Vision og mål for Aalborg Kommunes skoler

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

Svend Gønge-skolens værdier...
Set i forældreperspektiv
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Fremtidens folkeskole i Aalborg
SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Den gode klasse Forældrenes rolle
Et væksthus for børn og voksne
Folkeskole-reformen August 2014.
Skolepolitiske visioner og mål
Lærerprofessionen.
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Randers Kommune Folkeskolereform 2013 Ungdomsskoleforeningens efterårskonference 2013.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Forældremøde X årgang.
Kontakt forældre møde 12. Oktober 2011.
Vision Uddannelsesparate unge
Inklusion i Børneinstitution Højme
Kompetenceevaluering Forelæser: Hanne Kathrine Krogstrup
Å.
Vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet
vi eksperimenterer, afprøver, fejler og triumferer. Undervejs skaber vi traditioner vi løfter i fællesskab og bakker hinanden op. Vi fejrer vores successer.
Pædagogiske overvejelser om at få mere ud af hverdagen
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Inspiration til reformarbejdet
- Hvad kan I forvente som forældre?
Gentofte Kommunes skolevision
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Formålet med mødet 1.Drøfte vores motivation for at stille skarpt på skole-hjem samarbejdet 1.Lægge en tidsplan for dialogprocessen 2.Forberede, hvordan.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
Hva er god klasseledelse ?
Et fagligt løft af folkeskolen.
Forældreinddragelse Støt dit barn til et liv uden tobak.
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
Kvalitetssikring af lærerpræstationer - Hvordan?
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Konfliktforebyggelse
Indskrivning Velkommen 2.Havbakkeskolen 3.Skoleparathed - Skoleverdenen - Skoleparathed 4. Skolens forventninger til forældrene 5. Gruppesamtale.
INSTITUTLEDERFORLØB, KICKOFF 27. FEBRUAR 2012 AARHUS UNIVERSITET PROGRAM FOR KICK OFF-MØDE 1 Velkomst v. Lauritz B. Holm-Nielsen Præsentation af forløbet.
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Plantekongres 2007 Psykisk arbejdsmiljø v/cand. psych. Nadia El-Salanti Center for Alternativ Samfundsanalyse (CASA)
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Dorthe Carlsen UC Syddanmark og Læremiddel.dk Esbjerg, 22.oktober 2014
Relations kompetencer
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Godkendt af bestyrelsen den 5. november 2015 Barnets perspektiv EGMONT FONDENS STRATEGI FOR BØRNE- OG UNGEINDDRAGELSE.
Kompetenceudvikling – fokus på forberedelse og effekt
Innovation på Viden Djurs
Vidensbaseret praksis i botilbud
Den pædagogiske læreplan
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Vision og mål for Aalborg Kommunes skoler

Hvad betyder det? Den, der har noget at have det i, ved, hvad hun taler om. Et indgående kendskab til en del af verden, der gør hende i stand til at udforske og handle og som giver hende mod og identitet. Den, der har noget at have det i, har en beholder til det, han har erfaret og forstået. En evne til selv at lære nyt. Den, der har noget at have det i, tiltrækker og bliver tiltrukket af andre, der har noget at have det i. Sammen udvikler de sig og derved verden omkring sig.

Hvordan gør vi det? Folkeskolerne i Aalborg vil gøre ”Noget at have det i” til virkelighed ved: At styrke fagligheden. At øge det tværprofessionelle samarbejde. At forbedre de demokratiske fællesskaber. Altid at tage hånd om det enkelte barn. Altid at levere høj kvalitet i alle læringssituationer. Altid at inddrage den omkringliggende verden i skolen og omvendt.

Vores mål: 1. Alle kan se, at de bliver dygtigere hver dag 2. Alle har mod til at deltage i verden 3. Alle har en ven i skolen 4. Læringen foregår overvejende eksperimenterende og problemløsende 5. Alle ansatte arbejder systematisk med videnproduktion

Alle kan se, at de bliver dygtigere hver dag Tegn på, at målet er nået: Eleverne bliver synligt dygtigere i alle fag. Eleverne er medskabende og medvurderende på egne læringsmål. Personalet sikrer, at elevernes læring er synlig hver dag. Forældre kan se, at de bidrager til elevernes læring. I Aalborg har alle samtaler om egen læring.

Alle har mod til at deltage i verden Tegn på, at målene er nået: Alle har i stigende grad mod på og deltager i fællesskaber. På skolen og i verden omkring den. Alle har i stigende grad evnen til og deltager i fællesskaber. På skolen og i verden omkring den. Alle elever udbygger gennem skoleforløbet nysgerrighed, begejstring og læringslyst til hele livet.

Alle har en ven i skolen Tegn på, at målet er nået: Hundrede procent af eleverne svarer ”ja” på spørgsmålet om, hvorvidt de har en ven i skolen. Hundrede procent af eleverne svarer ”ja” på spørgsmålet om, hvorvidt de har en betydningsfuld voksen på skolen. Hundrede procent af de voksne svarer ”ja” på spørgsmålet om, hvorvidt de har en betydningsfuld kollega på skolen.

Læringen foregår overvejende eksperimenterende og problemløsende Tegn på, at målet er nået: Mindst 25% af alle læreprocesser foregår uden for skolens mure. Fysisk eller digitalt. Pigerne bliver endnu dygtigere, og drengene bliver lige så dygtige som pigerne. Alle skoler bidrager med løsninger til samfundet.

Alle ansatte arbejder systematisk med videnproduktion Tegn på, at målet er nået: Alle medarbejdere og teams foretager systematisk videnproduktion med prøvehandlinger og prototyper. Alle skoler udfører systematisk videndeling og deler deres viden digitalt. Alle ledere fremmer teamsenes videnproduktion, særligt gennem feedback.

Vision og mål skal gøre en forskel! Den lokale implementering og omsætning er afgørende, når vision og mål skal gøres levende Det er derfor vigtigt at få drøftet: Hvordan omsætter vi vision og mål til konkret handling? Hvordan vil vi arbejde med vision og mål? Hvad vil vi sætte særligt fokus på? Der er nedsat en implementeringsgruppe bestående af både ledere og medarbejdere, der arbejder med implementeringsindsatser på forvaltningsniveau