Indsæt billede: Højreklik billedet og vælg ”skift billede”, eller slet billedet og klik på ikonet for at indsætte billede. Når du har indsat billede, højreklik.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Advertisements

Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
Overgangsordninger Praktik- og uddannelsesrådgivningen januar 2013
Modul 1 - Processer.
Arbejdspladsudvikling
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Præsentation af resultater fra elev-trivselsundersøgelsen i Team X 2
Visioner og strategier for Mariagerfjord Idrætsråd ??
Analyse- og udviklingsmodel
TAG EJERSKAB  FJERN BARRIERER  BESLUT PÅ STEDET
Risici for SAPA-projektet
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
Projektlederens rolle(r)
Invitation til skolebestyrelserne
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Uden mål, ingen plan. Uden plan, ingen Rehabilitering. Serviceskift i et rehabiliteringsperspektiv.
Grundlæggende projektledelse og –styring Leder Delux Søndag d. 1. marts 2009 V. Stine Røn Christensen Red Barnet Ungdom Rosenørns Allé 12, 5. sal 1634.
Refleksioner og opsamling ift. i går
Kommunernes Ydelsessystem
Kommunernes Sygedagpengesystem. Baggrund En fælleskommunal løsning, der kan understøtte den kommunale sagsbehandling på sygedagpengeområdet. Afløser til.
OBS – gør som det passer dig!  Denne skabelon er med vilje ikke særlig stramt designet. Det er for at du selv kan lægge det indhold og detaljeniveau i.
KIGO og kommunernes opgaver
MÅL - at sætte rammerne for vores arbejde ! Hvad er det vi vil opnå? Hvor gode skal resultaterne være? Hvornår bliver vi glade ? Hvad er vores succeskriterie.
Bemærk! Hvis du vil ændre billedet på denne slide, skal du markere billedet og slette det. Klik derefter på ikonet Billeder i pladsholderen for at indsætte.
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Rehabilitering Samordningsudvalgsmøde
Doku:SENtorium Onsdag d. 27. maj Velkommen Program Siden sidst Tendenser i indsatsteorierne Succeskriterier og indsamlingsmetoder Frokost Sparring.
2.2 Virksomhedens mål Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
Citat dias Rød Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg ‘Layout’ – Du kan.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
PRINCIPPER FOR PROJEKTLEDELSE IT PROJEKTLEDELSE 14. marts 2014.
Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.
Rationel klinikdrift Et bud. Rationel klinikdrift Rimelig arbejdstid.
Helle Anttila Arbejdsmarkedsafdelingen Frederiksberg kommune Mål og delmål i rehabiliteringsindsatsen.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Power up Your PowerPoint Udarbejdet af Irene Krainer Larsen Irla.
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
How to: Vælg slide layout 1.Højreklik på slide 2.Vælg ”Layout” 3.Vælg slide i flyout Indsæt billede Template uden billede 1.Klik på ikon, ”Indsæt billede.
Integrationsnet Målafklaring; med coaching og ressourcetænkning som referenceramme.
Video med Anders Bondo Christensen om formålet med mødet
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
SUF - gevinstrealisering
Titellayout Undertitel
Idegrundlag og målsætninger
Øvrige idrætter - vejen frem til i dag
Velkommen til Creating Impact
Titellayout Undertitel.
projekt eller lignende
Bemærk! Du bør teste, hvordan disse kort udskrives på almindeligt papir for at sikre, at teksten er placeret korrekt, inden du udskriver på karton.
Skabelon mailopsætning
Mad og måltidspolitik (kostpolitik)
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Hvorfor SAPA har input til STS
Drejebog for kick-off workshop for styregruppen
Personalemøde – opfølgning på MTU
Din firmabrochure Dette er et godt sted at placere et idegrundlag
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Præsentation af forretningsplan
Salgsstyrketjek på 24 timer DON´T STOP THINKING ABOUT TOMORROW
SAPA netværksmøder juni 2015 Line Abildgård
Den generiske kompetenceprofil
Firmanavn Forretningsplan.
Gevinstforløb SBSYS – Forandringsteam BKF
Billede med billedtekstlayout
Om denne præsentation Gevinstworkshop 1b kendt løsning
§ 18-teamet Socialforvaltningen Center for Socialpolitik og Udvikling
Hvad er vores kommunikationsmål
Skabelon for billede til sociale medier
Præsentationens transcript:

Indsæt billede: Højreklik billedet og vælg ”skift billede”, eller slet billedet og klik på ikonet for at indsætte billede. Når du har indsat billede, højreklik på billedet og vælg ”Placer bagest” Skift logo Højreklik logo og vælg ”Skift billede” (indsæt ønsket logo) Hvis denne slide vælges fra fanen ”Layout”: Indsæt logo, gå til fanen ”Beskær” og vælg ”Tilpas” SMART Mål Workshop til udarbejdelse af SMART mål

©KMD INTERNT KMD A/S AGENDA 2 _Velkomst og resultat for dagen _Arbejdet med gevinstrealisering op til nu _Hvorfor lave SMART mål? _Video: Sådan laver du SMART mål _Udarbejde SMART mål _Opsamling og næste skridt

©KMD INTERNT KMD A/S RESULTAT FOR DAGEN _Der er valgt ca. 5-8 specifikke SMARTe mål, der understøtter den gevinstrealisering, kommunen ønsker at opnå. _Målene skal efterfølgende dels bruges til valg af baselinemålinger samt prioritering af indsatsområder og udarbejdelse af konkret handlingsplan. 3

©KMD INTERNT KMD A/S ARBEJDET MED GEVINSTREALISERING OP TIL NU _Gevinsttræet _Gevinstrealiseringsplanen _Business case _Handlingsplaner 4

©KMD INTERNT KMD A/S HVORFOR LAVE SMART MÅL? _For at konkretisere succeskriterier og ønskede gevinster for KSD _For at præcisere, hvilke områder og gevinster der Specifikt fokuseres på i vores målinger _At de er Målbare og dermed egnede til at udføre Baseline og eftermålingerne ud fra _At gevinstejer Accepterer målet og godkende, at målet understøtter de gevinster, vi ønsker at opnå _Ved at gøre målene Realistiske og Tidsbestemte får vi drøftet og planlagt, hvornår målene er opfyldt og dermed også, hvornår vi forventer, gevinsten er realiseret 5

©KMD INTERNT KMD A/S VIDEO – SÅDAN LAVER DU SMART MÅL _Link til video: _https://share- komm.kombit.dk/P020/Delte%20dokumenter/Sådan%20formulerer%20du %20SMARTe%20mål%20(video).mp4https://share- komm.kombit.dk/P020/Delte%20dokumenter/Sådan%20formulerer%20du %20SMARTe%20mål%20(video).mp4 6

©KMD INTERNT KMD A/S SMART MÅL 7 UDGANGSPUNKTET - “Når KSD er implementeret, er det vigtigt, at der bliver brugt mindre tid på at journalisere og fordele dokumenter herunder også at oprette sager, stamdata og scanne.” SMART MÅL ”Arbejdstiden i sygedagpengeafdelingen med journalisering og fordeling af dokumenter, herunder scan, fordel, opret sag, stamdata mv, er reduceret med 85 %, et halvt år efter idriftsættelse af KSD” S M A R T Specifikt Målbart Accepteret Realistisk Tidsbestemt

©KMD INTERNT KMD A/S SPECIFIKT 8 Målet er formuleret tydeligt, veldefineret og afgrænset, så alle er klar over, hvad der refereres til, og hvad der skal opnås. Afklarende spørgsmål i forhold til at gøre et mål specifikt kan være: _Hvad vil vi opnå med målet? Hvorfor vil vi opnå det? _Hvem er målgruppen? _Hvad forstår vi ved ord som for eksempel ”mindre" eller ”vigtigt”, kan de gøres mere specifikke?

©KMD INTERNT KMD A/S MÅLBART 9 Det skal kunne dokumenteres, at målet er nået, og ændringerne er indtrådt. Afklarende spørgsmål i forhold til at gøre et mål målbart kan være: _Hvordan kan vi vide, om ændringerne er indtrådt? _Hvad har vi, når målet er nået, som vi ikke har i dag?

©KMD INTERNT KMD A/S ACCEPTERET 10 Alle, som skal levere resultaterne, bakker op om målet. Afklarende spørgsmål i forhold til at gøre et mål accepteret kan være: _Giver målet mening for alle – ledelsen, sagsbehandlere – politikere? _Kan alle involverede se deres egen rolle og eget ansvar?

©KMD INTERNT KMD A/S REALISTISK 11 Målet skal hænge sammen med, hvad der er muligt og dermed – virkeligheden! Afklarende spørgsmål i forhold til at gøre et mål realistisk kan være: _Tror vi på, at målet kan nås i løbet af den afsatte periode? _Har vi ressourcer til at nå det? - økonomi og medarbejdere _Hvad kan understøtte vores mål? _Hvad kan modarbejde vores mål?

©KMD INTERNT KMD A/S TIDSBESTEMT 12 Det skal fremgå klart, hvornår målet skal være nået. Afklarende spørgsmål i forhold til at gøre et mål tidsafgrænset kan være: _Har vi en deadline for, hvornår vores mål skal være nået? _Er det klart for alle involverede, hvornår vi skal nå vores mål?

©KMD INTERNT KMD A/S UDARBEJDE SMART MÅL _Gennemarbejde vores succeskriterier/gevinster for KSD og gør dem SMARTe ud fra metoden vist i videoen _Vigtigt at vi blive enige om, at det er det rigtige mål, der udformes. _Tag udgangspunkt i gevinsttræet, hvis dette ikke er udarbejdet i vores succeskriterier/gevinster for KSD _Udforme 5-8 SMART mål 13

©KMD INTERNT KMD A/S OPSAMLING OG NÆSTE SKRIDT _Opsamling _Ansvarsfordeling og næste møde _Næste aktiviteter i forbindelse med gevinstrealisering på KSD 14