Kapitel 1. Målrettet vinkel Den personlige fortælling – fortalt og generaliseret som gode råd Tegn på at en virksomhed er i problemer – gule og røde lamper.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
EARLY WARNING RÅDGIVNING TIL KRISERAMTE VIRKSOMHEDER (og til deres ejere og ejernes familie…)
Advertisements

EARLY WARNING RÅDGIVNING TIL KRISERAMTE VIRKSOMHEDER (og til deres ejere og ejernes familie…) Erhvervs- og Byggestyrelsen administrerer ordningen der finansieres.
Early Warning Rådgivning til kriseramte virksomheder (og til ejeren og ejerens familie)
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Hold gejsten - det motiverende frivilligmiljø. Hvad skaber motivation for en aktivitet/opgave? En oplevet følelse af;  Kontrol og forudsigelighed  Indflydelse.
IværksætterSelskab – IVS En kort guide til den kommende selskabsform - IVS Få 3 tilbud på stiftelsen her:
Skriv tekster, der fænger – 7 tips der toptuner din rapport Rikke Dinnetz
Dette webinar udbydes i et samarbejde mellem. v Hvornår er man selvstændig? Virksomhedsform / navn Tilladelser / registrering Skat / regnskabspligt Finansiering.
Dokumentation med mobilen i dansk - sæt komma med mobilen.
Arbejdsmiljø i vandløbene Problemer og løsninger v/ Tine Eggertsen, HedeDanmark Natur og Vand.
Kapitel 1: HEY – YOU Kapitel 1 skal i stort omfang være personligt og målrettet. Det kan fx indeholde: HEY: Et markant faktum, budskab, statement eller.
Blandt virksomheder, som overlever en krise og kommer godt videre, vurderer 81 procent at de har reageret i tide.
Dagens program Aktiv lytning + øvelse Forumspil om aktuelle situationer.
Early Warning… Giver gratis, uvildig og fortrolig hjælp til: Nødvendige ændringer, så konkurs undgås, og virksomheden kommer ind i et nyt vækstforløb Eller.
STRATEGI FOR MUDP INTRO Et enigt Folketing vedtog i februar 2015 lov nr. 130 om Miljøteknologisk Udviklings- og Demonstrationsprogram (MUDP).
Performance. Feedback Vigtigheden ved at give korrekt feedback Man kan få karten til at køre, ligesom man vil have den. Hurtigere konkurrencedygtig.
Sundhedspædagogik og kommunikation. Mestring. Fag mål 3 sundhedspædagogik og kommunikation.  Eleven kan forklare hvordan borgere/patienter og pårørende.
CSR - HR Beskæftigelsesrådets handicapkonference december 2008  Præsentation af Coop/CSR  Erfaringer med ansættelse af personer med.
Vækst & udvikling i ejerledede virksomheder. Indhold Dansk erhvervsstruktur Ejerlederens mål med virksomheden Ejerlederens DNA Hvilken hjælp ønsker ejerlederen.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
Fest for fleksjobbere 
Præsentation af resultaterne fra
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Antal besvarelser: 52.
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Relationer på arbejdet.
Forandringer i kommunerne
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Arbejdsmiljørundering /tjeklister
Revision af sikkerhedsdokumentation
Forberedelse til eksamen
Målet med at give nogle elever en transitmentor
PORTFOLIO i skriftlig biologi
Det gode møde i folkeskolen
Revision af sikkerhedsdokumentation
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
Skriv ansøgning 10 gode råd.
FRA DIAGNOSE TIL DØD Tidlig palliation
Hovedtal og konklusioner for branchen
Lægge Procent til eller trække procent fra
Virksomhedsservice Mariagerfjord
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
(Firmanavn) forretningsplan
Velkommen til EØ.
BADMINTON.
«Men drives I af Ånden, er I ikke under loven» (Gal 5,18).
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
RAR Sydjyllands indsatsområder Status på mangel og fordeling af arbejdskraftreserven Koordinationsforum Sydjylland – august 2018.
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
RAR Fyns indsatsområder Status på mangel og fordeling af arbejdskraftreserven Koordinationsforum Fyn – august 2018.
1. dag - Modul 1A Velkomst og præsentation Indflydelse og interessevaretagelse Frokost (kl ) Områdeopdeling kommunal / privat Overraskelse (kl )
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Vejledning i validering
SUMO - analyse.
Akutberedskabet i Region Hovedstaden
Dias om Følgende dias giver et overblik over, hvad hæftet indeholder og kan bruges til. Der findes også en række dias, der beskriver, hvad.
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Retinas fysiologi og anatomi
Hovedtal og konklusioner for branchen
Kursus for personer med demens og pårørende
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Hovedtal og konklusioner for branchen
Sammenhængende digital brugerrejse - med anvendelse af borgerens data
Efterbyggelse.
Tryg sjove og brugbare løsninger . Vi har brug for jeres hjælp til
Livets Ord Juni 2019 “I skal få kraft, når Helligånden kommer over jer, og I skal være mine vidner.” Ap. G. 1, 8.
Værktøj 10: Forandringer og stress - Individet
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Organisatorisk Implementering af Machine Learning
Præsentationens transcript:

Kapitel 1

Målrettet vinkel Den personlige fortælling – fortalt og generaliseret som gode råd Tegn på at en virksomhed er i problemer – gule og røde lamper Derfor er det en fordel for banker og revisorer, hvis EW kommer ind Nye tendenser - viden og statistik Andre ideer og lokale/regionale/personlige vinkler

Kapitel 2

Early Warning virker

Over halvdelen overlever Over halvdelen af de virksomheder, vi hjælper, overlever. Virksomheder som får tilknyttet en frivillig rådgiver bevarer i højere grad omsætning og arbejdspladser Kilde: Effektmåling 2015

Dem der lukker har mindre gæld Af de virksomheder som går konkurs, rekonstrueres ca. 20 % hvorved værdier bevares Resten hjælper vi med konkurs – hurtigt, skånsomt og effektivt De konkursramte lukker i gennemsnit med kr. mindre i moms- og skattegæld end ellers. Statskassen har overskud på Early Warning. Driften af koster 7 mio. kr. årligt. Skat sparede alene i millioner på de 194 virksomheder vi hjalp under konkursen Kilde: Effektmåling 2015

Den menneskelige faktor “Jeg var presset ud i noget, der var frygteligt ensomt. Vi var virkelig truet på livet, så jeg skulle søge hjælp alle steder.” ”Jeg var på det tidspunkt så presset, at selv om det, jeg havde brug for, var frisk kapital, så tænkte jeg ’wauw, fedt blot at kunne tale med nogen om mine udfordringer.” Kaj Stjernholm, Stjernholm A/S, 20 ansatte – virksomheden blev vendt gennem et EW-forløb og overlevede.

Den menneskelige faktor II ”Vi tør ikke tænke på, hvor vi havde været uden Early Warning.” ”På grund af Early Warning har vi følt os i trygge hænder i en meget utryg situation. Vi har fået uvurderlig hjælp fra både den frivillige rådgiver, væksthuskonsulenten, advokaten og revisoren.” Michael og Karina Uno. De forsøgte at redde deres virksomhed, Hvidbjerg VVS, men valgte til sidst at dreje nøglen.

…Og så er vi populære Flere europæiske lande, herunder Storbritannien, Spanien og Irland, efterspørger mere viden om Early Warning. EU-kommissionen har foreslået at udbrede Early Warning til hele EU. Over 4000 virksomheder i Danmark har trukket på Early Warning siden 2007.

Kapitel 3

Hvad er Early Warning?

Early Warning… Giver gratis, uvildig og fortrolig hjælp til: At sikre nødvendige ændringer så konkurs undgås. At sikre hurtige og ærlige lukninger, hvor det er den rigtige udvej. At bringe virksomheden ind i et nyt vækstforløb. Har hjulpet over 4000 virksomheder siden starten. Påvirker den generelle opfattelse af kriser og konkurs Arbejder for større accept og forståelse og ”second chance. Arbejder for, at virksomhederne tidligere ser problemerne i øjnene. Skaber flere vækst-iværksættere

Tre bærende søjler Frivillige 100 frivillige rådgivere Erfarne nuværende og tidligere ledere, virksomhedsejere og specialister Advokater 15 af de dygtigste insolvensadvokater i landet Konsulenter 10 Early Warning- konsulenter Særdeles stor erfaring i at kortlægge konkrete muligheder for den enkelte virksomhed og ejer

De frivillige er rygraden Driften af Early Warning er finansieret på finansloven. Bevillingen dækker omkostninger til EW-konsulenter og kørsel m.m. De over 100 frivillige får ingen penge for deres arbejde. Men de finder stor stor mening i at hjælpe mennesker. De får et stærkt personligt netværk, og de får udviklet deres kompetencer. Nævn en viden/kompetence, og vi matcher den.

Processen i Early Warning Step 1: Væksthuskonsulenten Screening, analyse Skaber overblik Problemafklaring Matcher virksomheden med den relevante frivillige rådgiver eller advokat Virksomhedsejere/tidligere iværksættere med viden, erfaring og kompetence i særlige brancher eller særlige problemstillinger Giver sparring og gode råd Handlingsplaner og opfølgning Virksomheden har fået overlevelsesmulighed Igen i marked til det private rådgivernetværk Overlevelse Lukning Step 2: Frivillig rådgiver Step 3: På egne ben Moden til private rådgivere Step 2: Advokat Step 3: Gældssanering Genstart

Det vi gør er… 360 graders gennemgang af virksomheden. Samlet overblik og plan. Lytte, anerkender og hjælper videre. Stiller krav og sikrer fremdrift. Hjælper med at træffe de rigtige og nogle gange svære valg.

Vores største udfordringer Virksomhederne kommer oftest (for) sent. Erkendelsesfasen er lang og svær. Personer omkring ejeren er vigtige – bank, revisor, familie, venner, forretningsforbindelser/netværk. Berøringsangst hos mange, også rådgivere, i forhold til krisetemaet.

Næste skridt Tilmeld dig vores nyhedsmail på earlywarning.dk Kontakt en konsulent via earlywarning.dk Ring til XXX på mobil: XXX Kender du en, som er i problemer, så…