Erfaringer med talentudvikling i praksis Den 10. oktober 2008.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvordan sætter vi gang i talentudvikling
Advertisements

Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Kontanthjælpsreformens betydning for unge Specialkonsulent Anne Louise Hertz, BRHS Vejledningstemadag - fredag.
Projekt: Fælles indsats på psykiatriområdet i Haderslev Kommune og Region Syddanmark.
Ledelses overvejelser i forbindelse med implementering af forbedringstavler.
Helhedsorienteret indsats Møde i økonomiudvalget 8. februar 2016.
SPOT på dansk v/ Uddannelsesleder Helle Rasmussen Sundhed og Omsorg – Aarhus Kommune.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Jobrotation - den bedste opfindelse siden skiveskåret rugbrød.
”Nye veje til at motivere og aktivere de unge på arbejds- markedet”
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Tilbud til alle på erhvervsuddannelserne – også de stærke. Vicedirektør Mette Selchau Mercantec.
Somatisk SOF Sydvestjylland den 22. januar 2014 Implementering af strategi for forebyggelse og behandling af livsstilssygdomme for mennesker med en sindslidelse.
Måske for bredt? UURS konference 2016 EGU vejleder Søren Krabbe UU Roskilde/Lejre.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Netværksmøde for Teamledere aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere Onsdag den 10. december 2014.
Borgerinddragelse, motivation og progression, når borgeren har en psykisk lidelse Forskningsoverlæge, ph.d. Lene Falgaard Eplov Forskningsenheden Psykiatrisk.
Fastholdelse og rekruttering af medarbejdere V. Oversygeplejerske Lisbeth Kjær Lagoni Onkologisk Afdeling Århus Universitetshospital Århus Sygehus Kræftcenteret.
Det regionale projekt ”Bristede Drømme-Nyt håb” - Status november 2013.
De nationale retningslinjer for den sociale stofmisbrugsbehandling Årsmøde om stofmisbrugsdatabasen Scandic Hotel Odense, 4.december 2015 Socialstyrelsen,
Broforløbet-Esbjerg, Varde og Vejen. Projektets formål: At lave en model for opkvalificering af målgruppen, som efterfølgende kan danne skole for, hvorledes.
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats Indsatsen består af Ekspertrådgivning og inspiration Forskningsprojekt på de regionale arbejdspladser.
Koncept for åbent værksted, materialebank og kompetence- pakke Tilbud om kursus for ledere i virksomheder om deres rolle i medarbejdernes uddannelse og.
Talentudvikling i Integrationsministeriet 2008 Hvad er et talent? Hvorfor vil vi det her? Hvad indeholder vores talentprogram? Hvilke udfordringer og muligheder.
Modelprojekterne KVIS og KVIK KVIS Koordineret virksomhedsrettet indsats for sygedagpengemodtagere match 2 KVIK Koordineret virksomhedsrettet indsats for.
Konkrete samarbejdsflader mellem UU og Jobcenter Jens Folman, jobcenterchef Kalundborg Kommune Jørgen Dan Pedersen, centerleder UU Nordvestsjælland.
Hvad får man ud af at deltage i et talentforløb? Oplæg v. fuldmægtig Jeppe Winkel Pedersen Integrationsministeriets departement den 10. oktober 2008.
Udfold talenterne! - og vind ekstra ressourcer Et dialogværktøj til ledelsesgruppen.
DECEMBER 2016 Rektor Per Michael Johansen og prorektor inger Askehave
Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Topskattelettelser
ScaleUp Denmark – Peter Torstensen
Alle unge skal have mulighed for at vælge efterskole
Høje-Taastrup Kommune er kendt for sine stærke lokalsamfund, hvor det er attraktivt at være frivillig, og hvor borgerne er aktivt engagerede, har indflydelse.
THY Business Breakfast.
Arbejdsmiljø og ledelse går hånd i hånd
Hovedfunn fra evaluering af VAM programmet
Samfundsøkonomiske gevinster ved social ansvarlighed
Spiludvikler h.
Bilag 2: Oversigt over forløbet
Pædagogisk praksis Østerhåbskolen
BalCon’s koncept Projekt DanseDrømme.
Katrine Schepelern Johansen Leder, seniorforsker, ph.d.
17. september 2018 Informationsmøde om ansøgningspuljer i 2018 Ansøgningspuljer på dagtilbudsområdet.
Inddragelse af udsatte børn, unge og deres forældre i sager om frivillige og tvangsmæssige foranstaltninger efter servicelovens regler v/ ankechef Henrik.
Målopfølgning – Erhvervs- og Beskæftigelsesudvalget
Handlingsplan for øget gennemførelse
FNs Verdensmål Hvad går de ud på? Hvorfor er de vigtige?
Selvstyrets klimaarbejde 2009
It i undervisning og læring
Tilsyn med Produktionsskolerne
En vision for almen praksis
Investeringsstrategien ”Flere i job og uddannelse”
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
Synergi – et system til arbejdsmiljørapportering
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
PROJEKTLEDERENS PERSPEKTIV
Fremtidens nye nordiske uddannelse i infektionshygiejne
KODEKS FOR STYRING AF AKTIVER
Modenhedsniveauer for en maturity model på ankervirksomheder
Ungdommens Uddannelsesvejlednings Årskonference 2012
Hvorfor rethinkIMPACTS? og Hvad er rethinkIMPACTS?
KODEKS FOR STYRING AF AKTIVER
Om faglig ledelse i sundhedssektoren
[klik og indsæt kommunenavn]
Status på fælles udbud af telemedicin (FUT)
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
SAM.I strategi proces
Informations – og dialogmøde
Mere ansvar til a-kasser Informationsmøde
Status på fælles udbud af telemedicin (FUT)
Specialuddannelse i borgernær sygepleje - proces og indhold
Det vi arbejder med på IKT-området – et hurtigt overblik
Patient- og Pårørenderådet 4. juni 2019
Præsentationens transcript:

Erfaringer med talentudvikling i praksis Den 10. oktober 2008

Hvorfor talentudvikling? Mulighed for at fastholde dygtige medarbejdere Faglig, personlig og samarbejdsmæssig udvikling af talenter til gavn for dem selv - og en god investering for ministeriet Medvirke til at binde BM bedre sammen på tværs – understøtte enhedsorganisationen Branding af ministeriet – tiltrække dygtige medarbejdere

Status for talentudviklingen Pilotforsøg 2006 – 2008 Forløb 2 igangsat 2007 – 2009 Forløb 3 igangsættes ultimo 2008

Udvælgelse af talenter Definition af talent i BM -særligt potentiale inden for et bestemt felt -til inspiration for andre -villig til at sætte sig selv i spil Mangfoldighed – bredt spekter af talenter Individuelle forløb Målgruppe -Primært AC’ere, herunder special- og chefkonsulenter, men andre medarbejdergrupper deltager også

Eksempler på talentforløb Eksempel 1:  Specialkonsulent - juridisk afdeling  Udvikling af juridisk specialviden v. enkeltfag på universitetet  Mediatoruddannelse  Statens Førleder Uddannelse  Forløb med mentor  Coachingforløb  Udstationeret hos Kammeradvokaten bl.a. mhp udarbejdelse af juridisk artikel på specialområde Eksempel 2: Stilling: IT projektleder i BM's IT-enhed (bachelor i datalogi) Igangsat supplerende uddannelse (økonomi og organisation/HA(dat.)) – endeligt mål er Cand.merc.(dat.) Udstationering i IT-fællesskab i andet ministerium P.t. udlånt til Skatteministeriet som led i etableringen af Statens It Eksempel 3:  Ved forløbets start ansat i en af BM’s styrelser som specialkonsulent  Gennemført master i retorik på Århus Universitet  Forløb med mentor med fokus på karriereafklaring  Udstationering i departementets kommunikationsenhed  Barselsvikariat i departementets kommunikationsenhed  Nu ministersekretær

Erfaringer indtil nu Forløbet har givet talenter hurtige og mere målrettede muligheder for faglig, personlig og karrieremæssig udvikling Overraskende stærk netværks- og gruppedannelse blandt talenter Fastholdelse – af pilotforsøgets deltagere er 8 ud 10 talenter stadig i ministeriet Accept i ministeriet af forløb Fremover mere fokus på involvering/opbakning fra enhedsledelser og egen chef

Hvad har vi investeret? Budget for pilotforløb: 1 million Masser af tid og involvering fra talenter og organisation