Danish Teenage Entrepreneur Temadag om grundfag - Fremmedsprog/engelsk - Steen Rørvang.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Undervisning i ”Relation”
Advertisements

Kunnskapsløftet i et internasjonalt perspektiv
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Grundlæggende IT, niveau G
Inspirationseftermiddag ”Fra årsplan til elevplan”
Netværksgruppe tysk 4 tysklærere fra div.gym:
EUX AUGUST 2012 VELKOMMEN!. LÆRER: MILLIE NYMARK Underviser bl.a. i engelsk, informationsteknologi, dansk, planlægning, læring, kommunikation & samarbejde.
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
SPROGFAG – DIDAKTIK OG METODE
Spansk Hvad skal eleverne lære? Faglige mål Eleverne skal kunne: – forstå et tydeligt talt spansk – tale et klart og nogenlunde flydende spansk,
1 Vejlednings- opgaven Tirsdag aften v. Adjunkt Martin Finderup Andersen.
Forskningsperspektiver på læremidler
Mundtlig fremlæggelse
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
Case-studiets 7 skridt 1.Læs og forstå casen og afklar/tydeliggør ukendte begreber/ord 2.Opstil problemer/begreber som skal studeres 3.Brainstorm for at.
Overskrift Max 1 linje v/Petrea Busck og Gitte Aagaard Hvad betyder skolereformen for færdselsundervisningen?
klasse Livet på godt og ondt - Lidelsen - Adams Æbler
Digital skriftlig- og mundtlighed
Årsplan – en kort en lang
Tak til Danmarks Lærerforening for samarbejdet
FFM og årsplaner Vemmedrup
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
Den dynamiske årsplan - Elevprofil
INTERNATIONAL STRATEGI FOR RANDERSGADES SKOLE KØBENHAVNS KOMMUNES INTERNATIONALE PROFILSKOLE V. INTERNATIONAL KOORDINATOR, SIMON ASTRUP
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
Målstyret undervisning
Højere kvalitet gennem forøget brug af læringsmål?
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Tasks.
Forløb om levekår og social arv 1l Formål At forstå og forklare måling af levekår, livsstil og livsformer Indblik i social arv og ulighed – hvilke.
 Engelsk er et valgfag – det strækker sig fortrinsvis over sammenlagt 10 dage fordelt over de første to skoleperioder  Det betyder, at du har mulighed.
Intern mundtlig prøve Skriveperiode (synopsis) Vejledning Område, opgave, fag Dansk, engelsk, fransk/tysk/spansk Sprog, kommunikation & kultur Samfundsfag,
Fagdidaktik i sprogfag – lingvistisk kompetence Viden og færdigheder ift. Udtale, stavemåder, morfologi og syntaks (sætningsdannelse) samt ordforråd. Deklarativ.
Engelsk i grundskolen Condidact, mandag d. 7. jan v/ Signe S. Rye,
Synlig læring i praksis Workshop på konference Lise Mayland, Impact Uddannelse.
Præsentation af opgaven Tysk fortsætter A stx Konference om ny digital skriftlig prøve med adgang til internettet Fredericia den Mette Hermann.
Fælles Mål Landsforeningen af 10. Klasseskoler. Læringsmål.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Krogerup Højskole, 19. oktober,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Workshop Fremmedsprog.  Eleverne skal fremstille en bordgrill i det fagspecifikke fag  Eleverne skal på fremmedsproget lave en fremstillingsbeskrivelse.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Forskellen mellem objektiv og subjektiv – en Padlet-opgave
KNÆK KODEN SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 45.
SRO SKRIV!.
Bachelorprojektvejledning?
KNÆK KODEN.
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Didaktisk kompetence Temadag 23. november 2016.
John Hattie.
KNÆK KODEN.
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Skriveperiode (synopsis)
KNÆK KODEN.
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
Evaluering – det kræver læringsmål!
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Mindset og formativ evaluering i sprogfagene:
Grundfagsseminar 9. september 2015 Erhvervsøkonomi og afsætning.
Hvorfor dansk på GF1?.
Infomøde om synteseopgaven
Dansk på GF2.
Strategier og værktøjer i sprogundervisningen
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
KNÆK KODEN.
Innovation i praktisk-musiske fag
Innovation i Naturfaglige fag
Innovation i Naturfaglige fag
- og hvordan du undgår dem…
Præsentationens transcript:

Danish Teenage Entrepreneur Temadag om grundfag - Fremmedsprog/engelsk - Steen Rørvang

Indhold Opgavesættet –Feedback, evaluering og afslutning –Planlægning, arbejdsformer og materialevalg –Differentiering –Tegn på læring Kompetenceområde Kompetencemål Videns- og færdighedsmål Læringsmål

Casper Blom, 21, iværksætter

Opgavesættet Opgave 1 (individuelt) Artikel Lav et referat DK + ENG Opgave 2 (parvis) DK referat oversættes af anden elev Sammenlign Kommenter Læreren skal sikre… -…at alle har fået oversat -…at alle har fået kommenteret Lærer: Kun behov for at være konsulent og facilitator

Opgavesættet Opgave 3 (par) Forklar kort hvad du synes om Casper B. Hot or not? Hvad gør han godt? Giv din mening om ham Opgave 4 (par) Seneste udvikling i Casper B’s virksomhed Check Skoda Emu - Infomedia Lærer: Her måske behov for, at læreren giver input! Lærer: Præsenter eventuelt søgemuligheder, adgang til Infomedia og hvordan man laver en lydfil

Opgavesættet Opgave 5 (par) 2 – 3 grunde til Casper B’s succes SWOT virksomheden Idegrundlaget Differentiering I par-arbejdet kan eleverne selv fordele opgaverne Tegn på læring Eleverne udfordrer hinanden Eleverne foretager valg ud fra teksten Eleverne analyserer teksten i forhold til et andet fag

Kompetenceområde Kommunikation Sprogbrug og sprogtilegnelse Strategier til kommunikation og sprogtilegnelse Kultur og samfundsforhold

Kompetencemål Mundtlige og skriftlige mål – –Udtrykke sig med præcision…. –Redegøre for, forklare, uddybe og forklare… –Udtale klart, tydeligt og flydende… –Høj præcision og sammenhæng… –Grammatisk hensigtsmæssigt…. –Stave…

Kompetencemål Strategiske mål –Anvende, bearbejde, kommentere og analysere viden… –Læse- og lytte strategier i relevant sammenhæng… –Skrivestrategi… –Deltage aktivt i arbejdet.. –Finde og anvende informationer kritisk…

Kompetencemål Kulturelle mål –Sammenligne 2 kultur ståsteder – business og privat… –Indsamle og anvende informationer med forskellig anvendelse…

Flere mål Videns- og færdighed –Grundlæggende iværksætteri –Markedsførings værktøjer –Analysere erhvervsfagligt Læringsmål –Eleverne kan se sig selv i konteksten –Paralleller med andre fag –Uddrage pointer og argumenter