Danish Teenage Entrepreneur Temadag om grundfag - Fremmedsprog/engelsk - Steen Rørvang
Indhold Opgavesættet –Feedback, evaluering og afslutning –Planlægning, arbejdsformer og materialevalg –Differentiering –Tegn på læring Kompetenceområde Kompetencemål Videns- og færdighedsmål Læringsmål
Casper Blom, 21, iværksætter
Opgavesættet Opgave 1 (individuelt) Artikel Lav et referat DK + ENG Opgave 2 (parvis) DK referat oversættes af anden elev Sammenlign Kommenter Læreren skal sikre… -…at alle har fået oversat -…at alle har fået kommenteret Lærer: Kun behov for at være konsulent og facilitator
Opgavesættet Opgave 3 (par) Forklar kort hvad du synes om Casper B. Hot or not? Hvad gør han godt? Giv din mening om ham Opgave 4 (par) Seneste udvikling i Casper B’s virksomhed Check Skoda Emu - Infomedia Lærer: Her måske behov for, at læreren giver input! Lærer: Præsenter eventuelt søgemuligheder, adgang til Infomedia og hvordan man laver en lydfil
Opgavesættet Opgave 5 (par) 2 – 3 grunde til Casper B’s succes SWOT virksomheden Idegrundlaget Differentiering I par-arbejdet kan eleverne selv fordele opgaverne Tegn på læring Eleverne udfordrer hinanden Eleverne foretager valg ud fra teksten Eleverne analyserer teksten i forhold til et andet fag
Kompetenceområde Kommunikation Sprogbrug og sprogtilegnelse Strategier til kommunikation og sprogtilegnelse Kultur og samfundsforhold
Kompetencemål Mundtlige og skriftlige mål – –Udtrykke sig med præcision…. –Redegøre for, forklare, uddybe og forklare… –Udtale klart, tydeligt og flydende… –Høj præcision og sammenhæng… –Grammatisk hensigtsmæssigt…. –Stave…
Kompetencemål Strategiske mål –Anvende, bearbejde, kommentere og analysere viden… –Læse- og lytte strategier i relevant sammenhæng… –Skrivestrategi… –Deltage aktivt i arbejdet.. –Finde og anvende informationer kritisk…
Kompetencemål Kulturelle mål –Sammenligne 2 kultur ståsteder – business og privat… –Indsamle og anvende informationer med forskellig anvendelse…
Flere mål Videns- og færdighed –Grundlæggende iværksætteri –Markedsførings værktøjer –Analysere erhvervsfagligt Læringsmål –Eleverne kan se sig selv i konteksten –Paralleller med andre fag –Uddrage pointer og argumenter