De seks bedste billeder fra gruppen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Inklusion Fællesskab Faglige mål Rumlighed.
Advertisements

Svend Gønge-skolens værdier...
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Styrket inklusion i Kerteminde Kommune
Læring i bevægelse - hvorfor?
Klub- og Frit netværket i MDI Debatoplæg d. 13. november 2013.
SÆT MEDBORGERUNDERVISNING PÅ SKOLESKEMAET!
Et væksthus for børn og voksne
Dialogmøde 16. maj 2013 Skolebestyrelser og Familie- og Kulturudvalget.
kultur, indvandring og det danske uddannelsessystem
Folkeskole-reformen August 2014.
Lærerprofessionen.
Principper Stenmagle skole
Kladde til informationsdias
På vej mod folkeskolereformen
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Forældremøde X årgang.
DANS OG DANNELSE ULLA GAD.
Skelgårdsskolens skolebestyrelse Velkommen Kontaktforældremøde på Skelgårdsskolen 23 april 2009.
Lærerprofessionen - en definition.
Folkeskolen, forældrene og deres børn! 
Bruges efter behov som ”velkomst”
Konference: Sproget skaber virkeligheder, Foreningen for 2-sprogede småbørns vilkår, Vejle den 20. marts 2012 ”Når alle er forskellige er ingen anderledes”
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Juhu – nu skal jeg lære at læse….
- Hvad kan I forvente som forældre?
Bæredygtig udvikling genbrug, hvorfor?
Kontaktforældremøde 23. april 2007
Folkebiblioteket i folkeskolen Nedslag i gode eksempler….. Se mere på db.dk/folkeskoledb.dk/folkeskole Michel Steen-Hansen db.dkdb.dk Danmarks Biblioteksforening.
DANS OG DANNELSE ULLA GAD. ”Jeg elsker at danse kantede bevægelser, men cirkler er kedelige.” Jakob, 1. klasse.
Folkeskolereform 2014.
Præsentation af materialer på personalemøde
PULS - meget mere krop, bevægelse og læring Naur Sir Skole og Lyngbjerghus.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
UUO – dialogmøde 10. januar 2012 Skole- og dagtilbudschef Esben Krægpøth UUO Dialogmøde den 10. Januar 2012.
Skolereformen og ”FUF”
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
Agenda Lærerprofession Professionsidealet Lovgivning
Lærer Mig og min uddannelse Lærerprofessionen Sundhedsfremmende
A dfærd K ontakt T rivsel på Katrinebjergskolen. AKT Lovgivning Visitation på Katrinebjergskolen AKT- hvad er det -Konkrete eksempler Spørgsmål.
Lærerprofessionen.
Informationsmøde på Byvangskolen
Oplæg: Formål, mål og målsætninger.  § 1. Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der: forbereder dem til.
Læreruddann elsen Det tværprofessionelle element – 2013 Casper Hindkjær (141327) Stinne Jensen (141729) Helle Hartmann (141752)
Guldet i nabolaget – om læring og fællesskab i lokalsamfundet Børne- og Kulturchefforeningen.
Skolens Ansvar Skolen skal:  Tage vare på eleverne, så forældre trygt kan overlade deres børn til skolen  Reagere, hvis elever holder fri uden skolelederens.
Kursus for kontaktforældre
Konfliktforebyggelse
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Formål Struktur/organisering Fysiske rammer Indhold/pædagogik/læringssyn Samarbejdspartnere Handleplan.
Pædagogens univers.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Læreruddannelsen Silkeborg
Lærer professionen Pecha kucha Maja Søgaard
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Pernille Ulla Andersen: Jeppe Pedersen: Pilotafprøvning på Sejs Skole om resilience.
Kort om de gymanisale ungdomsuddannelser Ligheder og særlige karakteristika Mette Brinch Thomsen Oplæg på mentorkurset for SubUniversity 16. august 2016.
Søren Peter Dalby Andersen
Evaluering.
Nationale strategier | Folkeskolen | Vingsted 15. marts 2015
Demokrati-perspektiver i dansk læreruddannelse
Velkommen til Risskov Skole
Formåls §§ / Allerød Kommunes Børne-læringssyn.
professionsideal for lærere
Didaktiske planlægningsmodeller
Alle børn med i idrætsfaget
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

De seks bedste billeder fra gruppen

De seks bedste billeder fra gruppen

De seks bedste billeder fra gruppen

Citater fra folkeskoleloven Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der: forbereder dem til videre uddannelse og giver dem lyst til at lære mere, gør dem fortrolige med dansk kultur og historie, giver dem forståelse for andre lande og kulturer, bidrager til deres forståelse for menneskets samspil med naturen og fremmer den enkelte elevs alsidige udvikling. Folkeskolen skal udvikle arbejdsmetoder og skabe rammer for oplevelse, fordybelse og virkelyst, så eleverne udvikler erkendelse og fantasi og får tillid til egne muligheder og baggrund for at tage stilling og handle. Folkeskolen skal forberede eleverne til deltagelse, medansvar, rettigheder og pligter i et samfund med frihed og folkestyre. Skolens virke skal derfor være præget af åndsfrihed, ligeværd og demokrati.

Materialer eller aktiviteter Undervisning i relevant uderum Historie gennem tegneserie Fit-light (QR- løb)

En god lærer i dag, samt dennes udfordringer: Faglig stærk God relationskompetence Omstillingsparat Kan se kritisk på relevante/ikke relevante mål Kreativ og samarbejdsvillig Fleksibel, refleksiv og dynamisk Autentisk og turde bringe sig selv ind i jobbet

Hvornår er samarbejde en god ide? - Børns trivsel uden for skolen. - Læreren: Elevens faglige kunnen og engagement, kan give en ide om elevens generelle trivsel. - Pædagogen: Elevens sociale trivsel og kunnen i skolegården såvel som i timerne. - Mobning. - Læreren kan som klasseleder, hjælpe til at skabe den rette kultur i klassen, hvor mobning ikke er tilladt. - Pædagogen kan fokuserer mere på den enkelte elevs opførsel eller trivsel. - Inklusion. - Læreren kan gennem planlægningen af undervisningen, differentiere undervisningen således, at alle elever kan deltage. - Pædagogen kan hjælpe med, at udfører lærerens undervisning, ved at støtte elevens gennemførelse af de valgte opgaver eller lign.

Søndermarkskolen. Hvordan tænker skolelederen lærerprofessionen? “Som professionelle skal vi stille spørgsmålene – og lade borgerne selv komme med svarene. Det er jo deres liv – det er dem, der skal gå med bolden” - Mogens Falk Mogens Falk tænker lærerprofessionen, som meget mere end bare en underviser. Skolen er en del af lokal samfundet, alle har et forhold til skolen. Læreren skal kunne se mennesket i en helhed og hjælpe mennesker med at mestre deres eget liv. Skolen skal være et kulturhus, skolen skal kunne bruges af borgerne, til sundhed og it formål.

Hvad er bevægelse? Vi tænker bevægelse som alt, hvor eleven får mulighed for at komme op af sædet og benytte kroppen, samt sanserne. Vi ønsker dog stadig, at stræbe efter en mere aktiv form for bevægelse i undervisningen. Dog ikke nødvendigvis hver gang. Vi ønsker så vidt muligt, at inkorporere denne bevægelse, som et sjovt tiltag i undervisningen.

Brain Breaks Eksempel 1: Klap og skift ved vokal Fremgangsmåde: Eleverne finder sammen to og to. Den ene klapper horisontalt, den anden vertikalt. Læreren siger bogstaver højt – både konsonanter og vokaler. Når der nævnes en vokal skal eleverne skifte klapperetning. Variation: Man kan lave øvelsen i matematik, hvor eleverne skal skifte klapperetning ved f.eks. lige tal.