Forældreinfomødet mandag 20.06.16 1830-2000 Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Projektkonsulent June Højgaard Simonsen Krop & kompetencer Kommunalt kompetenceløft i idræt og bevægelse.
Advertisements

Tema A – et fagligt løft af folkeskolen. Formål Udarbejde konkrete modeller for hvordan skoledagens rammer bliver for eleverne og medarbejderne efter.
Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
Hvad er AKADEMIET for Talentfulde Unge? Et akademisk bredt talentprogram med aktiviteter, der handler om både humaniora, business, teknik samt natur-,
VELFÆRDSTEKNOLOGI & INNOVATION KOMPETENCEMÅL 23: ELEVEN KAN SELVSTÆNDIGT ANVENDE RELEVANT VELFÆRDSTEKNOLOGI SAMT DELTAGE VED IMPLEMENTERING AF VIDEN OG.
VIRKSOMHEDSSPECIALE Why the struggle? Anne Mette Ravn Nielsen, cand. mag. i tværkulturelle studier (færdig forår 2015) - skriv.
Folkeskolereformen og valg af ungdomsuddannelse Årsmøde for Danske Erhvervsskoler, 24. maj 2016 Trine Ladekarl Nellemann Rektor, Next.
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
Skole- og praktiksamarbejdets betydning for elevens læring - i skolen og i praktikken SUSANNE KAJBERG – TEAMLEDER SOSU FYN REILA FROST – UDDANNELSESKOORDINATOR.
UDDANNELSE ELEVERNE SKAL: LÆRE SÅ MEGET DE KAN I ALLE FAG OPLEVE ET UNDERVISNINGSMILJØ, DER GIVER LYST TIL FORDYBELSE OG ENGAGEMENT. VIDE, HVORDAN DE LÆRER.
1 Projektopgaven 8. årgang. 2 Projektopgavens vej 1.Overordnet emne er xxxx 2.Brainstorm over delemner. 3Gruppedannelse omkring delemner 4Problemformulering/opstilling.
Folkeskolereformen en god skole skal gøres endnu bedre Velkommen til et nyt spændende skoleår på Vibenshus Skole Forældreinformation om FSR – lærernes.
Udfold talenterne! - og vind ekstra ressourcer Et dialogværktøj til ledelsesgruppen.
Skema og vikardækning.
Den åbne innovative folkeskole
Ungdommens Folkemøde
Natur og naturfænomener
Forældre som en ressource i sprogarbejdet:
Studieretningsprojektet
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Projektplan – pesto med ramsløg og skvalderkål
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
DUBU Superbrugerrollen
Alle rettigheder forbeholdes
INTENSIV GRUPPEVEJLEDNING - et kursus på 8 dage
Studieretningsprojektet
Velkommen.
Oplæg om metoder Vejle 14. Januar 2010.
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Skolernes kvalitetsrapport
Vi fletter sammen om hjerterehabilitering
Bilag 2: Oversigt over forløbet
Elevernes evaluering af grundforløbet
Projekt i Grontmij | Carl Bros VVS-afdeling (35 medarbejdere)
Tværfagligt samarbejde om udsatte unge
God undervisning er dialogisk Munkebjerg-konferencen 24
Anerkendende pædagogik
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
BADMINTON.
Velkommen til Engen &Poplen 
Samarbejdet mellem UU, Studievalg og eVejledning
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
Informationsmøde Førskolen
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Lektion 1B Formålet med denne lektion er at gøre eleverne opmærksomme på, at et stærkt fællesskab i klassen/på skolen handler om det gode kollegaskab.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Hvordan samarbejder vi med grundskolen om det praksisnære?
Tendenser i forældresamarbejdet
Hvor en UNI-C på vej hen? -og hvad betyder det for Elevplan?
Særligt tilrettelagte forløb STU træf 29. november 2012
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
Samtale om folkeskolen i
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Skolebestyrelsens årsberetning
Dagsorden Udviklingspsykologiske vilkår
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Formålet med kommunikationsstrategien
Alle rettigheder forbeholdes
Velkommen til Risskov Skole
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
Projekt supervision på sengeafdeling H1
Formåls §§ / Allerød Kommunes Børne-læringssyn.
Lars Geer Hammershøj Ph.d. og lektor DPU, Aarhus Universitet
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Skypemøde for badminton-medarbejdere den 27. marts 2019
Præsentationens transcript:

Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første år som en nye skole Forældresamarbejde – samtaler og forældremøder – en af grundstenene Skolens traditioner – kit og identitet - med udgangspunkt i folder StudieZonen – vores nye tiltag – som vi har meget store forventninger til Bløde mål – en spændende og meget relevant opgave Det løse – af overordnet karakter – spørgsmål fra forældre

Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Kort status på fusionens første år: Meget forskellige skoler på mange parametre To blev til en i løbet af et år En meget bevidst proces Vi er nået langt Motiveres bl.a. af, at vi har en samlet udskoling God stemning og gå på mod Kommet styr på mange interne ting Udfordret som mange skoler på lærermangel, sygdom, vikarmuligheder. Udfordret på økonomi – afventer tildelingsmodel

Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Forældresamarbejde samtaler og forældremøder – en af grundstenene Vigtigheden Det der rørte sig Processen SKB besluttet Resultatet Evalueres først kommende skoleår

Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole

Skolens traditioner – kit og identitet Vigtigheden Det der rørte sig Processen SKB besluttet Resultatet Evalueres løbende kommende skoleår

Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole

INTERNT arbejdspapir Et pr. tradition

Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole StudieZonen (SZ) Nødvendigt Processen SKB har nikket Resultatet Evalueres med udgangen af kommende skoleår – og tilrettes undervejs, hvis noget viser sig at være helt uhensigtsmæssigt

Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole HVORFOR: Vi satte os for at finde en måde at skabe en mere sammen- hængende brug af den understøttende undervisning, lektie- cafeen samt bevægelsen, som vi oplevede fragmenteret og med svingende værdi. Ændret lovgivning Vi ønskede en model, hvor timerne blev samlet og gav mulighed for anderledes undervisning, mulighed for fordybelse, mulighed for at arbejde på tværs af klasser og årgange og mulighed for bedre udnyttelse af medarbejder- ressourcerne. Vi ønskede en mindre rigid planlægning med mulighed for bedre at tilgodese den enkelte elev og grupper af elever.

Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Processen: Vi har arbejdet med ideer i lærer- og pædagog- gruppen efter et oplæg fra skolens ledelse, og i fællesskab har vi skabt vores model – kaldet StudieZonen. Der er forskelle i, hvordan arbejdet organiseres i afdelingerne – men også mange ligheder. Der er en rødt tråd gennem skoleforløbet – men SZ er tilpasset elevernes alder. Der er udarbejdet en samlet beskrivelse som SKB har nikket til – og som offentliggøres efter dette møde

Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Elementer: De 3 FFF ( forberedelse – fordybelse og forankring) og Subblement Værksteder – med en bred vifte af muligheder Klassemøder – trivsel – opsamling - timeløse fag Valgfag Oplevelser – verden uden for skolen Gæster

Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole

Perioder Studiezonen forløber henover året i fire perioder: Skolestart – efterårsferie Efterårsferie – jul Nytår – påske Påske – sommerferie Holddeles Elevernes faglige interesser og niveau Elevernes nysgerrighed for det enkelte fag Elevernes konkrete behov i perioden Elevernes trivselsmæssige status og formåen

Voksenressourcer: I StudieZonen er normeringen sådan, at der typisk er en lærer til rådighed pr. klasser og ud over det en pædagog pr. årgang. Overskydende pædagogtimer fordeles efter aftale med BFO/Klub, der hvor, der er særlige behov / udfordringer. Enten som ekstra værksted, to voksne på et værksted eller til at arbejde i mindre grupper med enkelte elever, som har brug for dette.

Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Eks på fagligt indhold (mellemtrinnet) Fagligt indhold FFF- Forberede, Fordybe, Forankre (Opsamling, træning og forberedelse) hos den enkelte elev, hvad mangler du at lave? Elevernes læring, trivsel og selvværd igennem fordybelse At læringen foregår i et dynamisk og kreativt miljø At der studeres i og arbejdes med kreative og faglige værksteder Faglige og sociale fællesskaber på tværs af alder og kundskaber At eleverne viser interesse og gennem fordybelse opnår glæde igennem deres arbejde At eleverne lærere at disponere deres tid At eleverne finder det meningsfyldt at arbejde og fordybe sig

Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Udskolingen: Valgfaget inkluderet (4 perioder á 2 uger med 10 lektioner) Månedens gæst Emner bredt forstået

Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Trinmål for børnenes alsidige, sociale og personlige udvikling Bløde mål – daglig tale Hvorfor nu det? Hvordan? Vores proces Hvor er vi lige nu? Eks. på trinmål: Valgte ord/begreber: Ansvar Empati Samarbejde Selvkontrol Fantasi & Udfoldelse Inkluderende og sociale

Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Spørgsmål