FACEBOOK FIRMASIDER & ADS - SØGEMEDIER A/S. FACEBOOK PAGES FIRMASIDER PÅ FACEBOOK.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
- Præsentation af bold.dk. – Danmarks første og største rene fodboldavis på nettet blev i efteråret 1999 Danmarks første net baserede.
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Velkommen til et tjek af dine alkoholvaner!
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Caseoplæg om Facebook.
LinkedIn Intro.
Flickr.com – online billeddeling
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.
Teknik event i det mørke Jylland IV Geocaching uden at det koster et ton papir og litervis af printerblæk Understøttes af: Smart phones PDA’ere Flere af.
VEJEN TIL VÆKST.
Vi gennemførte en række interview ifm
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Fremtidens markedsføringsplatform
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Kommunikation / it.
Præsentation af e-takeaway.dk
Pinpoint.
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
Aktiv brug af Søften Portalen
MICHAEL ANDREAS HANSEN COMMERCIAL DIRECTOR & PARTNER
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.
Web Analytics Wednesday Attribution Modeling i Google Analytics Dato:
Sociale Medier og Jobsøgning - Facebook. Intro  Så blev det Facebooks tur.  Nogen af jer har måske en Facebook profil?  Facebook er endnu et socialt.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
”Sociale medier i jobsøgningen”
Reklame & Markedsføring
… og hvordan vil DIRA gøre alt det?? DIRA hi[15] koncept Med en massiv satsning på hi[15] agter DIRA at opnå: -Flere udstillere blandt DIRAs medlemmer.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Scor en ung med Projekt Frivillig Landdistriktsrådets årsmøde i Mariagerfjord Kommune.
OPRETTELSE AF FACEBOOK-SIDE REGION SYDDANMARKS LOKALKOMITEER Helle Andersen PR & kommunikation hos Colliers International Cand.merc(stud), Copenhagen Business.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Brug dataen I din virksomhed. Agenda Opstilling af mål for hjemmesiden Google Analytics -Måleparametre -Opsætning af målsporing -Mikro og makro-konvertering.
OnlinePartners ApS, Fredensgade 7, 6000 Kolding, Tlf.: , Sådan får du udbytte af LinkedIn.
SOCIALE MEDIER 2015 VG poster 3-4 gange ugentligt på følgende sociale medier, i prioriteret rækkefølge: Facebook ( følgere), Instagram (8.652 følgere),
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
SUCCES PÅ GOOGLE JUNI TOBIAS THAASTRUP-LETH.
SPOR 3: STRATEGISK BRUG AF SOCIALE MEDIER Joakim contentmarketing.dk.
I kan begynde med at fortælle om det! Den måde, I vejleder på efterskolerne, er unik! I gør det i ”det skjulte” – og taler ikke højt om det Få det frem.
SUCCES PÅ GOOGLE FEB 2017 – SØGEMEDIER A/S, TOBIAS THAASTRUP-LETH.
Din kreative online praksis! – del 2
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
markedsføringsplaner
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Udarbejdet af Stine H, Simone L, Daniel P og Daniel H
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
Inspiration til at udbrede NemSMS til borgere
Facebookkampagne 23. februar – 10. juni
Ønskebørn SEO-optimering.
Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017
(Firmanavn) marketingplan
Skabelon mailopsætning
Best practice i sociale medier
Jan Christiansen Inspiration systime.dk
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
Den gode tone Lse.
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Din firmabrochure Dette er et godt sted at placere et idegrundlag
Velkommen til Informatik - den nye dreng i klassen
Den gode tone Lse.
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
Fra anledning til udvikling
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Præsentationens transcript:

FACEBOOK FIRMASIDER & ADS - SØGEMEDIER A/S

FACEBOOK PAGES FIRMASIDER PÅ FACEBOOK

LinkedInFacebook Social medie barometer* 73 % 23 % 16 % 12 % TwitterInstagram * Antal månedlige brugere

Facebook Facebook vinder markant! 73 % Vi elsker Facebook i DK Over 3 millioner aktive Facebook profiler i Danmark. Vi bruger alle platforme Ca 75% af tidsforbruger på Facebook foregår fra mobile Platforme. Mobilen overtager Over 15% bruger KUN smart- phones til at gå på Facebook! Den store tidsrøver En gennemsnitlig Facebook dansker er aktiv på Facebook i ca 1½ time om ugen. Om måneden bruges der i alt ca 23 millioner timer i Danmark på Facebook. Det svarer til knap 33% af det samlede online tidsforbrug i Danmark!

Den gennemsnitlige dansker…..er dagligt på facebook..har 215 facebook venner..klikker “Synes godt om” 3 gange hver dag..er fan af 55 firma- sider

“Hvorfor er dit firma ikke på Facebook?” Kilde: Ivækst

Hvorfor være på Facebook? BEDRE KUNDESERVICE Dine kunder kan let og uformelt komme i kontakt med dig, og du er tilgængelig 24/7 SKAFFER NYE KUNDER Dine loyale og tilfredse kunder bliver dine sociale ambassadører MODERNE MARKEDSFØRING En Facebook side øger kendskabet til din virksomhed, og du er dér, hvor kunderne er!

Privatprofil, gruppe eller firmaside? Facebook Insights Tilsvarende Google Analytics, men blot for din firmaside og ikke din hjemmeside. Egne undersider Benyttes til afdelingsinfo, events, nyhedsbrev, jobs, guides, osv... Info om dit firma – også til SEO ”Bedøm” giver mulighed for anmeldelser. “Om os” er info om din virksomhed.

Firmaside kategorier

En Facebook brugers privatprofil Timeline Newsfeed (din egen side) (startsiden)

Googles seriøse konkurrent?

Konkurrencer – De 2 typer APP-KONKURRENCER En app-konkurrence kan indsamle data om deltagerne, feks til nyhedbrev, leads, osv… Benyttes typisk af større brands. TIMELINE-KONKURRENCER En timeline-konkurrence vil nå meget bredt ud. Næsten alle konkurrencer i dag er timeline konkurrencer.

Timeline konkurrencer FÅ MEST MULIGT UD AF DIN KONKURRENCE VÆLG EN WIN-WIN PRÆMIE, HVIS DET ER MULIGT En præmie behøver ikke at være en omkostning for dig! Vælg en præmie der relaterer til din virksomhed/branche, f.eks.: “Vind en håndværker for en dag” Vi opfordrer kunderne til at like firmasiden, så de holdes opdateret med dine statusopdateringer. KONKURRENCEREGLER Markedsføringsloven OG Facebooks regler skal overholdes! Du må ikke kræve flg for deltagelse: - Deling af konkurrencen - ‘Tag’ en person

Vejen til nye kunder går gennem dem du har! AmbassadørerTilbagevendende kunder1. købLikersFremmede Vi skyder typisk her.. Men prøv her!

Statusopdateringer STATUSOPDATERINGER DER VIRKER SKRIV TIL DIN MÅLGRUPPE

Statusopdateringer

Hvorfor har Sannes Maler succes? Billeder Tag gerne billeder af dit arbejde, da status- opdateringer med billeder er mest populære. Begejstring Fortæl stolt om dine produkter og ydelser, og vis at du er med på beatet. Engagement Det kræver kun få minutter af din tid, men du bliver hurtigt grebet af det. Brug Søgemedier aktivt Vi formidler dine budskaber, så de rammer din målgruppe bedst. 1710

Statistikdata til optimering 1710

De 4 kundetyper på Facebook “Hvor stor en trailer må min Fiat Panda køre med?” “Hvornår på året skal jeg plante mine georginer?” “Tak for en dejlig weekend på jeres campingplads, vi ses næste år!” “Skøn menu og venlig service!” “Jeg synes ikke at de planter ser pæne ud i det bed!” “Hvorfor er i så dyre?” “Det er den dårligste bøf jeg nogensinde har sat tænderne i” “Carporten i har lavet lever slet ikke op til mine forventninger!” SPØRGEJØRGEN SUPERFAN DEBATTØREN SURMULE

Bevar altid en god tone! “Jeg kan ikke li’ jer!” “Hvorfor kan du ikke li’ os, og hvordan gør vi dig glad igen?” “Vi kan heller ikke li’ dig!”

FACEBOOK ADS ANNONCERING PÅ FACEBOOK

Facebook Ads – 2 typer annoncer Højreside Ads (Right-hand Ads) Vises når du er inde på din Facebook privatprofil på en alm computer. Vises ikke på smartphones! Newsfeed Ads Vises både på alm computer, men også på smartphones. Kræver Facebook firmaside!

Demografisk målretning Du bestemmer selv, hvem du vil ramme! Vi kan målrette dine annoncer ud fra bl.a.: Køn, alder og civilstand Geografi og sprog Interesser, stilling og uddannelse Unik annonceplatform! Med Facebook Ads undgår du at skyde med spredehagl.

CTR – Click Through Rate CTR FORMLEN CTR = Klik / visninger Eksempler: 12 klik ud af 100 visninger = CTR på 12% 3 klik ud af 1000 visninger = CTR på 0,3% Andre betegnelser: Klikrate, klikfrekvens, klikprocent

Succes med relevant annoncering Bedre målretning øger responsen* I Q (ved lanceringen af newsfeed ads) var CTR 0,05% på Facebook Ads, dvs: 1 klik pr visninger. Q var CTR 0,56% på Facebook Ads. Q var CTR 1% på Facebook Ads. * Globalt gennemsnit af alle annonce-typer Kilde: Nanigans - Global Facebook Advertising Benchmark Report Q3 2015

Højreside Ads FACTS OM HØJRE SIDE ADS Forvent ca 1 klik pr 1000 visninger (CTR 0,1%) Dine annoncer vises kun på PC, så de mobile brugere ser ikke dine annoncer! MASSIV BRANDING Med Facebook højreside Ads opnår du massiv branding. Du vil opleve en stor mængde visninger, men kun få klik. Klikprisen er forholdsvis høj. Kilde: Nanigans - Global Facebook Advertising Benchmark Report Q2 2014

Newsfeed Ads FACTS OM NEWSFEED ADS Du SKAL have en Facebook firmaside for at kunne annoncere i nyhedsstrømmen. Du kan forvente ca 4 klik pr 100 visninger (CTR 4%) Dine annoncer kan vises på både PC og mobil. Klikprisen er typisk kun ca 1/3 af højreside ads! KLIK OG BRANDING Med annoncering i newsfeedet får du væsentlig færre visninger end højreside Ads. Men CTR er langt højere end højreside Ads! Kilde: Nanigans - Global Facebook Advertising Benchmark Report Q2 2014

Facebook Ads – Eks 1

Facebook Ads – Eks 2

Instagram Ads Screendump: Thomas Bigum

Instagram Ads via Facebook Facebook Ads vs Instagram Ads = CPC ca 4X så høj på IG

Hvordan kommer jeg i gang? 1. VÆLG FACEBOOK PAKKE 2. OPSTART MED FACEBOOK EKSPERT 3. LØBENDE OPFØLGNING OG SPARRING Sammen med din konsulent fra Søgemedier vælger du de Facebook pakker, som passer til din virksomheds behov. Dvs Facebook Ads og/eller firmaside. Du får en grundig introduktion og gennemgang med en Facebook ekspert, og sammen lægger i en plan for jeres firmaside og Ads annoncering. Vi sørger for at der er en konstant vedvarende aktivitet på din Facebook firmaside, og kommer med forslag til forbedringer og nye tiltag på både firmasiden og Ads.

TAK FOR NU! SØGEMEDIER A/S –