Branding. Brands Fmcg Corporate brand Person brand Kommerciel virksomhed Nonprofit organisation Begivenhed By/sted Hvad er et brand.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Red Bull Magnus.
Advertisements

11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
Marketingplanlægning
Vi gennemførte en række interview ifm
Corporate Identity og Branding
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Konkurrentidentifikation
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
virksomheder middelfart 12. april 2007 markedsføring af offentlige
Dream Building og kernehistorien Henrik Kristensen
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
6. Virksomhedens indtægter
Hotellets koncept.
Valg af parametre.
Reklamer Reklametyper.
11. Virksomhedens indtægter
25/2 2003Rikke Holm Petersen Agenda Definition af et brand 3 typer strategier: monolitisk, kombineret, varemærkebaseret Definition af corporate branding.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
10. Virksomhedens indtægter
3.Virksomhedens afsætningsforhold
12 Produkt Oversigt Internationalisering af produktparameteren
Red Bull give vinger Red Bull er Energidrik indeholder koffein, sukker og taurin. Sodavandet kæmper mod træthed.
CRM !? ”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Af. Skafte.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Red bull Michael Skytte. Klassifikation Red Bull er et kortvarigt produkt.
Corporate Branding Buzz ord – Fup eller fakta Buzz ord – Fup eller fakta Er tro sikker viden? Er tro sikker viden? Corporate branding = moderne ledelsesteori.
6. Virksomhedens indtægter
12 Serviceydelser Oversigt
Kapitel 6 Kommercielle nyheder Layout og nyhedstrekanten
Muharem Gradascevic. Klassifikation Kortvarigt produkt – Drikkes med det samme Dagligvare/udsalgsvare.
Red Bull Sebastian Mikkelsen. Klassifikation  Redbull et er kortvarigt produkt, da man bare drikker den over et par minutter.
Red Bull Af Mattias Sundroos. Klassifikation af produktet RedBull er et kortvarigt produkt, da det forbruges samtidig med det anvendes. Ofte fødevarer.
Red Bull Jonas Jørgensen.  Red Bull er et kortvarigt produkt  Forbruges samtidig med det anvendes. Klassifikation.
BRANDING som udfordring for FUR
Red Bull Af Frederik Thomsen. Klassifikation af produkt Emballage: Red Bull’s dåse trækker kundernes opmærksomhed, og præsentere deres produkt tiltrækkende.
GRUPPE 6.
Red Bull Mette Jarl Helmert 2ØMA.
Red Bull Energy Lavet af Andreas Wöhlk.
Sofia B. Christensen, 2ØMA
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Punchout præsentation – Århus, 14/4/2016 Kontor- artikler Sikkerheds- udstyr Rengørings- artikler Catering MøblerIT-produkter Skrædder- syede produkter.
Dansk Supermarked i korthed
markedsføringsplaner
Funktioner og arbejdsdeling
Parametermix - produkt
Når PR giver gevinst på bundlinjen
12 Serviceydelser Oversigt
Branding afsætning.
Dagsorden Præsentation - hvad er en Landsbyklynge?
Kap 25 Branding Kapitel 25.
SUCCES MED SALG 1.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
6. Virksomhedens indtægter
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Kort om ”Uddannelse af servicepersonalet til Serviceassistenter” i region Sjælland D. 8. marts
EASY-P Konference april 2012
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 6 Markedskommunikation
Normals målgruppe Appellere til kvinder Bandwagon/thrifty Middelklasse
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering KUA 2011 Any customer can have a car painted.
6. Virksomhedens indtægter
Overordnet fokus forløbet
Præsentationens transcript:

Branding

Brands Fmcg Corporate brand Person brand Kommerciel virksomhed Nonprofit organisation Begivenhed By/sted Hvad er et brand

Branding skaber symbolske merbetydninger, som taler til følelserne, styrker produkters image og giver interesserede og loyale kunder. Brandets image er modtagernes opfattelse af brandet. Image skabes af virksomhed, produkt og præsentation, men påvirkes også af eksterne faktorer. Virksomheden kan ikke fuldstændig styre hvordan brandets image bliver opfattet. F.eks. bliver store 4 hjuls trækkere udskældt som miljøsvin pga. øget fokus på klimaforandringer. afsendermodtager faktorer Branding definition

Hvorfor brande? Loyale kunder Tiltrække nye kunder Informationsbarrierer i forhold til tilfredse kunder Registrerede varemærker = tidsubegrænset beskyttelse Konkurrencebarriere Et alternativ til priskonkurrence

Tiltrækkende Kendt Ideel placering

Positionering Volvo = sikkerhed BMV = køreglæde Mercedes = prestige Opel = konservativ Toyota = holdbarhed

Påvirkning af brandet Produktet – service, sortiment, kvaliteter, emballage mm. Pris Promotion Place Virksomhed Medarbejdere Historie Begivenheder

Brand arkitektur Monopolistisk brand – chanel, virgin (forælderen dominerer) Dual brand – Ford Mondeo to brands optræder sammen Endorsed brand – iPhone/Apple et brand understøtter det andet (barnet dominerer) Pluralistisk brand – L’Oreal, Nokia, VW, Lego Ferrero Celebrity branding Licensing – Ferrari, Disney, Coca Cola