AlmenBolig+ - Beboermøde I Balders Have - 5. januar 2016.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilke typer af budgetposter har boligafdelingen indflydelse på ?
Advertisements

AlmenBolig+ God plads til en rimelig leje
Modernisering af Sundbyvang Københavns Kommune Sundbyvang Sundbyvang.
AlmenBolig + …et forsøgsprojekt Rummelige boliger til en rimelig leje.
Velkommen til Grundkursus Tema 1
AlmenBolig+ - Informationsmøde
Oplæg ved: Ole Jacobsen
Ekstraordinær Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent (Mikael) 2.Orientering om Fonden ”Den selvejende.
Temadag: Ny lovgivning ”De nye udlejningsregler”.
Aalborg Kommune, Peter Freuchens vej, Alabu Bolig, afd
Inklusionsboliger Bolignetværksmøde den 24. februar 2016.
AlmenBolig+ - Informationsmøde Gyldenstens Vænge februar 2016.
AlmenBolig+ - Informationsmøde Balders Have - 8. oktober 2015.
AlmenBolig+ - Informationsmøde Tømmergården februar 2016.
. AlmenBolig+ Beboermøde II Tømmergården. Program for beboermøde d. 13. juni 2016 ​ 1. Velkomst ​ 2. Status på byggeriet ​ 3. Hvad skal og må jeg gøre.
Fattiggørelse og hjemløshed fra tag over hovedet til kontanthjælpsloft Hanne Thomsen Medlem af Rådet for Socialt Udsatte, formand WeShelter Fællessalen,25.
Albanigade 54E, 1. sal ● 5000 Odense C ● tlf: ● Forslag til vedtægtsændringer Dansk Vandrelaug 14. marts 2016 Hans Stavnsager.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling.
AlmenBolig+ - Beboermøde I Tømmergården april 2016.
Brædstrup Disposition Samfundets udfordringer – er vores udfordringer. Hvad gør vi i Lejerbo. Hvad sker der i regionerne.
Overskrift maks 2 linjer SOCIALFORVALTNINGEN DELEBOLIGER SOCIALSTYRELSENS BOLIGNETVÆRK, 24. FEBRUAR 2016 Susan Fiil Præstegaard og Bettina Tandrup Holm.
AlmenBolig+ - Beboermøde III – Gyldenstens Vænge 1. Velkomst og status på byggeriet 2. Indflytningsprocessen -Udlevering af nøgler -Fejl og mangler 3.
Sundbakken -brugergruppemøde den 26. april 2016 Sundbakkens studietur til Seniorbofællesskabet Trekanten.
Faktaark vedr. fælles ledelse Hvorfor arbejder vi i Skoleforvaltningen med projektet Fælles ledelse? I forberedelsen af Budget 2016 behandlede Skoleudvalget.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Formål Valg af fag Blanket Pjece Valg af problem.
Baldershus Forslag til budget 2017.
Effektivisering Kredsmøde BL’s 4. kreds 8. marts 2017.
Seniorbofællesskaber i Roholmparken
Dansk-historie opgaven i 1.g 2017
Budget-tanker 2015 Vedr. normering:
”Effektiv drift” Afdelingsmøder i HAB foråret 2015
Hospitalsenheden VEST
AlmenBolig + …et forsøgsprojekt Rummelige boliger til en rimelig leje
Baldershus Forslag til budget 2018.
Renholdelsesgruppens
Dilemma for nybyggeri Maksimumbeløbet skal overholdes!
Formandsmøde 12. september 2017
Afdelingsmøde – Afdeling 5 Mandag den 8. maj 2017
optimering af ejendomsdriften
Oplæg til undervisning
Møde om ressortændringer Budget- og regnskab
Hvad betyder en konflikt for mig?
VELKOMMEN Informationsmøde Skole & Fritid
Udviklingen i boligsituationen i København og nybyggeriets virkninger
Direkte støtte 2018 Landbrugsseminar 2018
Seniorboliger Borgermøde 11. april 2018.
Bilag 1a: Organisering Jobcenteret Regionen
Bofællesskabet Stavnholthave
Sven Jon Jonsen Arkitekt maa a/b Andel
Varmetillæg Folkepension.
Møde i det danske udvalg D&V 9/ Aarhus, Danmark
1. dag - Modul 1A Velkomst og præsentation Indflydelse og interessevaretagelse Frokost (kl ) Områdeopdeling kommunal / privat Overraskelse (kl )
Hvad betyder det på efterskolerne?
Postmaskinoperatøruddannelse
Hvad betyder det på efterskolerne?
Øvrige økonomistyrings-aktiviteter- og roller
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Nøgletal på vejområdet
Greve Kommune Parternes ønsker til samarbejde om ny LUP
Afdelingsmøde den Der kan ikke træffes beslutninger under eventuelt! 1
Fremtidens mål for SAB 23/5 – 2018 Formål med mødet: At sammensætte en styregruppe, der kan træffe overordnede beslutninger samt varetage SAB’s samlede.
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative enheder og stednavne Møde i projektforum den 16. april 2013.
Kreative Læringsfællesskaber og multifunktionelle m2
Regnskabsmøde Lejerbo Frederiksborg
Drøftelse i VEU-rådet om AMU-udbudsrunde i 2019
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Vejbelysning – med og uden LED
Erfaringer fra trinvis indflytning og ibrugtagning på AUH
Præsentationens transcript:

AlmenBolig+ - Beboermøde I Balders Have - 5. januar 2016

Balders Have 1. Velkomst v/Mikkel Kjøgx, Kundekonsulent 2. Tildeling af boliger - principper v/Finn Larsen, Udlejningschef 3. Hvordan fremkommer huslejen v/Mikkel Kjøgx, Kundekonsulent 4. Forpligtende naboskab – Hvad er det? v/Mikkel Kjøgx, Kundekonsulent 5. Processen frem mod indflytning og status på byggeriet v/Mikkel Kjøgx, Kundekonsulent 6. Præsentation af kommende mødetemaer v/Mikkel Kjøgx, Kundekonsulent 7. Lodtrækning om adresser v/ Finn Larsen, Udlejningschef i KAB

Tildeling af boliger - principper

Tildeling af bolig m.v. Boligerne er nu fordelt Der var ca. 56 ansøgninger Min nye adresse Efter mødet vil der være en lodtrækning Trækker først ét nummer Trækker herefter en adresse Hvis I bytter adresser så skal i gøre det i dag

Tildeling af bolig m.v. Hvornår kan vi flytte ind Forventet indflytningsdato er den 15. juni 2016

Lejekontrakt Lejekontrakt og girokort på indskud og første måneds husleje udsendes 15. januar 2016 Lejekontrakt skal være underskrevet og delindskud kr. betalt senest 30. januar 2016 Restindskud og første måneds husleje senest 9. juni 2016 Sammen med lejekontrakten skal der skrives under på en allonge (tillæg) til lejekontrakten der indeholder særlige forhold, som: Forsøgskoncept Kommunikation Indskud Vedligeholdelse i lejeperioden Råderet Fraflytning

- Hvordan fremkommer huslejen? v/Mikkel Kjøgx, kundekonsulent

Udlejningsbudget Balders Have Standardbudget for Areal m Ordinære udgifter: I alt Nettokapitaludgifter: kr. ____________ I alt kr Offentlige og andre faste udgifter: Grundskyld kr. Vandafgift kr. Renovation kr. Forsikringer kr. El – fællesarealer kr. Administration inkl. moms kr. __________ I alt kr

Udlejningsbudget Balders Have Variable udgifter: Renholdelse kr. Alm. vedligehold kr. Diverse udgifter kr. Uforudsete kr. __________ I alt kr. – ca. 8,5 % Henlæggelser: Planlagt og periodisk kr. Fraflytningsordning kr. Lejetab m.v kr. ___________ I alt kr Udgifter i alt kr.

Forpligtigelser – aftale i lejekontrakten Større forpligtigelser end andre almene boliger Selvforvaltning – intet personale Fælles renholdelse – forpligtiget til at deltage i fælles arbejde Individuelt ansvar for vedligehold og renholdelse Udlejer kan få foretaget vedligehold / renholdelse på beboerens regning, såfremt de ikke lever op til ovenstående.

Forpligtigelser – aftale i lejekontrakten Såfremt lejer undlader at opfylde sine forpligtigelser i henhold til denne aftale, herunder at deltage i fælles ansvar for afdelingens drift, vedligeholdelse, renholdelse m.v., kan udlejer vælge at opsige lejemålet som misligholdt. Såfremt lejer ikke længere er i stand til at opfylde sine forpligtigelser på grund af nedsat førlighed, sygdom el. lignende, skal der søges en fleksibel løsning evt. ved afdelingsbestyrelsens mellemkomst. Såfremt der ikke kan opnås anden aftale pålignes lejer en tillægsleje som kompensation for den manglende opfyldelse af forpligtelserne, som herefter varetages af udlejer.

Forpligtende naboskab – Hvad er det? - v/Mikkel Kjøgx, kundekonsulent

En boligorganisation – organisatorisk opbygning

Afdelingens formelle spilleregler Et årligt afdelingsmøde (budget og valg) Afdelingsbestyrelse (fleksibelt antal medlemmer) Forvalte afdelingsmødet beslutninger Forestå driften Udarbejde budgetter i samarbejde med administrationen Tage ansvar for problemer Indkalde og forberede afdelingsmøder

Digitalt og socialt fællesskab – Facebook Grøndalsvænge Langhusene Ravnsborg Enebærstien

Processen frem mod indflytning Hvad sker der nu? Og i de kommende måneder?

Status på byggeriet Hvor langt er byggeriet Udvendige arbejder er afsluttet. Indvendig aptering pågår. Udearealer, beplantninger og belægninger mangler. Tidsplanen Indflytning 15. juni 2016

Processen frem mod indflytning 1. Byggeperiode - Byggeriet opføres - Byggeudvalg er referencegruppe - Udarbejdelse af driftsvejledninger m.v. - Udlejning, huslejeberegning etc. 2. Aflevering af byggeri - Byggeriet afleveres - Kvalitetssikring og mangelafklaring Sker i samarbejde mellem: Projektleder Byggeteknisk ressource Kundekonsulent

Kundekonsulentens opgaver – Balders Have Medvirker ved overgang fra byggefase til driftsfase År 1 & 2 – Fejl og mangler År 2 & 3 – Rammerne for eget driftsansvar I driftsfase afdelingens kontaktperson i KAB Sparringspartner for afdelingsbestyrelsen - v/Mikkel Kjøgx, Kundekonsulent

Processen frem mod indflytning - møderække 1. møde – i dag 5. januar møde – marts 2016 Hvordan skal man bo i en energiklasse I-bolig Hvad gør og kan jeg i min bolig Husorden, arbejdsudvalg m.m. Status på byggeriet 3. møde – maj 2016 (ca. 1 måned før indflytning) Indflytning og mangelafhjælpning Status på byggeriet 4. møde – september 2016 (ca. 2 måneder efter indflytning) Stiftende afdelingsmøde

Tildeling af boliger v/ Finn Larsen - og nu til tildeling af boliger