Resultatløn og kontrakter i Arbejdsskadestyrelsen Direktør Anne Lind Madsen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Jan Forsing og Lisa Andersson
Advertisements

Den Danske Kvalitetsmodel
Kort om baggrunden for ”Bedst på Nettet”
Opfølgning på web-undersøgelse
Introduktion til kriterium 4 Partnerskab og ressourcer Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Date :31 1.
Hvordan sætter vi gang i talentudvikling
Helle Ulrichsen Screening i et organisatorisk perspektiv Hvad er konsekvenserne af indførelse af screeningsprogrammer?
Mission - Vision – Strategi Udkast for Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
Strategi Forudsætninger og udfordringer.
Ny Organisation pr. 1. januar 2012 Præsentation
IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
FM januar 2004 H:S/Rigshospitalet/Servicecentret H:S-Bestyrelse Københavns kommune - Frederiksberg kommune - Staten H:S-Direktion Administrerende direktør.
Udmøntning af reform på specialområdet BUU 30
Konkurrenceudsættelse – organisering, produktivitet, effekt FOPS arrangement , v. Henning Nilausen Indlægget kommer ind.
På vej mod en region Nye muligheder Harmonisering. Kvalitet – effektivisering Den fremtidige specialeplanlægning Kompetencebehov i fremtidens hospitalsvæsen,
Hvad er mål/resultat (output)?
Bilag 4: Oversigt over afsluttede aktiviteter under delprogrammerne Økonomistyring og Økonomisk Balance Dato: 10. april
Kodeks for offentlig topledelse
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014 v. Conni Christiansen Sundhedsaftale 2015 – 2018.
Medalje til Høje-Taastrup
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
Oplæg vedrørende ny struktur på ældreområdet V/ Ældrechef
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Konference om efteruddannelse og kompetenceudvikling
De første erfaringer – og udfordringer?. De første erfaringer – og udfordringer?
Greenkeeper ERFA-gruppe Golfens Grønne Regnskab - Et godt formidlingsredskab!
INDHOLD Præsentation/drøftelse af hjemmearbejde. Økonomi Budget Sponsor og PR Afslutning ØKONOMI OG SPONSORER.
©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Hvorfor måle? Tilfredsstille eksterne interessenters behov Få fokus på fakta Få overblik over hvad tid og ressourcer.
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
Borgermøde om Udviklingsstrategien Byrådet har givet sin vurdering af udviklingen og forslag til hvilke visioner, strategier og indsatser, som skal sikre.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
REKTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSEN,9. December 2010 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets faglige udviklingsproces Fire hovedområder pr : Kulturvidenskab.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Status for et moderne arbejdsskadesystem
Regionsrådsmøde 2. Maj
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Velkomst og dagens program Marianne Pilgaard )Kommunemøde den 2. oktober 2014.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMIMODEL Overordnet beskrivelse af formål og proces, marts
Rådhus-sektionen Stabschef Leder for: Visitationen Hjælpemidler Leder for: Udviklingskonsulenter Sundhedskonsulenter Team Økonomi Løn og personale Sekretariat.
KVIK erfa-dag 22. Maj 2006 Hvorfor gør det en forskel at blive ved med at selvevaluere?
Digital forvaltning: Organisatoriske og kompetencemæssige forudsætninger Kontorchef Lars Frelle-Petersen og chefkonsulent Sten Mogensen Videnskabsministeriet.
Udbredelse af telemedicin til borgere med KOL - ØA16-aftale mellem regeringen, Danske Regioner og KL Bilag 7b Præsentationsslides til brug i landsdelsprogrammerne.
Mål- og resultatstyring i Beskæftigelsesministeriet Rigsrevisionens nationale konference 5. november 2015 Søren Kryhlmand.
Beskrivelse af strategisk projekt: Prioriteret forskningsportefølje Strategi Indsatsområde: Forskning og Samarbejde Programejer: Tomas Joen Jakobsen.
KØBENHAVNS KOMMUNE Socialforvaltningen Tværgående Økonomi 28. Oktober 2008 Viden og Stress-projekt Socialforvaltningen, København.
Kvalitetsstyringsordning for sagsbehandling på natur- og miljøområdet Maj 2010.
INDLEVELSE SKABER UDVIKLING Beskæftigelsesregion Syddanmark Budgetseminar Budgettering og dimensionering af indsatsen for de forsikrede ledige i 2010.
Effektiv opgavevaretagelse i staten Temadag om resultater, ledelse og løn 11. december 2003 Chefkonsulent Jonas Fallov - Finansministeriet.
Kontraktstyring på Arbejdsmarkeds-styrelsens område
Sundhedspædagogisk forum - for ledende tandlæger DPU 1. marts 2010
Vision Vi er og bliver rige på natur i Danmarks største kommune.
Øvrige idrætter - vejen frem til i dag
Resultater, ledelse og løn Program
Leveregler Ledelsen skal være helhedspræget for at sikre bæredygtige resultater Resultatmål og forventninger baseres på fakta og dialog Synliggørelse af.
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Thomas Senderovitz, direktør
Mere MOST - mindre fravær
Præsentation af Socialstyrelsens Praksiskonsulent-korps
Ny kvalitetsdagsorden og pakkeforløb
Hvorfor en Sundhedsplatform?
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014
Årsplan for [arbejdspladsens navn]
Administrativ organisering
§ 18-teamet Socialforvaltningen Center for Socialpolitik og Udvikling
Præsentationens transcript:

Resultatløn og kontrakter i Arbejdsskadestyrelsen Direktør Anne Lind Madsen

Fokus på nutid og fremtid Kort om Arbejdsskadestyrelsen Kontrakternes indhold Kontraktskæden Resultatkrav Fordeling af tillæg Erfaringer Value for Money Fremtiden

Hovedopgaver Behandling af arbejdsskadesager Behandling af sager efter andre erstatningsordninger Vejledende udtalelser i private sager Ministerbetjening Departemental status siden 1997

Arbejdsskadestyrelsen Modtager cirka nye sager om året Modtager cirka breve om året Afsender cirka breve om året Omregnet til fuldtidsstillinger beskæftiges cirka 351 medarbejdere Træffer cirka afgørelser årligt

Direktionen Arbejdsskader Region Vest Arbejdsskader Region Øst Private forespørgsler og sager om besættelsestidens ofre Fagligt center Det lægelige område Det faglige område Service Center for politik, udvikling og drift Politisk og internationale enhed Statistik og forsknings- enhed Kommunika- tions- og IT- enheden Arbejdsskadestyrelsens organisationsdiagram Organisations- og økonomi enheden Center for sagsbehandling

Hovedkontrakten med BM for 2003 er inddelt i 3 områder Effekter og resultater Brug af ressourcer Intern udvikling

Kontrakternes indhold Fastlægges efter forhandling med departementet Ud fra mission og visioner Ud fra ønsker fra vore samarbejdspartnere

Inddragelse af samarbejdspartnere Forsikringsselskaber og arbejdsgivere Fagforbund og advokater Læger, sygehuse og arbejdsmedicinske klinikker Arbejdsskadeforeninger

Kontraktskæden Hovedkontrakten 2003 Direktørkontrakt Krav fra hovedkontrakt (80 %) Strategiske krav (20 %) Vicedirektørkontrakt Krav fra direktørkontrakt (60) IT, budget, statistik (20) Personligt lederskab (20) Team/enheds kontrakter Krav fra hovedkontrakt (80 %) Strategiske krav (20 %) Souschefkontrakter Team/enhedens resultat (60) Ledelsesudviklingsprojekt(20) Personlig vurdering (20) Chefkontrakter Team/enhedens resultat (60) Tværgående ledelse (20) Personlig vurdering (20)

Eksempler på resultatkrav Ministerbetjening (politisk og international enhed) Ministerbetjeningen skal ske efter de gældende retningslinjer udstukket af BM. Dette gælder hvad angår overholdelse af afleveringsfrister og kvaliteten af styrelsens bidrag. Punktet vurderes af direktionen på baggrund af et kort oplæg fra chefen for enheden med angivelse af målopfyldelsen. Shared service (personaleenhed) Styrelsen skal i 2003 bidrage aktivt til etableringen af shared service i Beskæftigelsesministeriet. Målopfyldelsen vurderes af direktionen på baggrund af Beskæftigelsesministeriets vurdering af kravet i hovedkontakten.

Eksempler på resultatkrav Kontrakter (budgetenhed) Opgørelsen af kontrakterne for 2003 er færdig ultimo januar Udarbejdelsen af team- og enhedskontrakterne for 2004 afsluttet efter inddragelse af chefer og medarbejdere, og ligger klar til underskrift ultimo december 2003 Brugerundersøgelse (controlling, statistik, benchmarking og forskning) Udvikling af Balance Scorecard system. Der skal være anvendelige delresultater i løbet af 200. Målopfyldelsen vurderes af direktionen efter oplæg fra chefen for enheden med angivelse af vurdering af målopfyldelsen.

Eksempler på resultatkrav Brugersupport (Kommunikation og IT) Tilfredsheden med brugersupporten måles ved en intern brugerundersøgelse. Det samlede tilfredshedstal skal udgøre 80. Mediestrategi (Kommunikation og IT) Enheden arbejder med implementering, vedligeholdelse og udvikling af mediestrategien, herunder udarbejdelse og implementering af SWOT-analyse. Målopfyldelsen vurderes af direktionen efter oplæg fra chefen for enheden med angivelse af vurdering af målopfyldelsen.

Tillægsrammen for 2003 Central pulje 1/3 Decentral pulje 2/3 Solidariske midler 20 %Individuelle midler 80 % Fordeles efter normerede årsværk inklusiv medarbejdere på barsel og elever A+PTværgåendeA+PTværgående Fordeles herefter til alle team/enheder efter kontraktsopfyldelse

Grundlag for tildeling af tillæg Chefvurdering Selvevaluering Kollegavurdering (konsekvens af teamstruktur) Faglighed (fx oplæring, mobilitet, aktivitet) Sociale kompetencer (fx samarbejde)

Positive erfaringer Fokus på strategiske mål Årlige forbedringer af resultater Øget intern konkurrence Fokus på, hvad den enkelte skal yde Øget tilfredshed blandt medarbejdere

Negative erfaringer ”Kontraktstænkning” Manglende samarbejde på tværs Manglende mobilitet Manglende fleksibilitet (genforhandling) Administrativt merarbejde

Value for Money Stigende kvalitet Øget produktivitet Decentraliseret løndannelse Alle arbejder mod samme klare mål

De indre linjer 2004 Værdier indarbejdes i kontrakter Få klare mål i teamkontrakter (rammer), eksempelvis nedbringelse af sagsbehandlingstid eller nedbringelse af antallet af verserende sager

De kommende år Koncernkontrakt for hele BM Fokus på begrænset antal eksterne mål Sammenhæng mellem resultatkontrakt og direktørkontrakt Tilgængelig på Internettet Opgavehierarkier og omkostningsbestemt regnskab