KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN I FORM PÅ VEJEN – DET SUNDE BUSSTOPPESTED Forbedring af livskvaliteten ved at skabe bedre adgang.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
GRUNDLÆGGENDE VIDEN OM TRANSPORT & ENERGI
Advertisements

Vi er overbevist om at livet vil være perfekt når vi bliver gift og får et barn......og et til.... Så bliver vi frustrerede over at vores børn ikke er.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Internet til alvor og sjov
Synlighed. Formands- og præsidietræning 17/ Synliggørelse Vort image = Offentlighedens opfattelse af bevægelsens aktiviteter “Et image er et.
Transport og transportudfordringer
Printere Typer og indstillinger Tryk for start. Inkjet Printer En inkjet printer er et af de mest populære redskaber til Pc'en, både for privatpersoner,
Viral Markedsføring Nicholas og Simon.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Transport på landet Møde med Movia Den
INTELLIGENT TRANSPORT SYSTEMS (ITS) INTELLIGENTE TRANSPORT SYSTEMER.
Sine Vestergaard Johnsby
Kapitel 5 Den kreative strategi
Kære lejer af Skovhytten Vi er glade for din interesse og sender hermed rutebeskrivelsen.
Højklasset busløsning på Frederikssundsvej
Simon Sjørup Simonsen Kolding 25. September
Kommunikation / it.
Kærlig kommune – nej tak
Prøv det nye the mysterious wold game, test din viden om verden og få et godt grin med dine bekendte, vi vil garanter du vil synes om det og lære noget.
Digital Post til borgerne i vejen dertil
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
Debatmøde Århus, 20. februar 2006 Thomas Krag Mobility Advice Cykeltrafik – økonomi og baggrund.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Introduktion til mindfulness den 2. februar 2013.
Valg af parametre.
Synopsis: Klima Hvilke former for politisk deltagelse har den største indflydelse på folks holdning til klimaspørgsmål?
Mobility management og sundhed Mobility og Sundhed.
Samfundslære: Styreformer
HVORFOR MARKEDSFØRING I SOCIALE MEDIER? Jean Paul 2øma Den
Reklamemidler og -medier
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Blogging i Patent- og Varemærkestyrelsen Ana Petrina og Anders Due Bedst på nettet, 20. november 2007.
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Emballage og Transport 1 Fokus på logistik, transport og distribution Modul 2 Teknologisk Institut Emballage og Transport.
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma
MOBILITY MANAGEMENT INTRODUKTION MOBILITY MANAGEMENT & BEVIDSTHED INTRODUKTION.
Bestyrelsesdag Middelfart Generationsskifte i korpsene - fornyende organisation.
Travel Awareness Campaigns Opmærksomheds Kampagner på rejser.
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
Reklame & Markedsføring
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
SFU Hillerød 2008 JULEMANDEN ER RØD!. SFU Hillerød 2008 Kvartaler med hvert politisk emne Teori del, praktisk del og afsluttende del Grupper med særlige.
Proces og projekt metrikker. Proces metrikker er metrikker målt henover alle projekter og over lange tidsperioder Projekt metrikker er metrikker der bruges.
Kvantitative metoder.
Rejsekort Rejsekort undersøgelse blandt brugere af rejsekort 8. december 2015.
Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference angående buspuljer Odense, 15. Juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik Thomas E. Øster, Arriva kollektiv trafik.
Nøgletal for Flextrafik Periode: Opdateret til og med Maj
Buspuljerne fremadrettet ­Dialogmøde d. 20. januar 2011.
Hvordan kom Moses over 1, S1 Hvordan kom Moses over Rødehavet? da han flygted’ fra Ægyptens land?
Hvordan har du det med udenlandske chauffører, der kører i Danmark?
Parametermix - promotion
De seks tænkehatte (Edward de Bono)
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Markedsføring og reklame
TEMA 1 Kortlægning: Mobilitet i hverdagen
noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4
Modelsystem og referentsystem
Inspiration til at udbrede NemSMS til borgere
Statistik, bøder m.m. Statistik
Hvor tids Paradokser Klik for næste side .
Kryds og rundkørsler.
PORTFOLIO i skriftlig biologi
Naturvidenskabelig metode
Den gode tone Lse.
Den gode tone Lse.
Åh, nej! Hvad er der sket !.
Sammenhængende digital brugerrejse - med anvendelse af borgerens data
Præsentationens transcript:

KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN I FORM PÅ VEJEN – DET SUNDE BUSSTOPPESTED Forbedring af livskvaliteten ved at skabe bedre adgang og ventetid ved bus/tog og dermed reklamere for offentlig transport.

KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN HYPOTESE En af de mest nævnte grunde hvorfor kollektiv transport (KT) ikke bliver brugt, er at rejsetiden er for lang. Samtidig mener folk at bilkøer er hurtigere end de i virkeligheden er (specielt dem der kører bil ) Dette betyder at de 2 typer af transport er vurderet forskelligt selvom, rejsetiden fra dør til dør er den samme. Denne subjektive forskel på opfattelsen kan blive reduceret ved at oplyse om parametrene.

KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN Egentlig og oplevet rejsetid Egentlig dør-til-dør rejse tid med KT oplevet dør-til-dør rejse tid med bil oplevet dør-til-dør Rejse tid med KT Egentlig dør-til-dør rejsetid med bil Forskellen i den oplevede dør-til-dør Rejse tid mellem bil og KT

KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN FORMÅLET MED PROJEKTET At vise det er muligt at reducere den oplevede rejsetid fra dør til dør At forbedre det image offentlig transport har At sikre at de bløde parametre bliver taget med i det repetoire af parametre den offenlig transport bliver målt på

KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN MÅLGRUPPER KT brugere Bilejere

KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN DEMONSTRATIONEN Hvad? Reducere oplevet dør-til-dør rejsetid gennem afspændingsøvelser / vejrtrækningssøvelser mens man venter på den offentlige transport Hvorfor? Beslutning af emne Helbred / Fitness / velvære er in i øjeblikket Personlige fordele er nemme at godtgøre og demonstrere

KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN DEMONSTRATIONEN Hvor? Ved busstoppesteder og togstationer og i transportmidler Hvordan? Medie support (TV, brochure, flyer, poster, website, etc.) Reklamer Konkurrence

KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN BUS STOPPESTED

KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN Kender du kampagnen „I Form På Farten“? In Nej Ja Korrekt svar Ingen ide om indholdet Delvist korrekt percentages

KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN Tror du at denne kampagne kan være med til at forkorte ventetiden? Ja 73% Ved ikke 18% Nej 9%

KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN Hvad mere kunne være nyttigt?? * Mellem andre ting kunne være danse trin, sende hilsner, on-line stemmer på emner af tiden,vise gymnastiske øvelser Menings målinger en mulighed

KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN HVORDAN BLEV DU OPMÆRKSOM PÅ KAMPAGNEN? multiple mentions possible

KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN Et estimat af ventetiden med og uden øvelser 1 to 0,7 1 to 1 1 to 1,31 to 1,61 to 1,91 to 2,21 to 2,51 to 2,81 to 3, Gennemsnit med bevægelse Gennemsnit uden bevægelse Gennemsnit uden bevægelse = 1,29 Gennemsnit med bevægelse =1,72