsudvalget den
[klik og indsæt kommunenavn]
Bordtennis Et OL i børnehøjde Kun for 4. og 5. klasser
Alder Bedst Masterplan – opsamling på input.
Nyt fra forskningen – med fokus på kvalitet og kvalitetssikring
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Formålet med kommunikationsstrategien
Dialogen med klubben SPØRGEGUIDE UNDERVISNINGSMETODER
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Kompetencespillet Dialog om behovet for udvikling af kompetencer til fremtidens digitale arbejdsliv Velkommen til……. Fortæl hvem der er kommet med ideen.
Mental sundhed Beskrivelse: Da Socialtilsynet var på tilsyn i august. 2017, blev begrebet ‘mental sundhed’ drøftet. Vi blev optaget af at identificere.
Værktøj: Projektets organisation
Undervisningsplanlægning
Værktøj 6: Omgangstone og kollegialitet
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Version 5, udgivet: 12. september 2019
Præsentationens transcript:

Klubben Organisation og træningsmiljø xx/xx 2014 kl.xx.xx-xx.xx

Program Kort præsentation af projektet og coachen (30 min) Introduktion til modulet ”Organisation og træningsmiljø” (30 min) Klubben præsenterer: Vision, mål og strategier (45 min) Grupper: Hvilken organisation og miljø ønsker klubben at være? (60 min) Opsamling af gruppearbejde: Hvilke karakteristika og hvordan? (30 min) Aftale implementeringspunkter med ansvarlighed og deadline (30 min) Afslutning og tilbagemeldinger (15 min)

Præsentation coachen

NBTF´s Klubbutviklingsprojekt Udspringer fra Udviklingstrappen (UT) beskrevet i samarbejde mellem NBTF og Olympiatoppen (OLT) NBTF ønsker at implementere UT i norske klubber – Klubbutviklingsprojekt Projektet finansieres via Post 3 midler NBTF´s Trænerteam, Jan Berner og Bengt Paulsen er ressourcepersoner (coaches) 17 klubber er med - Kategori 1+2 og Modum BTK Muligt flere klubber inkluderes undervejs

Post 3 Projekt Klubbutviklingsprojektet er designet til at imødekomme Post 3 kriterier - Antal medlemmer NBTF - Vækst i antal medlemmer NBTF - Kompetenceudvikling via kurser - Bevidsthed om Kvalitet & Værdigrundlag i træningsmiljøerne (Forståelse for barneidrettsbestemmelserne)

Projektdesign 5 moduler á 4 timer, hvor der aftales implementeringspunkter Klubben efterarbejder minimum 4 timer yderligere med implementering Det aftalte skal implementeres før næste modul afvikles Der kræves minimum 6 deltagere over 15 år for at modulet gennemføres. Løbende dialog mellem klubben og coachen; sparring og samarbejde Modulerne er beskrevet men tilpasses den enkelte klub Projektet bygger videre på det Startmøder og eventuelt Opfølgningsmøde klubben har haft med Idrettskretsen.

Indhold - modulerne 1) Organisation og træningsmiljø 2) Tekniske og motoriske færdigheder 3) Mentale og taktiske færdigheder 4) Kampfærdigheder 5) Helhedsudvikling på 4 ovenstående ud fra klubbens og spillernes niveau

Øvrigt indhold Indholdet i selve UT, der skal anvendes i uddannelse og vidensdeling Udarbejde øvelser til de beskrevne færdigheder i UT Formidling af øvelser via primært billeder (video) Udvikle en platform for enkel tilgang til høj kompetence Motivere og inspirere til udvikling

Grundidé Etablere gode samarbejdsrelationer mellem NBTF og klubberne – direkte samarbejde med nøglepersoner NBTF vil have flere og bedre bordtennisspillere Det handler om rekruttering, udvikling og fastholdelse! Vi tror på at udviklingen af træningsmiljøerne i klubberne kan bidrage til at udvikle alle projektets kriterier Vi tror på at samarbejde og kompetenceudvikling er den væsentligste faktor for udviklingen af miljøerne Vi tror på positive bi-effekter for Bordtennis Norge totalt

Organisation og træningsmiljø Træningsmiljø er afgørende for rekruttering, udvikling og fastholdelse! Et godt træningsmiljø/klubmiljø er lettere at skabe med en god organisation Dette er fundamentet for hele projektet, og er derfor suverænt det vigtigste for såvel klubben som projektet Alle øvrige moduler vil tage udgangspunkt i at det handler om at udvikle organisation og miljø via kompetence på forskellige områder Kristoffer Henriksen; ”Talentudviklingsmiljøer i verdensklasse”

Organisation Bygge videre på Startmødet – rapporten derfra Oversigt over arbejdsopgaver Ansvarsfordeling – opret teams Rekruttering til diverse teams Fx rekruttering, træner, arrangement, økonomi, miljøkomité etc. Kompetenceudvikling

Træningsmiljø – Micro og makro Omhandler hele den kontekst spillerne fungerer på i klubben - Fx trænere, spillere, forældre, træning, konkurrencer, rejser, sociale arrangementer, etc. Vi må forholde os til et større miljø der påvirker spillerne – fx forældre, venner, skole, etc. Micro-miljøet bliver påvirket af makromiljøet, og derfor må det behandles i en helhed Relationen og kommunikationen mellem hele miljøets enkelte dele vil ofte være vigtigere end delene i sig selv Værdien af relationerne vil ofte være afgørende for et miljøs udvikling og succes! Hvis ledere og trænere trives godt, er der større sandsynlighed for at spillerne også gør det.

Relationer og dialog Skab dialog og sammenhæng i miljøet - tydelig information Skab relationer mellem de forskellige grupper – fx ungdom til senior, træner til forældre, leder til forældre, etc. Tilrettelæg at den enkelte har relationer i alle dele af klubben Prioritér at trænere og ledere trives ved at arbejde sammen med andre de har gode relationer til.

Klubbens vision, mål og strategier KLUBBEN PRÆSENTERER ELLER BRUGER DET VI HAR FÅET TILSENDT! Anvend rapporten fra Startmødet Erfaringen fra Fokus BTK viser at denne del er vigtig for resten af seancen Dette skal være tydeligt og forankret Vores mål: Rekruttering, udvikling og fastholdelse Vores udfordring er at koble dette til modulets indhold – Organisation og træningsmiljø

7 input til inspiration 1 - Kulturen i miljøet skal være fast defineret af klubben 2 - Fokus på langsigtet udvikling – både på spillere, trænere og klubniveau 3 - Skab gode træningsgrupper 4 - Anvende de ældre/bedre spillere som rollemodeller og kompetence 5 – Formulér tydelige krav og forventninger til alle aktører – også forældre 6 – Bevidsthed om relationernes betydning – åbenhed og inkludering 7 – Leder og trænerteams – fokus på deres trivsel

Opgave: Input til Organisation og træningsmiljø i vores klub Alene – 10 min – alle finder 4 primære input for sig selv Gruppe – 10 min – diskuterer input i gruppen Udvælgelse – 10 min – gruppen udvælger de 4 vigtigste Rangering – 5 min – gruppen rangerer fra 1-4 Konkludere – 10 min – præsentation i plenum

Strategiske valg i klubben Beskriv de muligheder klubben har for indenfor organisation og træningsmiljø, der vil bidrage til at nå målene på rekruttering, udvikling og fastholdelse.

Implementeringspunkter Liste over de punkter der aftales der skal implementeres, hvor det også fremgår hvilken deadline der er og hvilken person der har ansvaret for det.

Deltagerskema Husk at få udfyldt skemaet over deltagere som sendes til TH!

Evaluering og tilbagemeldinger Input på denne seance, projektet som helhed eller gode råd fra klubben Tanker omkring de næste moduler Input til det løbende samarbejde Eventuelt

SWOT på Organisation & Træningsmiljø STYRKERSVAGHEDER MULIGHEDERTRUSLER