Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Www.transportlearning.net Travel Awareness Campaigns Opmærksomheds Kampagner på rejser.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Www.transportlearning.net Travel Awareness Campaigns Opmærksomheds Kampagner på rejser."— Præsentationens transcript:

1 www.transportlearning.net Travel Awareness Campaigns Opmærksomheds Kampagner på rejser

2 www.transportlearning.net Travel Awareness Campaigns DEFINITION AF OPMÆRKSOMHED PÅ REJSER Transport information og offentlig omtale kampagner kan have inflydelse på folks opmærksomhed, attitude og rejse måde – og opmuntre til cykling, at gå og bruge offentlig transport. Tre brede typer af kampagner kan differentieres: Offentlige opmærksomhedskampagner Kampagner til målsatte grupper Individualiserede Kampagner

3 www.transportlearning.net Travel Awareness Campaigns 7 STADIER AF FORANDRINGER De følgende slides viser en model som trækker på elementer fra forandrings Modellen i stadier, udviklet som del af INPHORMM projektet ( det såkaldte 5 ‘A’s’) og dele af Teorien af planlagt opførsel. De 7 stadier af forandrings modellen er blevet udviklet i TAPESTRY projektet.

4 www.transportlearning.net Travel Awareness Campaigns Tapestry Step 1 1. Opmærksomhed på problemet Opmærksom på trafikpropper?

5 www.transportlearning.net Travel Awareness Campaigns Tapestry Step 1 1. Opmærksom på problemt Opmærksom på traffik propper? Tapestry Step 2 2. Acceptere ansvar Acceptere personlig / fælles ansvar?

6 www.transportlearning.net Travel Awareness Campaigns Tapestry Step 3 3. Fornemmelse 3. Fornemmelse af muligheder Fornemmelse for bæredygtig transportformer?

7 www.transportlearning.net Travel Awareness Campaigns Tapestry Step 3 3. Fornemmelser af muligheder Fornemmelse for bæredygtig transportformer? Tapestry Step 4 4. Evaluering af muligheder Er der en implementerbar mulighed?

8 www.transportlearning.net Travel Awareness Campaigns Tapestry Step 5 5. Tage et valg Virkelig påtænker at ændre handlemåde?

9 www.transportlearning.net Travel Awareness Campaigns Tapestry Step 5 5. Tage et valg Virkelig påtænker at ændre handlemåde? Tapestry Step 6 6. Experimental handlemåde Prøver nye rejsemåder?

10 www.transportlearning.net Travel Awareness Campaigns Tapestry Step 7 7. Handlemåde en vane Lang tid til indførelse af bæredygtig transport?

11 www.transportlearning.net Travel Awareness Campaigns BUDSKABER Brug argumenter som de fleste mennesker er enige i. Gør den ønskede handlemåde til noget særligt. Brug possitive budskaber og en folkelig tone. For sted baseret kampagner, brug budskaber der er relevant for netop det sted (e.g. Børns helbred og sikkerhed for skoler eller ansattes helbred og bedre ”productivitet” for virksomhederne). For individualiserede kampagner, understreg hvor stor indflydelse en en lille forandring kan have.

12 www.transportlearning.net Travel Awareness Campaigns INSITAMENT OG SALGSFREMMENDE MATERIALE Motivationen skal være målsat med opmuntrende og ønsket handlemåde. Overvej at insitament med andre virkemidler. Forsikre at alle insitamenter du brugerikke konflikter med existerende politikker som favorisere brug af bil(e.g. Brug af firmabiler). Brug salgsfremmende materiale er gensidig forstærkende e.g. plakater og foldere.

13 www.transportlearning.net Travel Awareness Campaigns


Download ppt "Www.transportlearning.net Travel Awareness Campaigns Opmærksomheds Kampagner på rejser."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google