Vision og Strategi for 2015-2020 Forslag Vision og Strategi for 2015-2020 Vision og indsatser i strategi.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
OMRÅDESELVRANSAGELSE OG PLANLÆGNING
Advertisements

Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Egedals byudviklingsområder skal være eftertragtede for deres fokus på klima, energi og sundhed – kombineret med spændende arkitektur, inviterende byrum.
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Sæt stress på dagsordenen i SU - og i hverdagens arbejdsliv
Nye samarbejdspartnere – nye udfordringer
Præsentation af den nye folkeoplysningspolitik-guide Trine Bendix Knudsen Sekretariatsleder Dansk Folkeoplysnings Samråd (DFS)
Instituttet for Blinde og Svagsynede, Rymarksvej 1, 2900 Hellerup, T: , W: Kompetenceudvikling.
Økonomien i det boligsociale arbejde Bo Andersen Konsulent Boligsocial Funktion.
Erfaringer med frasalget af SES’ Driftsafdelinger v/Driftschef Erik Als.
Udvikling af beboerdemokratiet
Handleplaner Repræsentantskabsmøde den 8. juni 2012.
Christian Plaschke, Den Digitale Taskforce
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Bl. 3. kreds. Kredskonference 4. november 2011 Kommunesamarbejdet og styringsdialogen. v/ Kaj Jensen, Slagelse Kommune.
Vision Daloon er den moderne forbrugers foretrukne leverandør af etniske conveniencefødevarer.
Mission - Vision – Strategi Udkast for Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
Velkommen til 6. kursusdag om virksomhedscentre TOVHOLDERFUNKTIONEN FOR VIRKSOMHEDSCENTRE.
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Boligkontoret Danmark
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
1 Hvordan implementeres mainstreaming tankegangen og værktøjerne i den kommunale organisation v/Kate Bøgh Socialdirektør, Middelfart Kommune TOVHOLDER.
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
Kodeks for offentlig topledelse
Medalje til Høje-Taastrup
Det Sociale Kapitel
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
Landsbyggefonden – nye krav og procedurer
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
God ledelse og god bestyrelseskultur Ledelse og samarbejde Temamøde BL´s 6.kreds Den 11.November 2014.
Den nye sundhedsaftale 2015 – 2018
Hovedpunkterne i en ny strategi
Indhold, indsatser, implementering
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Grundaftale for hjælpemidler i et overordnet perspektiv
Borgermøde om Udviklingsstrategien Byrådet har givet sin vurdering af udviklingen og forslag til hvilke visioner, strategier og indsatser, som skal sikre.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Hygiejneorganisationen i Silkeborg Kommune. Første skridt i etableringen af en hygiejneorganisation Hvad ville vi – Forebyggelsespakke om hygiejne – Fokus.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Bæredygtige indkøb i Region Midtjylland v. Bjarne Schmidt Nielsen (formand for det midlertidige udvalg om indkøbspolitikken)
Korte (max. ½ time) ugentlige dialog møder i teamet/afdelingen. Stående omkring tavlen. Ledes af nærmeste daglige leder. Dialog omkring: Handlingsplanen.
Regionsmøder marts 2015 v/adm. direktør Kim Høgh.
Mål- og resultatstyring
Beskrivelse af strategisk projekt: Prioriteret forskningsportefølje Strategi Indsatsområde: Forskning og Samarbejde Programejer: Tomas Joen Jakobsen.
Den 21. oktober 2009Jytte Kruckow. Arbejdsmiljøkonsulent. Psykolog. Tlf.: Idé café 5 Strategi og tiltag over.
Regional udvikling (1) Regionsrådet skal varetage nedennævnte regionale udviklingsopgaver: a) Udarbejde regionale udviklingsplaner og varetage opgaver.
Proces for social helhedsplan i Gellerup og Toveshøj Boligsocial leder Henning Winther.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Godkendte visioner og målsætninger Lejerbo Frederiksberg Maj 2015.
Familiecentret Projekt GOD FÆLLES PRAKSIS. Familiecentret Holbæk Kommunes vision: Der er noget, vi SKAL og der er noget, vi VIL….. vi VIL…..
Dokumentstyringssystem Dokument formalia Håndtering af dokumenter Peter Jezek.
Godkendt af bestyrelsen den 5. november 2015 Barnets perspektiv EGMONT FONDENS STRATEGI FOR BØRNE- OG UNGEINDDRAGELSE.
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde.
Denne PowerPoint er til inspiration i forbindelse med at I skal planlægge og afvikle et møde, hvor I ønsker at drøfte HMUs forslag til ny strategi. I er.
Valgkredsmøder 2016 IT-udvalget.
digitaliseringsstrategi
Repræsentantskabsmøde BS’61
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014
Administrativ organisering
Målopfølgning – Klima- og Bæredygtighedsudvalget
Bestyrelseskursus Foreningen for ATAKSI/HSP 3. oktober 2015
Præsentationens transcript:

Vision og Strategi for 2015-2020 Forslag Vision og Strategi for 2015-2020 Vision og indsatser i strategi

BoligKorsørs DNA og forslag til Vision Høj service Mangfoldighed Godt sted at arbejde Livet leves i afdelingen Åbenhed - gennemsigtighed BoligKorsør Skal være det attraktive valg for alle boligsøgende i nærområdet Bygger bro mellem nutiden og fremtiden med bæredygtige løsninger og vægt på det grønne samt aktivitetsmuligheder for alle aldre Er den vigtige og synlige partner for kommunen, andre boligselskaber, Regionen mfl. Det levende beboerdemokrati Løfter en samfundsmæssig opgave

Indsatser forankret i OB At en indsats er forankret i OB betyder, at OB sætter rammerne, ambitionen og målet. Ofte vil OB herefter overgive den veldefinerede indsats til fx administrationen. Kun i sjældne tilfælde vil OB være konkret udførende på den samlede indsats, om end OB-medlemmer kan indgå i en projektgruppe. Nogle indsatser kan også kræve involvering af beboerrepræsentanter og andre. Indsats Formål Delprojekter 1. Kommunikation og synlighed. Sikre, at BoligKorsør fremstår som et attraktivt – og kendt – valg for boligsøgende. Sikre, at BoligKorsør bliver en synlig partner for kommunen, andre boligselskaber m.fl. Synliggøre servicetilbud mv. til eksisterende lejere Udarbejde en kommunikations- og brandingstrategi. Indtænke fælles interesser og aktiviteter med andre boligselskaber, generelt og i kommunen Indtænke brug af sociale medier. Handleplan for hvordan BK kommunikerer og sikrer sine interesser bedst muligt. Udmønte handleplan. 2. Bæredygtighed og grønne boliger. Fremtidssikre boliger og appellere til fremtidens lejere. Sikre at BoligKorsør udviser bæredygtigt samfundshensyn Indhente viden om området – muligheder, regler og erfaringer. Udarbejde politik: Hvordan tænker BK bæredygtighed? Udarbejde handleplan for udmøntning af politik. 3. Moderne boliger. Fremtidssikre boliger, så de appellerer til fremtidens lejere og til nuværende lejere i fremtiden. Minimere andelen af tomme lejligheder. Sikre BoligKorsør en sund økonomi. Sikre levende boligområder. Gøre BoligKorsør til en attraktiv partner i forhold til kommunen og andre boligselskaber. Indgå i samarbejdsprojekt m. fx Center for Fremtidsforskning, kommunen og andre boligselskaber mhp. at definere indholdet: Hvad mener BK med ”moderne boliger”? Hvad efterspørger fremtidens boligsøgende? Udarbejde politik for Moderne Boliger, der sikrer at fremtidige renoveringer og helhedsplaner bringer gamle boliger op til en høj standard, indtænker både udvikling og afvikling, samt udarbejde tilhørende politik for henlæggelser. Politikken skal koordineres med indsatsen for bæredygtighed. 4. Aktivitetskoordinatorer. Understøtte beboerdemokratiet og skabe sammenhold. Udarbejde model for aktivitetskoordinatorer på tværs af BK, der står for fælles aktiviteter mv. Modellen skal sikre økonomisk og administrativ understøttelse af aktivitetskoordinatorerne samt kommunikere muligheden.

Indsatser forankret hos ledelsen i administrationen At en indsats er forankret hos ledelsen i administrationen betyder, at den administrative ledelse sætter rammerne, ambitionen og målet i dialog med formanden. Herefter vil den administrative ledelse have ansvaret for at eksekvere indsatsen. Dette er nødvendigt for at sikre momentum samt at OB kan bibeholde sit langsigtede, strategiske perspektiv. Milepæle mv. drøftes med formanden. Resultatet afrapporteres til OB. Indsats Formål Delprojekter 1. Model for social vicevært. Bidrage til at løfte en samfundsmæssig opgave. Understøtte mangfoldighed. Afsøge muligheder og forudsætninger for etablering af social vicevært. Definere evt. model. Fremlægge for OB til videre beslutning. 2. Effektive, digitaliserede arbejdsgange i BoligKorsør. Sikre en høj service. Sikre, at BoligKorsør er en god arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø for alle medarbejdere. Afdække behov og løsningsmuligheder mht. elektronisk fakturering. Implementere løsning mht. elektronisk fakturering. Udarbejde plan for implementering af elektronisk syn i hele BK. Afdække behov og løsningsmuligheder mht. elektronisk dokumenthåndtering. Implementere løsning mht. elektronisk dokumenthåndtering (journalisering). 3. Digitaliseret service. Sikre en høj og effektiv service. Udarbejde samlet plan for digitaliseret service til eksisterende og kommende beboere med fokus på: - Dokumentation af ejendomme. - Selvbetjening og digital kommunikation til beboere. - Understøtte beboerdemokrati elektronisk. 2. Gennemføre planen. 4. Ny hjemmeside for BoligKorsør Formålet er at etablere en ny hjemmeside, der sikrer muligheder for højere service og bedre synlighed – fx også i google-søgninger. Afklare nuværende og fremtidige behov samt identificere muligheder fra leverandører og andre boligselskaber Prioritere behov og udarbejde kravsspecifikation Gennemføre udbud og implementere løsning Opfølgning 5. Ensartet servicekultur i BoligKorsør som en samlet organisation. Sikre en høj service og god kundeoplevelse. Tiltrække nye lejere. Sikre at BoligKorsør er en god arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø for alle medarbejdere. Sikre udvikling af og dygtige medarbejdere i BoligKorsør. Afdække forventninger, roller og kompetencer. Udarbejde service- og rolleaftale mhp. godkendelse i OB. Udarbejde og gennemføre handleplan for at virkeliggøre service- og rolleaftale.

Hvordan kommer vi videre? Repræsentantskabets beslutning Overblik, Igangsætning, Opfølgning og Implementering Inddragelse af relevante aktører/interessenter Faste fokuspunkter på OB´s dagsordener 5

Overordnet tidsmæssig rækkefølge af indsatserne 2015 2016 2017 2018 2019 Kommuni-kation og synlighed Gennemføre konkrete indsatser fra strategi og handleplan Aktivitets-koordina-torer Udmønte model, løbende evaluering og justering mv. OB Moderne boliger Udmønte politik og handleplan i konkrete projekter mv. Bæredygtighed & grønne boliger Ensartet service-kultur i BK Udmønte handleplan i konkrete indsatser, kompetenceudvikling, løbende evaluering og justering mv. Repræsentantskabsmøde Status og fastlæggelse af strategi for 2020-? Effektive arb.gange i BK Implementere digitale løsninger, kompetenceudvikling mv. Digitaliseret service Administrationen Model for social vicevært Udmønte model, løbende evaluering og justering mv. Ny hjemme-side Udbud og implementering , løbende udvikling af funktionaliteter mv.