Idoler og arketyper som argument Vi køber produktet, fordi det har symbolværdi Produktets værdier formidles via fortællingen og helten til forbrugeren.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Vi er overbevist om at livet vil være perfekt når vi bliver gift og får et barn......og et til.... Så bliver vi frustrerede over at vores børn ikke er.
Pårørende-professionel relationer
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Præferencer på markedet.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Fremtidens Videoforbruger
Benzinpris Hej! Jeg har hørt, at benzinprisen i den nærmeste fremtid kan komme op på kr 15,00.
Processuelle netværksmøder – et psykologisk perspektiv på samarbejde i praksis Af Rikke Kann, cand. psych. Speciale ved Institut for Psykologi, Københavns.
Prissætning - hvordan gør man ?.
BIOANALYTIKERES KERNEFAGLIGHED OG PROFESSIONSIDENTITET
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Red Bull Magnus.
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
Vor tids paradoks Klik for næste side  I dag har vi større huse og mindre familier. Mere bekvemmelighed, men mindre tid.
Narrativitet: Organisationen som myriader af historier
Hvorfor ØKO? • ØKO og Astma & Allergi (A&A) er ved at blive en kategori der er stor efterspørgsel på inden for indendørs maling (top 3). Vores målgruppe.
Børn og sorg - og sprældøde døde
Stjernholm Dagen 2011 – fokus på… InnovationsDesign v/Lars Fridberg.
Backoffice præsentation
Udviklingstendenser indenfor turismen – globalt og lokalt
Identitet – hvem er jeg ?.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Lena Mossberg At skabe oplevelser ved hjælp af storytelling
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
Dialogisk læsning – Eksempler på spørgsmål
Grundbegreb + Priselasticitet
Irak.
Dream Building og kernehistorien Henrik Kristensen
ER-diagrammer (databaser, del 4)
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet OPFRISKNING AF BEGREBER FRA DAG 1 August 2011.
Instituttet for Fremtidsforskning Er en privat og uafhængig tænketank Er grundlagt i 1970 af Thorkil Kristensen Inspirerer og rådgiver virksomheder, organisationer.
Målet for os i dag ”At lære jer en simpel model, der sætter jer i stand til, at opbygge en argumentation, der giver jeg gennemslagskraft”
Reklamer Reklametyper.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Vejlederens kommunikation
MAN SKAL TRO PÅ SIG SELV. LAVET AF LASSE THE MAN.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Red Bull give vinger Red Bull er Energidrik indeholder koffein, sukker og taurin. Sodavandet kæmper mod træthed.
Et mærkeligt skib.
Mit medieprodukt er en plakat til en miljømesse..
1.Lektion: Identitet i forandring
Forudsætninger for en god samtale
Fortæl den gode historie Jakob Christiansen 25.maj 2013.
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Af. Skafte.
Enhed. Klynge/ Netværk Vidnefortælling (anvendes på Område- og BUF-niveau) En fortælling om de ledelsesmæssige faglige overvejelser og nye handlingsperspektiver.
VIP2 Jobpakkeambassadør Kursus Jørgen T. Madsen Om historier og journalister.
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
Historik: Grundlagt 1948 Produceret tomater siden 1976 Leverer til GASA indtil 1980 Starter levering til Nordgrønt, men fra 1985 leverer vi direkte.
Handel med korn mellem landmænd
Senior Festival Hvor ord svigter, ”taler musikken” Udarbejdet af: Peter, Younas, Katarina og Nina.
Red Bull Af Mattias Sundroos. Klassifikation af produktet RedBull er et kortvarigt produkt, da det forbruges samtidig med det anvendes. Ofte fødevarer.
Forbrugernes Needs Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker At kunne betale efter behov (dvs. Man ikke skal betale.
Den Kreative Platform I TIK 3
Dette er starten på et lille slideshow, der kan præsenteres på minutter. Slideshowet bygger alene på de materialer, der er udleveret i ’Pårørende-kittet’
Konference om mundtlige prøver PRØV! Et program til de mundtlige prøver.
Værdibaseret ledelse. Udgangspunktet Fokus på procesværdi som et middel til at opnå målet (højere produktværdi) Alle byggeriets parter er på banen, og.
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
Og hvordan definerer vi os selv?
Købemotiver og gruppepåvirkninger
Branding afsætning.
Videnskabeligt projekt
SUCCES MED SALG 1.
Best practice i sociale medier
Hvordan bliver en 20’er til en kylling?
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Præsentationens transcript:

Idoler og arketyper som argument Vi køber produktet, fordi det har symbolværdi Produktets værdier formidles via fortællingen og helten til forbrugeren Helten behøver ikke være en bestemt person eller figur, men kan være en arketype som Nikes vinder Idol kan genbruges i forskellige former, der passer til tidens øvrige mode og luner. (Adidas kan skifte den ene fodboldstjerne ud med den anden)

Tidligere story telling Ofte fortalte man historier om det gode, produktet kunne udrette: - ”jeg købte en ny bil, og så scorede jeg drømmepigen” - ”før havde jeg ikke tid til familien, så fik vi opvaskemaskine, så nu har vi masser af tid”

Tendens I : historien tillægges større betydning Eks 2: legos bionicle produkter ◦ Produktuniverset startede som en fortælling om nogle krigere og monstre ◦ Efter at historien var skabt, blev figurerne skabt.  Historien er produktbærende, ikke omvendt

Tendens II: den virkelige historie Varens oprindelse Hvordan varen er forarbejdet – og evt. af hvem? Det unikke ved produktet Tilfredsstiller kunder, som har brug for det nære, det personlige og individuelle, som vi kan identificere os med Ved at fortælle hvor produktet kommer fra, får produktet et skær af autencitet – og ofte også af kvalitet

MUMS…….. Er en sardin en sardin? Skidtfisk i Danmark – Årgangsbrisling i Norge

Norske årgangsbrislinger Hver dåse vedlægges en folder:

Norske årgangsbrislinger Flot emballage, hvor sardinerne er pakket i foret trææske Hver dåse angiver hvor og hvornår brislingerne er fanget Hver dåse angiver fiskekutterens navn Hver dåse angiver fiskeskippernes navn - produktet tillægges en identitet

Vigtige begreber og påstande Hukommelsesteknik: ◦ lettere at huske fortællinger end fakta Overskuelighed: ◦ En fortælling hjælper os til at se livet i samlede rammer, som er til at forstå Identifikation og identitet: ◦ Vi kan bedre relatere os til personer i fortællinger ◦ Fortællinger er med til at definere vores egen identitet og holdning til, hvad der er godt og ondt- skurke og helte

Opsummering Skabe oplevelser Tilføje personlighed Fremkalde følelser Formidle værdier og holdninger Skabe og sikre et stærkt brand