Netværksledelse i den offentlige opgaveløsning

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Undervisning i ”Relation”
Advertisements

Læring i Multikulturelle Kontekster
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE KORT TIL HANDLING - PSYKISK ARBEJDSMILJØ I SYGEPLEJEN.
Kandidatuddannelsen i Sygepleje
Progression i samfundsfag
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Aftalen om et fagligt løft af folkeskolen
Censorformandskabets møde 25. oktober 2012
Forbyggende indsatser • FOR UNGE. For at indsætte dato og sidefod: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”dato” i feltet for.
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
Informationsforvaltning
Læring og videndeling om god arbejdsmiljøpraksis Oplæg på AM 2006 ved: Brian Knudsen, Arbejdsmiljøinstituttet Sune Netterstrøm og Peter Frimer, Bymusen.
Deltag i konkurrencen om det mest succesfulde telemedicinske initiativ på Center for Telemedicins konference den 9. oktober Brug evt. skabelonen.
Kollegavejledning Læringscentrene Roskilde. Program • Velkommen igen! Vejledningsværktøjer i teori og praksis – kort oplæg Praksisrefleksioner fra igangværende.
Småøvelser og innovative kompetencer
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering
Dansk med it © Duncker & Ruus DIT-systemet Dansk med it Generel præsentation for studerende Dorthe Duncker og Hanne Ruus Institut for Nordiske Studier.
Projekt i billedkunst Resten af tiden.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Observation af din/andres undervisning –
LP som skoleudvikling – et perspektiv udefra og ind i modellen
Master i Rehabilitering
Introduktion til vejledning i projektarbejde Anette Kolmos og Søren Hansen 30/8 og 20/
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
Højskolen for Efter-og Videreuddannelse Interprofessionel Læring og Samarbejde 10. november 2013Chefkonsulent Kirsten Willemoes Knudsen 1.
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
Generel introduktion til EC
Akademiuddannelse i Ledelse Februar 2010
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
SAF Forside Blå Designen for Videncentre og ressourceenheder, med farvetema KONCERN, er forvalgt De 3 andre afdelinger: Læring, Ledelse & Socialt arbejde:
Per Øhrgaard, Jette Eriksen, Sisse Oreskov
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
Internationalisering gennem lektorkvalificering
Samskabelse Den 19. februar 2014 blev der afholdt Visionsseminar for Kommunalbestyrelsen i Lemvig Kommune, hvor der på politisk niveau blev drøftet og.
M EDIEPÆDAGOGISK OG ORGANISATORISK VEJLEDNING Intro Rikke Schultz
Fleksibel Master i Friluftsliv Arbejder du med sundhed, rekreation, idræt, friluftsliv eller turisme? Kunne du tænke dig at få en dybtgående viden om,
Forpligtende netværksledelse
Stefan Hermann Rektor Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Tillidsreform SKAL Principper for samarbejdet mellem den danske regering, arbejdsgiverne og de faglige organisationer.
Netværksledelse i den offentlige opgaveløsning
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
Bypolitik, kulturplanlægning og design af kulturelle læreprocesser Præsentation d Underviser: Jan Graulund (og evt. NN)
Linda Greve Center for Undervisningsudvikling
Institut for Socialt Arbejde, onsdag den 6. maj 2015
Flemming Riishøj Adjunkt Institut for Ledelse & Forvaltning
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Valgfri tekst FORMÅL Kan selvstændigt udvælge en relevant tekst for modulet. Kan argumentere for, hvad teksten bidrager med i forhold til modulets teoretiske.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 10. MARTS 2016 BIG BANG 2016 LEKTOR EMERITA HELENE SØRENSEN AARHUS UNIVERSITET AU HVAD KAN PISA BRUGES.
Præsentation af studieordning /vejledning. Studievejledning 2 Modul Vf8: Mentorskaber og mentorordninger ECTS-point: 5 Læringsmål: Viden Skal have indsigt.
Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højre klik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis tegne- hjælpelinjer på.
Laborantuddannelsen Forside Grå Designen for Videncentre og ressourceenheder, med farvetema KONCERN, er forvalgt De 3 andre afdelinger: Læring, Ledelse.
Fra praktik til universitetsopgave Kapitel 12. Agenda At koble teori og praksis Mål for praktikopgaven Typiske krav til praktikopgaven Hierarkiet for.
Sæt medarbejdere, fag og opfindsomhed fri – innovation? LO’s arbejdsmarkeds-, uddannelses- og erhvervspolitiske konference 25. november 2014 Pia Gjellerup.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Stefan Hermann Rektor Forside Blå Designen for Videncentre og ressourceenheder, med farvetema KONCERN, er forvalgt De 3 andre afdelinger: Læring, Ledelse.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik.
Bilag 4c Organisationsdiagrammer for den foreslåede nye organisation
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
Hvorfor dansk på GF1?.
Læringstimer med kliniske sygeplejelærer i
Flipped Classroom i butiksøkonomi Kim Skaaning, Lektor
AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl
Fra Videoklip med intro til modulet – pædagoguddannelsen
Præsentationens transcript:

Netværksledelse i den offentlige opgaveløsning Flemming Riishøj Adjunkt Institut for Ledelse & Forvaltning Kick off-møde tirsdag, den 4. februar 2014

Indhold og sammenhæng En uddannelse – formelle krav Formål Institut for Ledelse & Forvaltning Flemming Riishøj Indhold og sammenhæng En uddannelse – formelle krav Formål   At de studerende i en dynamisk vekselvirkning mellem teori og praksis kan arbejde med analyse, refleksion og håndtering af ledelse i og af netværk. Mål Viden og forståelse Skal have viden om forskellige teorier, begreber og metoder om ledelse i og af netværk – identificeret i et videnskabsteoretisk perspektiv og kunne reflektere deres betydninger

Institut for Ledelse & Forvaltning Flemming Riishøj    Færdigheder Skal kunne iagttage og indsamle empiri om ledelse i og af netværk og relatere denne til ledelsesmæssig kontekst og praksis på en relevant måde – og skal kunne vurdere og formidle betydningen af forskellige teorier, begreber og metoder i forhold til empirien i praksis.   Kompetencer Skal kunne relatere egen ledelsesmæssig praksis og kontekst til de centrale teorier, begreber og metoder der knytter sig til ledelse af og i netværk i den offentlige opgaveløsning. Skal kunne identificere behov for egne og organisatorisk kompetenceudvikling i forhold til de konkrete kontekster for ledelsesopgaven.

Teori & refleksioner i undervisningen Feltarbejde, case & praksis Institut for Ledelse & Forvaltning Flemming Riishøj Indhold & sammenhæng Velfærdsnetværk fokus på konkrete, borgerrettede velfærdsydelser og ønsket om at forbedre dem. Innovationsnetværk med fokus på at nå de langsigtede, politiske mål, og gennem nye perspektiver på udfordringerne kan de nye, mulige løsninger opstå - netværket som interaktivt rum for innovativ samskaben af det anderledes mulige Læringsnetværk som led i gensidig læring, transformativ læring og kompetenceudvikling Teori & refleksioner i undervisningen Feltarbejde, case & praksis

Eksamensform og vejledning Institut for Ledelse & Forvaltning Flemming Riishøj Forholdet mellem teori og praksis – feltarbejde & teori i forløbet Undersøgelser, initiativer, eksperimenter mv. Eksamensform og vejledning Litteratur og læsning

Eksamensform og vejledning Institut for Ledelse & Forvaltning Flemming Riishøj Eksamensform og vejledning Den studerende medbringer en skriftlig disposition (max 1 side) med en redegørelse for casen til eksamen. Redegørelsen for casen indeholder 5 dele: - Kontekstualisering af casen og netværksprojektet - Formulering af en central problemstilling vedrørende netværksledelse i offentlige organisationer, som udspringer af casen og er af særlig interesse for den studerende. - Teorifragmenter fra modulet til belysning af problemstillingen. - Stillingtagen til hvordan den studerende vil iagttage og indsamle empiri om ledelse i og af netværk - Teorifragmenter fra modulet som kvalificerer den studerendes refleksioner over egen kompetenceudvikling i forhold til de/n gennemførte eller fremtidigt mulige netværksproces/ser.

Institut for Ledelse & Forvaltning Flemming Riishøj Hvem er vi - baggrund, organisatorisk placering og hvilket fokus på netværk – et bidrag til design af uddannelsen specifikt Hvilke spørgsmål vil du have svar på ved at deltage i denne uddannelse? Navn: Ansættelse: Uddannelse: Deltagelse i netværk?

Institut for Ledelse & Forvaltning Flemming Riishøj Undervisningsformer, de studerendes deltagelse og kontakt med underviser mellem undervisningsdagene Praktiske informationer og spørgsmål