Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afTilde Olsen Redigeret for ca. et år siden
1
Afdelingsmøde – Afdeling 5 Mandag den 8. maj 2017
2
Dagsorden 1. Valg af dirigent 2. Godkendelse af forretningsorden 3. Valg af referent 4. Valg af Stemmeudvalg 5. Godkendelse af afdelingsbestyrelsens beretning 6. Orientering fra afdelingens teamleder 7. Orientering om afdelingens regnskab 8. Godkendelse af afdelingens budget 9. Behandling af eventuelle indkomne forslag Valg af bestyrelse og suppleanter 11. Valg til repræsentantskabet 12. Eventuelt
3
Bestyrelsens beretning
4
Orientering fra afdelingens teamleder
Tina Kærup
6
Kontakt
7
Billeder fra hverdagen
8
Renovering/udskiftninger 2016
9
Fokus på affaldshåndtering.
Aalborg kommune har opstartet affaldshåndtering. Det betyder man skal sortere sit affald Er man i tvivl kan man altid kontakte os.
10
Folketinget har besluttet at der skal findes besparelser i den almene sektor.
11
Det som vi fokuserer meget på er energibesparelser, det giver en miljømæssig gevinst, og en besparelsen på vores drift. Så det er en win win situation
12
Vi har allerede fundet skarpe priser på fraflytningslejemålene.
13
Vivabolig har længe fokuseret på effektiv drift, og dette fortsætter.
14
Dette betyder, at vi allerede er nået et godt stykke, og vi gør alt for at nå målet.
15
Men som alle besparelser, vil der komme ændringer når forretningsgange ændres.
16
tilstandsregistrering Vedligeholdelsesplan
Markvandring Planlægning af fremtidig økonomi (husleje) Markvandring/ tilstandsregistrering Driftsbudget/ Vedligeholdelsesplan Teknisk viden og erfaringer Prisoverslag/ kapitalisering Budgetudkast til afdelingsbestyrelse
17
Team 6
18
Husk indboforsikring
19
Tak til beboerne i afd. 5
20
Regnskab 2016
21
Regnskab 2016 Overskud kr. 488.403 Overskuddet skyldes primært:
Besparelse på faste udgifter (ejendomsskat, vand, renovation, el og G- indskud) Besparelse på renholdelse Besparelse på diverse udgifter (Kontingent BL, bestyrelsesarbejde, beboeraktiviteter, advokat) Flere renteindtægter
22
Regnskab 2016 Primo 7.467.986 Henlagt i regnskabsåret 5.120.000
Henlæggelser Planlagt og periodisk vedligeholdelse og fornyelser Pr. m2 = kr. 526 Primo Henlagt i regnskabsåret Anvendt i regnskabsåret Ultimo
23
Regnskab 2016 Primo 1.297.503 Henlagt i regnskabsåret 200.000
Henlæggelser Istandsættelse ved fraflytning Der har været 25 fraflytninger i 2016. Primo Henlagt i regnskabsåret Anvendt i regnskabsåret 92.671 Ultimo
24
Regnskab 2016 Primo 296.510 Henlagt i regnskabsåret 57.000
Henlæggelser Tab ved fraflytning Der har været 6 fraflytninger med tab i 2016. Primo Henlagt i regnskabsåret 57.000 Anvendt i regnskabsåret Ultimo
25
Budget 2018
26
Budget 2018
27
Budget 2018 Manglende indtægt i 2018: Kr. 181.862 Årsag:
Generelle prisstigninger Nedgang ejendomsskat, vand og el Stigning renovation og forsikringer Stigning administrationsbidrag og bidrag til byggefonden Stigning renholdelse Stigning drift af fællesfaciliteter Stigning i henlæggelser
28
Budget 2018 Manglende husleje kr. 181.862 Stigning 0,98 % i gennemsnit
Stigning kr. 9,69 pr. m2 pr. år
29
Forslag
30
Bestyrelsesarbejdet - i en afdelingsbestyrelse
31
Bliv medlem af din afdelingsbestyrelse - og få STOR indflydelse!
32
Du skal kun have Almindelig sund fornuft Interesse og engagement
Ønske om at repræsentere alle beboere i afdelingen Integritet – du har tavshedspligt i personsager Lyst til direkte indflydelse
33
Fakta Et medlem bliver valgt for 2 år – suppleanter for 1 år
Posten som afdelingsbestyrelsesmedlem er ulønnet Du får indblik, erfaring og indflydelse på beslutningsprocesser om alt i din afdeling Du kan få en udtalelse fra direktør Du bliver tilbudt uddannelse hos Vivabolig, BL-kredsen eller BL på landsplan Du får mulighed for netværk med andre afdelingsbestyrelser Du får mulighed for at deltage i udvalgsarbejde for Organisationsbestyrelsen Får mulighed for at blive repræsentantskabsmedlem NB! Repræsentantskabet er Vivaboligs øverste myndighed med 3-4 årlige møder, hvor Organisationens vision og strategi bliver debatteret, og Organisationsbestyrelsen bliver valgt.
34
Primære opgaver er at Håndhæve afdelingens husorden
Indkalde, planlægge og afvikle afdelings- og bestyrelsesmøder Godkende regnskab Samarbejde med teamet i din afdeling om vedligeholdelse og renoveringsopgaver
35
Så kom og vær med! Det er Sjovt Spændende Hyggeligt Lærerigt
Og meget, meget mere… Så kom og vær med!
36
Valg til afdelingsbestyrelsen
37
Valg af suppleanter
38
Valg til repræsentantskabet
39
Eventuelt
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.