1 Afsætningsfaglig metode

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Logistik Mål og strategier
Advertisements

10 Konkurrencesituation
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
10 Konkurrencesituationen
Konkurrentreaktioner
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
Erhvervsøkonomi Peter Lynggaard Driftsøkonomi Kapitel 10
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Markedsvurdering.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
1.1 Virksomhedstyper Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
8 Segmentering og målgruppevalg
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Udvikling og styring af en virksomhed
Afsætning grundforløb
7 Efterspørgselsforhold
IT- og Telestyrelsens konkurrencemarginmodel (1) Hvorfor en konkurrencemarginmodel? Marked 4 og 5-undersøgelser: faldende detailpriser => øget risiko for.
Konceptualisering af forretningsmodellen
3.Virksomhedens afsætningsforhold
11 Marketingmix Oversigt De 4 P’er – virksomhedens marketingmix
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Kap. 14 – Samlet vurdering af en virksomhed
Markedsandele Rolf og Jonas.
Definition af markedet Indsnævring af markedet og konkurrencesituation
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Erhvervsøkonomi Kapitel 10 Markedsformer
Metode. Definition Metode er måder at tilvejebringe viden på.
Iværksættermesse 27. marts 2010 Sådan finder du investor.
12 Serviceydelser Oversigt
Introduktion til afsætning
3. Virksomheden i en markedsøkonomi
3. Virksomheden i en markedsøkonomi
Samfundsvidenskab Hvad er samfundsvidenskab? Samfundsvidenskabs empiri, teori og metode. Ellere rettere metoder.
8 Segmentering og målgruppevalg
9 Købsadfærd på producentmarkedet
16 Marketingmix Oversigt
Knækket afsætningsfunktion
2  Muligheder: At hun har mange år til at udvikle virksomheden. Iværksætterpris = samarbejde Trusler: Store firmaer og kendte designere.  Omverdensmodellen:
Sebastian Mikkelsen og Simon Hindkær 1.Øma Afsætning KONKURRENTREAKTIONER.
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
Økonomisk virksomhedsbeskrivelse © Charlotte Flyger, Ove Hedegaard og Preben Melander Økonomisk virksomhedsbeskrivelse Appendix A Nogle udbredte strategimodeller.
Digitalisering af fremtidens bilsalg brugtbilsalg Nyborg 6. juni 2013.
Informationssøgning Kvantificering af brancher og produkter.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
MAGASINER OG UGEBLADE GRUPPE 2 bestående af Andreas Roed, Cecilie Børch, Sofie Bentkjær og Sofie Juul.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse. 1. Virksomheden Virksomhedstyper - Produktionsvirksomheder - Handelsvirksomheder - Servicevirksomheder.
Koncepter og butikskæder
Målgrupper og segmentering
Finansiering af innovativ Virksomhed Kapitel 2
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
Pris som handlingsparameter
Automatic Delivery Rewards
Idegrundlag og målsætninger
12 Serviceydelser Oversigt
Regnskab for produktionsvirksomhed
Virksomhedens indtjeningsevne (d) Virksomhedens rentabilitet (c)
12 Serviceydelser Oversigt
Sælg et produkt eller en tjeneste
10 Konkurrencesituation
Præsentation af forretningsplan
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
(Firmanavn) marketingplan
Analyseniveau og afgrænsning
Metode i SRP Billede: © Colourbox.dk Oplæg 23/
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Virksomheden Virksomhedsøkonomi Samfundsmæssige forhold Makroniveau
Præsentationens transcript:

1 Afsætningsfaglig metode Oversigt Analyseniveau og afgrænsning Analysemetoder Empiri Analyseramme Hierarkiske sammenhænge 1 Afsætningsfaglig metode

Analyseniveau og afgrænsning Marked Et område, hvor en gruppe af købere (efterspørgere) og sælgere (udbydere) af et produkt eller en serviceydelse mødes. Branche De virksomheder, der fremstiller produkter eller serviceydelser, der indbyrdes dækker samme behov. SBU Et forretningsområde med egen ledelse, egne konkurrenter, egen strategi og eget regnskab. 2 1 Afsætningsfaglig metode

Analyseniveauer Analyseenhed Eksempel Individniveau Købsadfærd Virksomhedsniveau/mikroniveau Strategiske muligheder Markeds- eller brancheniveau/mesoniveau Brancheanalyse Samfundsniveau/makroniveau Kulturel analyse 3 1 Afsætningsfaglig metode

Pyramidemodel 4 1 Afsætningsfaglig metode

Analysemetoder Casemetoden Komparativ metode – en sammenlignende analyse 5 1 Afsætningsfaglig metode

Empiri Empiri vurderes ud fra: Pålidelighed Aktualitet Objektivitet Repræsentativitet 6 1 Afsætningsfaglig metode

Analyseramme Virksomheds-analyse Lande- analyse Problem- analyse Marketingmix 7 1 Afsætningsfaglig metode

Hierarkiske sammenhænge 8 1 Afsætningsfaglig metode