Målgruppeanalyse og valg Hvad skal jeres virksomheder bruge en målgruppe til? Hvilke kriterier er vigtige for valg af målgrupper? Hvorfor kan vi ikke bare.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen
Advertisements

Afsætning 2012.
Praktisk segmentering
7 Efterspørgselsforhold
Markedskommunikation - del 1
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
3 Eksterne forhold Eksterne forhold er forhold i virksomhedens omverden, som påvirker virksomheden. Eksterne forhold opdeles i: Den afhængige omverden/nærmiljøet.
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Af Esben Danielsen Fundraising og sponsorering Med fokus på spillesteder.
Præsenteret af Daniel^1.732 og Christian Hold 2 Hvem er BRFKredit  Første realkredit institut  Råd om boliglån  Finansiering af bolig  Tæt forhold.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
TNS Gallup - Public Tema: Hjemmehjælpere 23. – 25. august 2010 Public
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
AFSÆTNING C - Markedsføringsplanen - Praktisk segmentering.
Social Service Velkommen til dig Dialogmøde med de frivillige Mandag den 19. oktober 2009 I byrådssalen.
Udarbejdet af Frede, Per, May, Majbrit og Lone 1 Dataindsamling Kvantitativ og kvalitativ metoder.
Lavet af: Alexander Rasmussen, klasse 1.2.  Lærerne kan ikke nå rundt til alle i timerne.  En anden form for undervisning.  Undervisningen bliver optaget.
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
19.4 Grønne regnskaber 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo.
Bestilling af dukaPC 1.Gå til 2. Tryk på ”Forhandler login” nederst på siden.
TILBUD TIL STÆRKE ELEVER PÅ ERHVERVSUDDANNELSERNE Status og erfaringer Projektleder Sanya Pedersen, Danmarks Evalueringsinstitut.
Præsentation af resultaterne fra
Etablering af virksomhed
Virksomhedens udvikling
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.
Målgrupper og segmentering
Parametermix - distribution
Virksomhedens omkostninger
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Markedsføring og reklame
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Landsdækkende virksomhedskampagne
Anvendelse.
Beskyttelse af børn og unge i det offentlige rum?
Product to improve: Pølsehorn.
Mode – Runway show.
Shampoo design Frugten signalere frugtduft
Efter Karl Henrik Flyums modeller
BygSoL Søren Beikes ´13.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Præsentation
Kunder og kommunikation
Baseline.
(Firmanavn) forretningsplan
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Dækningsbidrag   Forskellen mellem dine indtægter ved salg og de direkte omkostninger kaldes bruttofortjeneste eller dækningsbidrag Beløbet fortæller,
APV og Trivselsundersøgelse
EASY-A og Elevplan – undgå dobbeltarbejde
Temadag Iværksættelse af talentudvikling
At være blandt ligestillede – ikke at være outsideren
Det Perfekte Pitch Sådan præsenterer I jeres idé for en investor.
SUCCES MED SALG 1.
Rum for uformel læring, 28. april 2011
DGI Håndbold Total & Max. Totalhåndbold Håndboldfitnesskurser
Reklamer Definition af begrebet 'reklame'
Demokrati og medborgerskab
Firmanavn Produkter og serviceydelser
Præsentation af mad vafler
Hvor kan jeg hente hjælp?
Normals målgruppe Appellere til kvinder Bandwagon/thrifty Middelklasse
Velkommen.
Workshop 1.
Humanistisk Entrepreneurship 13 Eksamen Eksamenstræning Adding values to the business model forår 2019 Pillon - KU.
KÆRE DELTAGER Slet dette slide inden aflevering OBS!
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering KUA 2011 Any customer can have a car painted.
KÆRE DELTAGER Slet dette slide inden aflevering OBS!
Strategi Til markedsføring
Præsentationens transcript:

Målgruppeanalyse og valg Hvad skal jeres virksomheder bruge en målgruppe til? Hvilke kriterier er vigtige for valg af målgrupper? Hvorfor kan vi ikke bare reklamere i TV? Der rammer vi jo alle. Grundforløbsprojekt 2009

Målgruppeanalyse og valg Al den markedsføring som jeres virksomheder skal lave tager udgangspunkt i jeres målgruppe. Hvad er markedsføring egentlig? Grundforløbsprojekt 2009

Målgruppeanalyse og valg Begreber i målgruppe analyse og valg. –Konsumentenheder –Segmenter Grundforløbsprojekt 2009

Målgruppeanalyse og valg Skal man så selv finde alle de forskellige data? Magasinet Penge 22. oktober 2008 Geomatic A/S # # Grundforløbsprojekt 2009

Målgruppeanalyse og valg Hvorfor er det egentlig, at forbrugerne skal opdeles i segmenter? –Hvad er demografiske forhold? –Hvad er livsstil? Skal vi så bare vælge og vrage blandt demografien og livsstilen? Vi skal vælge kriterier Grundforløbsprojekt 2009

Målgruppeanalyse og valg En kunde kommer ud fra butikken på billedet. Fortæl om kunden. Grundforløbsprojekt 2009

Målgruppeanalyse og valg Hvad med denne butik? Hvem er kunderne har? Grundforløbsprojekt 2009

Målgruppeanalyse og valg Når segmenterne er fundet og beskrevet, hvilket segment skal så være målgruppen? Til at foretage valget kan vi benytte SMUK modellen Grundforløbsprojekt 2009

Målgruppeanalyse og valg Grundforløbsprojekt 2009 SMUK modellen

Målgruppeanalyse og valg Målgruppen skal gøres operationel. Hvad vil det sige? F.eks. –Falck Danmark tilbyder en speciel produktgruppe til unge mellem 18 og 28 år. Bl.a. tilbyder de Falck MC basis år. Med dette produkt får unge motorcyklister og deres motorcykler hjælp over alt i Danmark Hvordan gøres det til en operationel målgruppe? Grundforløbsprojekt 2009

Målgruppeanalyse og valg En eller flere målgrupper? Kan en virksomhed have mere end en målgruppe? –Eks. Kan et produkt tilpasses mere end en målgruppe? –Eks. Grundforløbsprojekt 2009

Målgruppeanalyse og valg Grundforløbsprojekt 2009 Ford sælger biler til mange forskellige formål. Familiebiler Varebiler 4WD Små biler Stationcars Mv.

Målgruppeanalyse og valg Hvem er målgruppen her? ntpage_havenisserhttp:// ntpage_havenisser nxelo8&feature=channel_pagehttp:// nxelo8&feature=channel_page Grundforløbsprojekt 2009

Målgruppeanalyse og valg Hvad gør en handelsvirksomhed så? Der er tale om B2B Hvad hvis kunden køber varen med henblik videresalg? Hvem er så målgruppen? Er det køber eller slutbruger? Hvad gør vi? Grundforløbsprojekt 2009

Målgruppeanalyse og valg Grundforløbsprojekt 2009