Region Syddanmark Udvalg for trafik om miljø Region Syddanmark 22. november 2007.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Trafikselskab i Region Midtjylland Udvalg for regional kollektiv trafik og infrastruktur 15. Marts 2006.
Advertisements

Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference angående buspuljer Odense, 15. Juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik Thomas E. Øster, Arriva kollektiv trafik.
Projekter med støtte fra Statens Trafikinvesteringsplan - erfaringer og visioner / København Cathrine Krogh Keinicke/ Frank Andersen.
Areal og indbyggere (1. januar 2007) RegionIndbyggereArealIndbyggere pr. km 2 Hovedstaden Sjælland Syddanmark Midtjylland Nordjylland
Beskrivelse af de nuværende trafiksystemer Kortlægning af den kollektive trafik i Region Syddanmark Rapport af 13. april 2005.
GRØNNE INDKØB kk SAMARBEJDE OG VIDENDELING. SEKRETARIAT FOR GRØNNE INDKØB Finansieret af Varetages af.
Kvalitet i Sundhed Pressemøde den 11. februar 2011.
Pendlerbus Silkeborg – Århus N Pendlerbus Silkeborg – Århus N Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference Odense, 15. juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik.
Hvilket potentiale er der i den kollektive trafik? Mikael Hansen, konsulent.
Lægeforeningen Fremtidig prioritering af medicinske behandlinger Jens Winther Jensen.
Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Århus Kommunes ansøgninger om puljestøtte 1. runde – fem ansøgninger.
Konference om busfremkommelighed  ITS Vejle trafikcenter  Signalprioritering  Busbane i Nørrebrogade.
Syddansk Mobilitetsråd 18. september 2009 Jørgen Krab Jørgensen Lufthavnschef, Billund Lufthavn Billund Lufthavn og visionerne for den.
1 Visioner, projekter og penge SKIVE KOMMUNE 2 To typer projekter 1. Procesprojekter -Skive Kommunes Visionsproces -Lokalpark -DI´s værdiforløb/visionsproces.
Kommunalstyrelsesvedtægt og økonomisk styring. KANUKOKA Kalaallit Nunaanni Kommunit Kattuffiat Stiftet 24. juli 1972 ” Foreningens formål er at varetage.
1 Silkeborg Trafikterminal Konference den 11. januar 2012 Trafikmedarbejder Karen Dalsgaard Ingeniør Bente Rands Mortensen.
Buspuljerne fremadrettet ­Dialogmøde d. 20. januar 2011.
Rejsekort Undersøgelse om rejsekort i den danske befolkningen, der bruger offentlig transport mindst 1 gang i kvartalet 8. dec 2015.
1 Nogle særlige problemstillinger Rejsekortet Overgangsordninger for takstsystemer i regionen.
Økonomiaftale for budget 2007 Forberedelsesudvalget Odense, den 22. juni 2006.
Fremtidens matematik, marts 2015 Carl P. Knudsen Hvad er DASG ?
Infrastrukturkommissionens seks fokusområder 1.Ringforbindelserne skal sluttes i Hovedstadsområdet på både vej og bane. 2.Der skal udarbejdes en samlet.
HANDLING OG PLAN1 Repetition af modellen. HANDLING OG PLAN2 Repetition af modellen FORMÅL  Sikre at vi fortsat har samme forståelse af udgangspunktet.
Hvad skal der ske i 2006 Historien Omfattende tekniske forberedelser er allerede i gang Startet af amtsborgmestrene ultimo 2004 Først trafikselskaberne.
Samordning i den kollektive trafik ­Med kunden i centrum.
TUR Chaufførkonference maj 2016 Johnny Bengtson. Kvalifikationsuddannelse ­Udstedte kort ­Tilsyn ­Multitest, prøveresultater mv. ­Kode 95 ­Efteruddannelse,
Den kollektive trafik i Region Sjælland 12. februar 2016.
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
Virksomhedens udvikling
Forberedelse til kick off 7. december 2016
Præsentation af metodehåndbog for virksomhedsservice
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Bertel Haarder (Undervisningsminister) :
Trafikken i Valdemarsgade
Tema: Landdistrikter Arbejdsgruppe Regional Erhvervspolitik 18
Om analysen Vil du vide mere? Metode Univers & stikprøve Tidsperiode
Om analysen Vil du vide mere? Metode Univers & stikprøve Tidsperiode
NELLEMANN A/S Gruppe 7: Natasia Andersen, Mikkel Knudsen, Niklas Knudsen, Niclas Schmidt, Nora Henriksen.
Metamodel for domænemodellen
Kursus for nye efterskoleledere
Kobling af økonomistyring og digitalisering
Potentialemodel for kvantificering af effekterne af Aarhus Letbane
Informationsindhentning
Regional udvikling og kollektiv trafik
Præsentation - ny struktur, nye vedtægter
Forslag til masterplan for infrastruktur
TRAFIK OG INFRASTRUKTUR
TRAFIK OG INFRASTRUKTUR
Kulturmetropolen Festival & Events 2.0.
Hvad er vigtigt for dig? Onsdag den 6. juni stiller sundhedsprofessionelle dette spørgsmål til patienter, beboere, klienter, brugere og borgere Den.
International økonomi for matematikere
FAGFESTIVAL 2013 Fra tanke til handling – Diplomuddannelse i vejledning MUS samtale i 2004 Studieforberedende kursus i akademisk skrivning – 40 lektioner.
Visionære Regionale Udviklings Planer
INTERNETTET.
Visionære Regionale Udviklings Planer
Pressebriefing 22. november 2006 Socialområdet i Region Syddanmark
Regionsrådets redegørelse til Det Regionale Udviklingsråd
Transportplanlægning og Ruteoptimering
Formålet med kommunikationsstrategien
BAI skolekonference 13. november 2018 Titeldias
Nøgletal på vejområdet
Vintertjeneste på stier i Svendborg Kommune
Velkommen til ROADSHOW i GeoDanmark!
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Metamodel for domænemodellen
Kollektiv trafik - frem i lyset
Dynamiske effekter af skatter og offentlige udgifter
LAG Odder-Hedensted.
Implementeringsplanen – hvad er den og hvad skal den bruges til?
Manual til indsendelse af BUDGET
Præsentationens transcript:

Region Syddanmark Udvalg for trafik om miljø Region Syddanmark 22. november 2007

Spørgsmål 1 Hvordan udvikler trafikken sig for øjeblikket på selskabets enkelte regionale ruter?

Difference JANFEBMARAPRMAJJUNJULAUGSEPOKTI ALT Enkeltbillet-2,72-2,41-1,23-7,43-4,88-2,62-6,243,80-2,40-3,46-2,90 Andre billetter0,50-2,247,40-10,67-10,063,11-5,08-7,44-0,50-2,70-2,76 Bybuskort1,420,67-3,54-10,34-1,70-1,652,20-0,04-0,332,99-1,20 Turkort-18,90-18,40-21,45-23,32-13,92-12,42-7,80-3,78-5,50-9,50-13,99 Periodekort20,246,35-8,41-23,73-11,55-4,52-15,05-17,01-18,84-9,09-7,82 Andre kort-0,56-9,98-19,86-31,26-20,66-0,83-22,05-43,88-36,03-16,69-20,88 I alt1,58-3,96-10,72-19,00-11,36-3,45-8,06-14,29-17,71-9,07-9, Diff

Spørgsmål 2 Hvor langt er trafikselskabet med at formidle de nuværende regionale ruter på interaktivt kort? -

Spørgsmål 3 Hvilke undersøgelser af kunders tilfredshed med de konkrete ændringer i nettet af regionale busruter prioriterer trafikselskabet at gennemføre?

Kunders tilfredshed Spørgeskema primo januar 2008 –Beskriver den nuværende situation Spørgeskema 2009 –Beskriver effekter af ændringer

Spørgsmål 4 Giv et par eksempler på principielle og konkrete ændringer i nettet af regionale busruter, som trafikselskabet vurderer på det korte og lange sigt samtidigt vil kunne forbedre både kundetilfredshed og driftsøkonomi i trafikselskabet!

God tilgængelighed: - ”ingen køreplan” - korte gang ved store rejsemål - gode og belyste ventefaciliteter - sikre og trygge adgangsveje ”Tænk sporvogn kør bus”: - busveje (til nøds med cykler) - stor prioritering i signaler - kantstensstop - ingen omvejskørsel for de mange Fleksibilitet og netværk: - hyppige afgange - få eller ingen rutevarianter - højst 1 busskift - gode logiske omstigningssteder Kort rejsetid:Let at bruge: - høj rejsehastighed- nem forståelse - stor præcision- nem adgang for alle - lille ventetid- højst 1 omstigning - kort gangafstand- stor netværkseffekt b Flere kunder => flere indtægter Max. fremkommelighed => færre udgifter Bedre service eller mindre skattetilskud Den positiv e spiral for kollek tiv trafik

Dilemmaet terminalen fælles terminal er forudsætning for fælles køreplan Rutebilstationen er for lille, driftsmæssigt ”out af time” og vil være dyr Bybusterminal er optimal for næsten alle ruter endnu bedre er at flytte ud på Østre Stationsvej Bybusterminalen 4300 skifter bus 1300 går til rejsemålet 3000 skifter til toget 400 skifter til toget 3000 skifter til bybussen 700 går til rejsemålet Rutebilstationen Passagerflow ved Odense Banegård Center Odense Banegård Center Ventefaciliteter for passagerer Kørespor og 2 stoppestedsarealer Busban er passag erer Biler samt cyklesti Jernba ne- gade Nørre- gade Biler samt cyklesti Adams - gade

Forslaget i overskrifter 6 grupper hvor by- og regionalbusser er fuldt integreret 2 bybus- og 2 regionale er ikke servicelinierne er lokale knyttet til bydelscentret

Spørgsmål 5 Hvilke ønsker har trafikselskabet til regionsrådets medspil for at opnå flere passagerer på de regionale ruter og bedre resultat i den offentlige transport service?

Regional Udvikling Afdelingschef Sekretariat Afdelingschef Erhverv og internationale forhold Afdelingschef EU, strukturfonde, og uddannelse Afdelingschef Natur, miljø og landdistrikter Afdelingschef Jordforurening Afdelingschef Vækstforum

Spørgsmål 5 God arbejdsdeling Trafikplan –Servicemål –Udvikling 24. januar 2008, Seminar FynBus –Visioner –Økonomisk fordeling Udbud regionale ruter 2009

Lars Oksbjerre FynBus Tlf ,