Qaasuitsup Kommunea Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Advertisements

Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Underoverskrift.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
Møde for bygdeskoleledere i Qaasuitsup Kommunea Ilulissat den november 2011 Midtvejsevalueringen.
TEMA Undervisningspraksis med og i digitale medier
Qaasuitsup Kommunea Projekt fjernundervisning. Historik  Beslutning i udvalget for Kultur, Undervisning og Fritid at mulighederne for fjernundervisning.
Projektbeskrivelse 10. Marts 2006 Carl P. Knudsen.
Evaluering.
1 Opkvalificering af den tidlige indsats Opsporingsprojektet Børnekonferencen 21. Marts 2011.
 Stk. 2. Forældrekredsen vælger for højst 4 år en eller flere personer til at føre tilsyn med elevernes standpunkt i dansk, regning/matematik og engelsk.
Opgaven jeg fik stillet
Kan daginstitutioner gøre en forskel. v
Kollegavejledning Læringscentrene Roskilde. Program • Velkommen igen! Vejledningsværktøjer i teori og praksis – kort oplæg Praksisrefleksioner fra igangværende.
Svømning i den danske folkeskole Pilotprojekt i tre danske kommuner Danmarks Idræts-Forbund og Dansk Svømmeunion.
Brugen af Angusakka Juliane Enoksen.
Informationssøgning for ungdomsuddannelserne
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qaasuitsup Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommuneqarfik Sermersooq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
Drejebogen til eksamen på idræt B
Esbjerg 5. nov 03 / TC1 Reform af de gymnasiale uddannelser.
- Hvad kan I forvente som forældre?
Oplæg for DH-Vallensbæk d. 25. februar Inklusion i grundskolen
De naturvidenskabelige kompetencer og erhvervsudviklingen – et samspil v. Udviklingschef Søren Ring, Region Hovedstaden.
Otg.dk – CSL Drenge: It redskaber som motivationsfaktor Metoder: ”Det elektroniske klasseværelse” ”One-on-one coaching”/vejledning Design af digitale.
Konference om styring af specialundervisning og inklusion, 4. oktober 2010.
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Folkeskolereformen på vores skole
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Udviklingen af elevtal samt timetal m.v. I perioden skoleår 99/00 til 09/10 Institut for Læring Inerisaavik Marts 2011.
”Giv læreren en stemme”
Qaasuitsup Kommunea bygder -bygdeskoler- Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
April 2014 AARHUS UNIVERSITET HVAD SKAL DER TIL FOR AT LØFTE KVALITETEN OG EFFEKTEN AF KOMMUNERNES BEHANDLINGSTILBUD Birgitte Thylstrup, Center for Rusmiddelforskning,
Pædagogisk udvikling Jan afdelingsopdelt skole - 1. afdelingslederkursus - 1. afdelingslederkursus - Skoleudvikling v/ Erik Torm - Skoleudvikling.
Dagsorden 1.netværksmøde matematik
Skoleåret  Høj faglighed  Helhedssyn  Respekt  Engagement  Udviklingsorienteret Klik på skyen og se en fortolkning af værdien ”høj faglighed.
Kommune Kujalleq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Skoleledermøde den 17. og 18. april Midtvejsevalueringen og derefter Midtvejsevaluering i 2010 – Skab din fremtid II januar – Skatte- og velfærdskommissionen.
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
Sunds skole Evaluering
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
implementering af sprogbaseret undervisning
Qeqqata Kommunia Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Rejseholdets anbefalinger - overblik Tema 1 Kompetenceløft til lærere og ledere Anbefaling 1: Lærernes kompetencer skal styrkes Anbefaling 2: Hæv kompetencen.
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
24. april 2012 INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK (DPU) AARHUS UNIVERSITET Nye veje i folkeskolens overbygning – kommuner er i fuld gang Hotel Pejsegården.
- ”JPCK den 2. ”bølge” efter Skole-It”
Skolebestyrelsens forældremøde tirsdag d. 4.marts Den nye skolereform - rammen Ved Kirsten Brønd 2. Fremtiden for Høsterkøb Skole Ved bestyrelsen.
Fastholdelse i HF Strategier og erfaringer. 95%-målsætningen og HF HF-kurserne har forskellig forudsætninger HF-eleverne har forskellige forudsætninger.
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Kommuneqarfik Sermersooq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Hvad gør det gode godt? Konference for dag- og fritidsinstitutioner Opsamling – og tilbageblik på dagens udbytte Den 19. november 2007 Kulturhuset i Farum.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Program for dagen Intro ved Eva og Mette 5 min Den didaktisk ramme og erfaring fra Canada Nikolaj Schnurre. 15 min Den didaktiske model og rundtur på EMU.
I mentor ordningen på elevmentor.dk
- Kom tættere på dit barns skolegang
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Fagdidaktisk kursus i biologi
Opsøgende VEU.
Præsentationens transcript:

Qaasuitsup Kommunea Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -

Qaasuitsup Kommunea Kurser og uddannelser skal  Understøtte implementering af folkeskoleforordningen  Udvikle lærernes kompetencer  Udvikle undervisningen  Sikre eleverne større udbytte af undervisningen

Qaasuitsup Kommunea Kurser og uddannelser skal derfor  Informere om lovgivning (prøver, karakterskala mm.)  Introducere nye redskaber (Angusakka, læreplaner, logbog mm.)  Udvikle lærerne Pædagogisk Fagligt Didaktisk

Qaasuitsup Kommunea  Kurser alene udvikler ikke lærere og undervisning  Udvikling kræver AFPRØVNING LØBENDE STØTTE REFLEKSION LÆRER-ENGAGEMENT

Qaasuitsup Kommunea Kurser og uddannelser er vigtigt men  Koster penge og lærertimer  Kræver fleksibel planlægning (ellers tages tid fra undervisning af elever) Der må prioriteres

Qaasuitsup Kommunea Institut for Læring optager alle anbefalede ansøgere, medmindre 1. Kurset er overtegnet 2. Kurset ikke oprettes pga. for få ansøgere Prioriteringen sker hos arbejdsgiveren

Qaasuitsup Kommunea PRIORITERING  Hvordan klarer eleverne sig?  Hvilke områder på skolen skal løftes?  Hvilke udfordringer står vi overfor?  Hvilke behov har skolen?  Hvilke behov har enkelte lærere?  Hvilke indsatsområder har vi?

Qaasuitsup Kommunea Hvordan var kursusaktiviteten i kommunen?  Store forskelle mellem skolerne  Store forskelle mellem lærerne

Qaasuitsup Kommunea Eksempler perioden  På 2 skoler flere lærere med kurser, heraf nogle samtidig på AD  Flere lærere med 2-3 kurser  En skole hvor mange lærere ikke har været på kursus efter 2005/06  2 skoler har ingen lærere med videreuddannelse  2 skoler har 8-9 lærere med videreuddannelse

Qaasuitsup Kommunea Generelt perioden  Mange lærere på mange kurser indenfor specialundervisning  Meget få lærere på kursus i matematik  Meget få lærere på kursus i humanistiske fag

Qaasuitsup Kommunea  Hvordan bruger I lærere med videreuddannelse og andre resurse- personer på skolen?  Hvordan kan I afdække og prioritere jeres behov for udvikling?  Hvordan evaluerer I effekten af lærernes kurser og uddannelser?