Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Pendlerbus Silkeborg – Århus N Pendlerbus Silkeborg – Århus N Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference Odense, 15. juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Pendlerbus Silkeborg – Århus N Pendlerbus Silkeborg – Århus N Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference Odense, 15. juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik."— Præsentationens transcript:

1 Pendlerbus Silkeborg – Århus N Pendlerbus Silkeborg – Århus N Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference Odense, 15. juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik

2 Pendlerbus Silkeborg – Århus N Århus N/Skejby er et erhvervs- og uddannelsesområde i voldsom vækst. Den regionale kollektive trafik mod Århus er i dag rettet mod centrum. En rejse mellem Silkeborg og Århus N indebærer i dag 1 eller 2 skift, og tager 70 – 90 minutter. En bil kan klare det på ca. 40 minutter. Derfor gennemførte Midttrafik et forprojekt for at undersøge mulighederne for en direkte pendlerrute Silkeborg – Århus N. Forprojektet fik støtte af Trafikstyrelsens Buspulje.

3 Pendlerbus Silkeborg – Århus N 5 faser i analysen Pendlingsanalyse Kundeanalyse Planlægningsfase Udbud/krav Markedsføring

4 Pendlerbus Silkeborg – Århus N Pendleranalysen Der er pendlingsmæssigt grundlag for at køre direkte bus om morgenen fra Silkeborg til Århus N – og omvendt om eftermiddagen. Der er ikke pendlermæssigt grundlag for det modsatte Der er pendlermæssigt grundlag for at stoppe i Galten

5 Pendlerbus Silkeborg – Århus N Kundeanalysen Der er pendlere – men er der kunder? Spørgeskemaundersøgelse rettet mod ansatte og studerende i Århus N med bopæl i 8600, 8632 og 8664.

6 Pendlerbus Silkeborg – Århus N Kundeanalysen - Konklusioner Der er kundemæssigt grundlag for kørsel i myldretiden Der er ikke grundlag for kørsel udenfor myldretiden Vi skal helst tæt på parcelhuskvarterer i Silkeborg Vi skal helst holde tæt på arbejdspladsen/uddannelsesstedet Siddeplads vægtes meget højt Internet prioriteres ”halvhøjt” som servicefaktor Vi skal i skarp konkurrence med bil nr. 2 Produktet skal fungere 100 %

7 Pendlerbus Silkeborg – Århus N Køreplanlægning 3 ture om morgenen fra Silkeborg 3 ture om eftermiddagen fra Århus N 8 stop i Silkeborg 3 stop undervejs – men ikke nogen ”svinkeærinder” 6 stop i Århus N

8 Pendlerbus Silkeborg – Århus N Udbud Ineffektiv kørsel Udbud efter forhandling for bl.a. at kunne imødekomme forslag fra bydere – både hvad angår køreplan, men også ”services”.

9 Pendlerbus Silkeborg – Århus N Markedsføringsplan Tiltrække nye kundegrupper Associere ruten med hurtighed og behagelighed Målrettet markedsføring Aftales konkret i forbindelse med implementering

10 Pendlerbus Silkeborg – Århus N Drift Forhåbentlig driftsstart den 3. januar 2011 Ansøgt om tilskud til markedsføring samt ”aftrappende” delfinansiering af forventet underskud

11 Pendlerbus Silkeborg – Århus N Succeskriterier År 1: 70 erhvervspendlere og 125 uddannelsespendlere pr. dag År 3: 150 erhvervspendlere og 180 uddannelsespendlere pr. dag


Download ppt "Pendlerbus Silkeborg – Århus N Pendlerbus Silkeborg – Århus N Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference Odense, 15. juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google