Gesten Børnecenter Velkommen i skole 2015.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Set i forældreperspektiv
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Ny Skolereform Sådan gør vi i Vonsild
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
De knastørre facts: Vi er 580 elever, 48 lærere, 2 undervisningsassistenter, 16 pædagoger og 1 ledelsesteam. Skolen er afdelingsopdelt, og lærerne arbejder.
Velkommen til informationsmøde på Vrejlev-Hæstrup Skole
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Informationsaften Aftenens program:
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
Hierarki for styringsredskaber
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Et væksthus for børn og voksne
Skolereform ’14 - Gesten Skole (børnecenter)
God trivsel = God læring
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
Forældremøde X årgang.
Skolereformen Overordnede mål:
Jeg støtter barnet ved:
Velkommen til valgmøde
Det gode klasserådsarbejde
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Folkeskolereformen2014.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
Tre klare nationale mål
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Folkeskolereform Version 1.0
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Skolereform 2014 Hodsager Skole.
Faglig fordybelse i indskolingen
Folkeskolereformen på vores skole
Folkeskolereform 2014.
Velkommen til Nordregårdsskolen
Nr.Vium-Troldhede Skole Folkeskolereformen Danmark nu blunder… Danmark, nu blunder den lyse nat bag ved din seng, når du sover. Gøgen kukker i skov.
Velkommen.
Et fagligt løft af folkeskolen.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Skolereform … og valgmøde Højgårdskolen april 2014.
Velkommen til Fyraftensmøde 26.marts 2014 på Rosendalskolen
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Grundtanke Børn der trives kan lære, voksne der trives kan undervise.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
Den usynlige klassekammerat v. Lysholm Skoles forældrebestyrelse
Velkommen til Vestervangsskolen
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
Hvorfor har vi ikke suveræne skoler?. De næste 45 minutter… Baggrund for udvikling Udvikling af en ny skole – hvorfor og hvordan? Fremtidens kompetencer.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Præsentationens transcript:

Gesten Børnecenter Velkommen i skole 2015

Børn der trives kan lære – voksne der trives skaber udvikling. Læring & Trivsel Vi ønsker at skabe læring og trivsel gennem en anerkendende tilgang i trygge rammer. Den enkeltes motivation og gå-på-mod styrkes og bevares ved et øget fokus på hinandens styrker og kompetencer samt passende faglige og sociale udfordringer og oplevelser. Børn der trives kan lære – voksne der trives skaber udvikling.

Vi lægger vægt på Den enkeltes udvikling i både læsning og matematik Gennem: dagligt læsebånd læse- og matematikvejleder

Vi lægger vægt på Det praktisk musiske Det ses bedst: daglig morgensamling jule- og sommerkoncert LMS skolefest med teater Håndværk og design (fagdage og 2 lærere) Projektarbejde (trin 2)

Vi lægger vægt på Trivsel Derfor arbejder vi med: fokus på den enkelte i fællesskabet det inkluderende fællesskab de 24 styrker AKT og inklusionslærer Positiv tilgang

Vi lægger vægt på Fællesskabet Derfor har vi: daglig morgensamling fælles oplevelser julekilp

Vi ved, der er kritik Vi ærgres alle over flytninger og fravalg Enhver henvendelse påvirker os Vi ønsker at være imødekommende Vi kan ikke løse alt her og nu… Medarbejdere arbejder med udfordringerne!

Inklusion Vi skal gøre det bedste for os der er her Vi skal arbejde med dem vi er Inklusion er for alle Et anerkendende og udviklende fællesskab

Skolereformen version 2.0 Skoleåret 2014/15 gav erfaringer… Vi forbeholder os retten til at blive klogere, og påtager os forpligtelsen til at handle derefter.

Fagdage 2 fagdage hver uge Tid til fordybelse Mange muligheder

Faglig fordybelse Samlet på 5 kursus og fordybelsesuger Ingen lektier i traditionel forstand Husk at læse – frilæsning og højtlæsning Det styrker børns læring og trivsel, når forældre er interesserede og positive

Åben skole Gesten Skytteforening Gesten kirke og musikskolen Og så alt det vi plejer: Kunstmuseet Naturvejlederen Skoleskoven Børnehaveskoven Mælkebøtten Trivselsdage (fx LEGOLAND) Arbejde på tværs af klasser Oma.

Bevægelse i undervisningen Bevægelse skal støtte og supplere fagene Del af et forskningsprojekt under SDU Udeordning og legepatrulje

Nærvær og selvstændighed Hjælp jeres børn ind i skolen i den første tid Husk at lære dem ansvar - lad dem klare det selv efter en tid (måske en måned) Mobilfri skoletid