Sanderumskolen og Odense Musikskole ”Vi skummer fløden og sætter musik til” et partnerskab i udfordringer… MARIANNE UBBE - SANDERUMSKOLEN – VÆDDELØBSVEJ.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
EVALUERING AF LÆREPLANER SNULLERNE Krop og bevægelse.
Advertisements

Projekt: Fælles indsats på psykiatriområdet i Haderslev Kommune og Region Syddanmark.
Tema A – et fagligt løft af folkeskolen. Formål Udarbejde konkrete modeller for hvordan skoledagens rammer bliver for eleverne og medarbejderne efter.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
Tværfaglighed – en ny måde at skabe innovative hygiejneresultater på Hygiejne.
V I SPILLER MED I DSS!. S TATUS FOR FOLKESKOLEOMRÅDE I S VENDBORG Helhedsskole fra august 2012 for årgang Fra 2013 for alle klassetrin 2013 nedsat.
Dokumentation med mobilen i dansk - sæt komma med mobilen.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første.
Perron 3 Slagelse Misbrugscenters Ungeafdeling Tina Schultzer Ungekonsulent.
Velkommen til Nordregårdsskolen Informationsmøde for forældre til 5-6 årige børn.
 Kreativitet  Ansvarlighed  Glæde  Tryghed  Nysgerrighed.
Trongårdsskolens kor v. Mette Hauberg & Lajla Hornshøj Velkommen og præsentation v. Stine Arnfred Ét stort skoledistrikt - spørgsmål Forskudt klassedannelse.
UDDANNELSE ELEVERNE SKAL: LÆRE SÅ MEGET DE KAN I ALLE FAG OPLEVE ET UNDERVISNINGSMILJØ, DER GIVER LYST TIL FORDYBELSE OG ENGAGEMENT. VIDE, HVORDAN DE LÆRER.
Forældremøde om motorik og sprog. PROGRAM Velkommen Sammenhængen mellem motorik og sprog Cafésamtaler Fælles afrunding.
Hvad er jeres kerneopgaver? Institutionen? Hvordan oplever du, at kerneopgaven i din organisation har ændret sig de sidste 5 år – og hvordan vil den forandres.
Få fat i det kreative samspil - en overset ressource Pædagogiske inspirationsdage Benedikte Achen 13. august 2013.
Lærerens møde med eleven Af Jan Tønnesvang In Press , 16/12-09
Sammen bliver vi bedre. Ikast-Brande Kommune har Ca indbyggere Ansat: ca. 200 dagplejere 1 leder 1 souschef.
Folkeskolereformen en god skole skal gøres endnu bedre Velkommen til et nyt spændende skoleår på Vibenshus Skole Forældreinformation om FSR – lærernes.
Børn og Unge Århus Kommune 1 Børn /unge med særlige behov Oplæg d til Projekt KRUT Alice Klinge,psykolog.
Praksisfællesskaber Peter Busch-Jensen, Lektor, RUC.
Randers Kommune Jalousi Temadag om menneskets følelser v. Cand. Scient og Sundhedskoordinator Mie Reihs.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Hotel Nyborg Strand 28. oktober 2016
En nordjysk investering – Vejle
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Hvad er Projekt Sund Skole? Projekt Sund Skole er et nyt EU-støttet projekt, som koncentrerer sig om næring til læring i indskolingen. Projektet.
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Lektion 1A Formålet med denne lektion er at give eleverne et billede af Netwerk for at forberede dem på forløbet og på, hvor lang tid det varer, samt at.
Tænketankens vision i en skolekontekst
Læseløft Syd Samarbejde mellem faglærer ved Mad til Mennesker og læsevejleder Aktionslæringsforløb Instruktionsvideoen.
OSO opgaven på Midtjysk
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Ledelse i fremtiden … Betyder ikke vi skal kaste fortiden over bord
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Anerkendende pædagogik
Robusthed på Lillebæltskolen
NY læringsreform aug. 14.
Baseline.
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
Fælles ledelsesgrundlag
VELKOMMEN Informationsmøde Skole & Fritid
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
Rammer for bedre hverdagsrehabilitering
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
Informationsmøde Førskolen
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
VELKOMMEN TIL B-BOX! Arbejdsark.
Hvordan samarbejder vi med grundskolen om det praksisnære?
Boostcamp for unge med autisme – erfaringer og refleksioner
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
302 – I blev skabt som mand og kvinde 1, S1
Sådan bruger du præsentationen
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Er græsset også grønt om natten.
Unge med angst set fra et vejlederperspektiv
Jonna Jepsen Specialkonsulent, underviser og forfatter
Tanker og erfaringer om Studievalgsportfolio
Velkommen til Risskov Skole
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
Lars Geer Hammershøj Ph.d. og lektor DPU, Aarhus Universitet
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Skriftlig og mundtlig feedback Camilla Jürgensen, Heidi Andersen
Skypemøde for badminton-medarbejdere den 27. marts 2019
Sammenhængende borgerforløb i Furesø Styring på tværs
Værktøj 8: Supervision og sparring
Værktøj 4: Aktiverende APV
Præsentationens transcript:

Sanderumskolen og Odense Musikskole ”Vi skummer fløden og sætter musik til” et partnerskab i udfordringer… MARIANNE UBBE - SANDERUMSKOLEN – VÆDDELØBSVEJ 4, 5250 ODENSE SV –

Udgangspunktet… Fælles ønske om morgensang Styrkelse af skolens musikkultur Skolens musikundervisning baseret på lotteri ”Ressourcestærkt” skoledistrikt For få musiklærere på skolen 750 elever intet skolekor 750 elever heraf 5 aktive i skolens band med en musikskolelærer og en lærer fra skolen. Fællessang forældremøder, møder, arrangementer… skoleledelsen ved at køre træt MARIANNE UBBE - SANDERUMSKOLEN – VÆDDELØBSVEJ 4, 5250 ODENSE SV –

Søjleopdelingen i vores Børnemiljø 0. – 3.kl. MARIANNE UBBE - SANDERUMSKOLEN – VÆDDELØBSVEJ 4, 5250 ODENSE SV – Søjle A 90 – 100 elever Teamkoordinator Lærere og pædagoger 3. A 2. A 1. A 0. A Søjle B 90 – 100 elever Teamkoordinator Lærere og pædagoger 3. B 2. B 1. B 0. B Søjle C 75 elever Teamkoordinator Lærere og pædagoger 3.C 2.C 0. C

Mandag – Ud af huset TirsdagOnsdagTorsdag Fredag- Rejseholdsdag – Læse/mat.-bånd Bh. kl. fleksibel mødetid med læse / mat. aktiviteter Læse/mat.-bånd Bh. kl. fleksibel mødetid med læse / mat. aktiviteter Læse/mat.-bånd Bh. kl. fleksibel mødetid med læse / mat. aktiviteter Læse/mat.-bånd Bh. kl. fleksibel mødetid med læse / mat. aktiviteter Læse/mat.-bånd Bh. kl. fleksibel mødetid med læse / mat. aktiviteter – Kl. undervisning – Fri leg – Kl. undervisning Fællessang med intro til dagens Fællesbånd (FB) (Teammøde A) Fællessang med intro til dagens Fællesbånd (FB) (Teammøde B) Fællessang med intro til dagens Fællesbånd (FB) (Teammøde C) Fællessang med intro til dagens Rejseholdsaktiviteter ”Musikkens verden” Søjle A – Spisning – Fri leg – Kl. undervisning Aldersintegreret undervisning (AU) Aldersintegreret undervisning (AU) Aldersintegreret undervisning (AU) ”Krop og bevægelse ” Søjle B ”Fra indtryk til udtryk” Søjle C – 14.00Træningscenter Fælles afslutning med sang + ? MARIANNE UBBE - SANDERUMSKOLEN – VÆDDELØBSVEJ 4, 5250 ODENSE SV – Den sammenhængende skoledag (DSS) ved Sanderumskolen for årgang

Personalesammensætning i rejseholdsaktiviteterne… MARIANNE UBBE - SANDERUMSKOLEN – VÆDDELØBSVEJ 4, 5250 ODENSE SV – Søjle A 90 – 100 elever 2 musikskolelærere 2 musiklærere (1 danser) 4 pædagoger 3. A 2. A 1. A 0. A Søjle B 90 – 100 elever 2 musikskolelærere 2 musiklærere (1 danser) 4 pædagoger 3. B 2. B 1. B 0. B Søjle C 75 elever 2 musikskolelærere 2 musiklærere (1 danser) 3 pædagoger 3.C 2.C 0. C

MARIANNE UBBE - SANDERUMSKOLEN – VÆDDELØBSVEJ 4, 5250 ODENSE SV – Skabt det tværfaglige møde i praksisfeltet Specialister / specialister - Specialister / generalister Givet mere til flere – glæde / begejstring / øget sanselighed Skabt fundamentet for øget instrumentalundervisning på sigt Entusiasme – vi er en del af noget nyt og fremadrettet Frustrationer – det virker ikke! 1 hold /1 musikkyndig Usikkerhed på egne kompetencer Tilpasning af de fysiske rammer Justering af pædagogernes deltagelse Forventningsafklaring – finde en fælles forestilling om, hvad musikundervisning er Hvad har vi gjort, og hvorfor gjorde vi som vi gjorde? Hvad skete der?

MARIANNE UBBE - SANDERUMSKOLEN – VÆDDELØBSVEJ 4, 5250 ODENSE SV – Hvordan kan vi være så ens og så alligevel så forskellige? Mentale ommøbleringer - en del af processen ”Jeg har ikke gået på konservatoriet i 5 år for at spise madpakker og pudse næse”. Pd – udd. til musikskolelærere – kan der findes andre veje på behovet for kompetencer indenfor klasserumsledelse? Tættere ledelsessamarbejde mellem skole og musikskole Kommunikation Udholdenhed Handlekraft Anerkendelse Opmærksomhed Øget bevidsthed om at speedede processer er sårbare Øget bevidsthed om at ”Jokere” kan gøre en forskel Hvilke refleksioner er i spil? Hvilke utilsigtede sidegevinster fik vi?

Partnerskabsskole Hvad var hjælpsomt?: Der var en relation Der var en organisering Der var en accept Fremtidsscenarier hvis vi lykkes på den lange bane: Musikkultur på skolen Flere musikudøvende elever Musik / drama / kreativitet / innovation Erfaringer med andre samarbejdspartnere i ”skoletiden” MARIANNE UBBE - SANDERUMSKOLEN – VÆDDELØBSVEJ 4, 5250 ODENSE SV – Hvad var hjælpsomt? Der var en relation Der var en organisering Der var en accept

Spørgsmål til overvejelse… Hvem har ledelseskompetencerne, når musikskolens medarbejdere kommer så langt ind i skolens grundydelser? Er det fornuftigt at være så ambitiøse? Hvordan kan vi udvikle musikskolelærernes klasseledelsesevner? Hvordan motiverer vi hinanden på den lange bane (delmål, små successer, markeringer)? MARIANNE UBBE - SANDERUMSKOLEN – VÆDDELØBSVEJ 4, 5250 ODENSE SV –

Tak for jeres opmærksomhed… MARIANNE UBBE - SANDERUMSKOLEN – VÆDDELØBSVEJ 4, 5250 ODENSE SV –