KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN I FORM PÅ VEJEN – DET SUNDE BUSSTOPPESTED Forbedring af livskvaliteten ved at skabe bedre adgang og ventetid ved bus/tog og dermed reklamere for offentlig transport.
KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN HYPOTESE En af de mest nævnte grunde hvorfor kollektiv transport (KT) ikke bliver brugt, er at rejsetiden er for lang. Samtidig mener folk at bilkøer er hurtigere end de i virkeligheden er (specielt dem der kører bil ) Dette betyder at de 2 typer af transport er vurderet forskelligt selvom, rejsetiden fra dør til dør er den samme. Denne subjektive forskel på opfattelsen kan blive reduceret ved at oplyse om parametrene.
KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN Egentlig og oplevet rejsetid Egentlig dør-til-dør rejse tid med KT oplevet dør-til-dør rejse tid med bil oplevet dør-til-dør Rejse tid med KT Egentlig dør-til-dør rejsetid med bil Forskellen i den oplevede dør-til-dør Rejse tid mellem bil og KT
KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN FORMÅLET MED PROJEKTET At vise det er muligt at reducere den oplevede rejsetid fra dør til dør At forbedre det image offentlig transport har At sikre at de bløde parametre bliver taget med i det repetoire af parametre den offenlig transport bliver målt på
KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN MÅLGRUPPER KT brugere Bilejere
KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN DEMONSTRATIONEN Hvad? Reducere oplevet dør-til-dør rejsetid gennem afspændingsøvelser / vejrtrækningssøvelser mens man venter på den offentlige transport Hvorfor? Beslutning af emne Helbred / Fitness / velvære er in i øjeblikket Personlige fordele er nemme at godtgøre og demonstrere
KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN DEMONSTRATIONEN Hvor? Ved busstoppesteder og togstationer og i transportmidler Hvordan? Medie support (TV, brochure, flyer, poster, website, etc.) Reklamer Konkurrence
KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN BUS STOPPESTED
KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN Kender du kampagnen „I Form På Farten“? In Nej Ja Korrekt svar Ingen ide om indholdet Delvist korrekt percentages
KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN Tror du at denne kampagne kan være med til at forkorte ventetiden? Ja 73% Ved ikke 18% Nej 9%
KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN Hvad mere kunne være nyttigt?? * Mellem andre ting kunne være danse trin, sende hilsner, on-line stemmer på emner af tiden,vise gymnastiske øvelser Menings målinger en mulighed
KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN HVORDAN BLEV DU OPMÆRKSOM PÅ KAMPAGNEN? multiple mentions possible
KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN Et estimat af ventetiden med og uden øvelser 1 to 0,7 1 to 1 1 to 1,31 to 1,61 to 1,91 to 2,21 to 2,51 to 2,81 to 3, Gennemsnit med bevægelse Gennemsnit uden bevægelse Gennemsnit uden bevægelse = 1,29 Gennemsnit med bevægelse =1,72