Cross Channel - Tidens største trend.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vi præsenterer SLIDEPLAYER.DK
Advertisements

Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
BRUGER VEJLEDNING TIL WEBSHOPPEN. Denne guide hjælper dig til en nem & hurtig brug af vores webshop.
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Udlægning af en ny cache
Praktisk segmentering
Vi gennemførte en række interview ifm
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Synlig ledelse i krisetid
Fremtidens markedsføringsplatform
2.-generationsintranet på KU Internet, intranet, ekstranet eller "mit net"? Claus Qvistgaard It-strategichef
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Mediernes fortælling om biblioteket Årsmøde, Bibliotekschefforeningen. 3. Februar 2012 Troels Mylenberg, chefredaktør Fyns Amts Avis.
E-commerce hos Bon’A Parte
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
AnnArt.com Af: Rasmus Steen, Sol Viksjø, Claus Lundgren Rasmussen, Sine Johnsby, Bjarne Ravn og Bjørn Toft Madsen.
Præsentation af e-takeaway.dk
Salg og service Dag 1.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Konceptualisering af forretningsmodellen
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Vi har brug for dig... som Small Business Specialist Christian Ringheim & Kim Enrum.
SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Martin Thorborg – Webshop Af Bjarke og Frederik DU SKAL IKKE TÆNKE, DU SKAL GØRE!
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Copyright NetBooster 2013 Detailhandlens digitale muligheder.
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
Ronni K.G. Christiansen Historien bag redSHOP? VISIONEN.
Årsmøder og generalforsamlinger 2015
Konkurrenceforhold.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
20. FEBRUAR Mødet: Fremtidens krav til eliten Ved Henrik Vincentz Direktør, Userneeds.
Gruppe 10 Cathrine Tavs Andersen Peter Elm Bech Jensen Malene Mandrup Therkelsen Jeppe Wittus.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Husstandsomdelte reklamers betydning for nærbutikkerne i Udkantsdanmark.
FRA IDÉ TIL VIRKELIGHED
Adventure Works Tilbud Charlotte Madsen Senior Vicedirektør, Worldwide Sales 24. marts.
E-handel ER DET VEJEN TIL RIGDOM …. ELLER VORES UNDERGANG ?
Din kreative online praksis! – del 2
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
markedsføringsplaner
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
E-handel og online service
Arbejdsforhold Ansat hos Sanistål 2 Karrieremuligheder 3
Supply Chain management SCM
(Firmanavn) marketingplan
SUCCES MED SALG 1.
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Fremtidens sundhedsvæsen i et erhvervsmæssigt perspektiv
Tjek altid “om os”-siden
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Når du allerede mestrer de vigtigste
Fremtidens sundhedsvæsen i et erhvervsmæssigt perspektiv
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Hvor bevæger digital handel sig hen? Videncenter for Digital Handel
Barberians Copenhagen hvorfor Kina?
Fakta om Spar Bonde Spar Bonde blev stiftet i 2001 af en række landmænd, der så behovet for en indkøbsklub. Spar Bonde drives af SLF, LMO, SAGRO og Centrovice.
Præsentationens transcript:

Cross Channel - Tidens største trend

Cross-channel – er det nye SORT Cross-channel er et af de helt store buzzord inden for e-handel. Flere og flere virksomheder får øjnene op for de muligheder, der ligger i cross-channel. Hvordan kan man bedst integrere virksomhedens offline og online kanaler, så de giver kunderne en helhedsoplevelse, lige meget hvordan kunderne vælger at interagere med dem? Hvordan møder man kunderne på deres præmisser i de mange kanaler i et spil mellem marketing, service, salg, fysisk butik, sociale medier, webshop m.m.?

Cross-channel v/Martin Frederiksen

Cross-channel i stor konceptbutik… Her er der tale om et samspil mellem den fysiske butik og webbutikken. Man ser det som en samlet enhed. Eksempel: BOLIA, der som koncpetbutik som anvender cross channel: Bolia

Matas stor succes med cross-channel…

Matas har femdoblet omsætningen på 2 år… Materialistkæden Matas har på få år indtaget en førende position på det danske online skønhedsmarked med en markedsandel i 2012 på 38% og på hele 62% inden for High-End Beauty segmentet. Hemmeligheden bag Matas' onlinesucces er cross-channel. Et andet eksempel er kundernes mulighed for via et enkelt klik at få præsenteret alle varerne i Matas' trykte tilbudsavis og derefter kunne lægge dem direkte i kurv. Et eksempel på Matas unikke måde at integrere samtlige kanaler i webshoppen er Matas' kundeklub 'Club Matas', hvor medlemmerne har mulighed for at optjene point, hver gang de handler i webshoppen.

Matas modtog den prestigefyldte E-handelspris i 2013 for deres imponerende indsats med cross-channel e-handel med følgende begrundelse fra juryen: "Matas har gennem deres cross-channel strategi skabt en effektfuld kobling mellem såvel digitale som analoge salgskanaler, og virksomheden udviser stor forståelse for at udnytte de forskellige kanalers Strategien og løsningen er gennemtænkt og kombineret med den eminente implementering er det lykkedes Matas at løfte hele virksomhedens performance. Cross-channel effekten ses tydeligt på bundlinjen og på kundernes tilfredshed. Matas er en sand cross-channel virksomhed. Matas er best in class".

Hvad betyder cross-channel for forbrugerne? Mere tid! Nemme, fleksible og effektive måder at shoppe på giver mere tid i dagligdagen. Forbrugerne vil shoppe når som helst og hvor som helst… Der er ingen tvivl om, at cross-channel er kommet for at blive. I forbrugernes bevidsthed er virksomhedernes fysiske butikker og deres onlinebutik to sider af samme sag, og de forventer at kunne bevæge sig gnidningsfrit på tværs af de to salgskanaler - og gerne flere.. Et eksempel kunne være, at forbrugerne kan bytte en vare købt på nettet i den fysiske butik, et andet, at kunden kan bestille en vare på nettet til senere afhentning i butikken.

Hvad betyder cross-channel for detailhandlen? Flere glade kunder, mere omsætning, men også mere hårdt arbejde… Du har først Cross-channel e-handel, når du koordinerer brug af de forskellige salgskanaler, der skaber en synergi for den enkelte kunde og giver dem mulighed for at handle på tværs af de forskellige kanaler

Hvad betyder det for detailhandlen, hvis de ikke har cross-channel? Hele tiden at være bagefter, skulle sige undskyld til kunderne for besværet og ikke kunne levere de ønskede varer...

Cross-channel platforme

Multi-channel Der er mange virksomheder der i dag sælger deres produkter gennem forskellige salgskanaler som fx en fysisk butik, en webshop og et postordrekatalog. Det gør dem til multi-channel forhandlere.

Eksempel på multi channel Multi channel handler om at sælge varer gennem flere kanaler. De forskellige kanaler fx butik og online har hver sin forretningsidé, hvert sit indkøb, lagerstyring og markedsføring. Eksempel på Multi channel: Munk Store og Munk &CO: Munk Store – online salg Den fysiske butik – Munk & CO Facebook Instagram

Munkstore.dk Munkstore

Munk Store på Facebook

Munk & Co Holstebro Munk & Co

Munk & Co på Facebook